Έχουμε στο μυαλό μας και την τσέπη μας, πως η Ελλάδα είναι από τις πιο αφιλόξενες χώρες για το αυτοκίνητο. Από όποια πλευρά και να το δεις: φορολογία, δρόμους, τιμές καυσίμων, συμφόρηση, διόδια, διαλέγουμε και μάς τα παίρνουν. Η ύστατη παρηγοριά στον βαριά άρρωστο, πάντως, είναι ότι -ως δια μαγείας- υπάρχουν και χειρότερα. Πολύ χειρότερα. Σε φάση που η BMW M4 CS -ούτε καν η κορυφαία CSL, της οποίας η παραγωγή ωστόσο έχει εξαντληθεί- να κοστίζει μισό εκατομμύριο ευρώ!
Ο λόγος για τη Σιγκαπούρη, που είναι τόσο διαβόητα εχθρική για την αγορά και χρήση αυτοκινήτου, ώστε κατορθώνει να κάνει τη χώρα μας να μοιάζει κράμα Η.Π.Α. και Μονακό. Οι γείτονες της Μαλαισίας έχουν μια σειρά από τα πιο δρακόντεια μέτρα κατά των τετράτροχων, περιλαμβάνοντας ασύλληπτα φορολογικά «καπέλα» και εξωφρενικά αντικίνητρα – άσχετα που, παρόλα αυτά, έχουν πίστα και φιλοξενούν GP της Formula 1. Σε αυτή τη χώρα της τόσο αδιανόητης αυτοκινητικά αντίθεσης, καλείσαι να καταβάλλεις ένα τεράστιο ποσό μόνο και μόνο για να βάλεις ένα αυτοκίνητο, στους δρόμους. Κάτι σαν τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά πολλαπλασιασμένα στη νιοστή.
Το 1990 εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το μέτρο του Πιστοποιητικού Δικαιώματος , που είναι ό,τι και όπως ακριβώς ακούγεται: ένα χαρτί, το οποίο σου εκχωρεί ένα δικαίωμα. Ποιο είναι αυτό; Να αγοράζεις αυτοκίνητο! Στη Σιγκαπούρη, δηλαδή, πρέπει να πληρώσεις… για να μπορείς αργότερα να πληρώσεις το αμάξι. Το πιστοποιητικό αυτό έχει διάρκεια 10 ετών και κλίμακες, θυμίζοντας κατά κάποιον τρόπο ένα κράμα των δικών μας τεκμηρίων (ή της -προ απελευθέρωσης του επαγγέλματος- άδειας για ταξί): όσο υψηλότερος ο κυβισμός ή τα άλογα, τόσο πιο «φαρμακερός» ο λογαριασμός. Το κόστος για το εν λόγω πιστοποιητικό ξεκινά από τις 104.000 δολάρια Σιγκαπούρης (περίπου 72.000 ευρώ) και φτάνει μέχρι τις 152.000 δολάρια (λίγο κάτω από 110.000 ευρώ) – επαναλαμβάνουμε, μόνο και μόνο για να έχεις αυτοκίνητο! Τί γίνεται όταν θες μια BMW M4 CS;
Καταρχάς, πληρώνεις τις προαναφερθείσες 152.000 δολάρια προκειμένου να αποκτήσεις το δικαίωμα, να αγοράσεις τη M4 CS. Από εκεί και πέρα, απλά μένεις να μετράς φόρους, δασμούς και επιβαρύνσεις. Κατόπιν όλων των κρατικών «μπιλιετακίων», όποιος θέλει να πάρει μια ολοκαίνουργια M4 550 ίππων στη Σιγκαπούρη, καλείται να καταβάλλει μίνιμουμ 702.888 δολάρια (γύρω στις 495.800 ευρώ)! Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στη χώρα μας η M4 CS κοστίζει 219.000 ευρώ. Τιμή-«φαρμάκι» σε σχέση με τις Η.Π.Α., ας πούμε, που το ίδιο αυτοκίνητο ξεκινά από τις 125.000 δολάρια (118.092 ευρώ). Αλλά αν δεν δεις τα πολύ χειρότερα, δεν εκτιμάς (λέμε τώρα) αυτά που έχεις.