Η Renault έκανε την έκπληξη πριν από την Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, παρουσιάζοντας το πρωτότυπο Embléme. Ένα φουτουριστικό crossover που αξιοποιεί ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης FCEV, χρησιμοποιώντας την καύση υδρογόνου ως range extender και ελαχιστοποιώντας τις εκπομπές CO2.
Η σιλουέτα του «Εμβλήματος» εκτείνεται σε 4,8 μέτρα μήκος και χαρακτηρίζεται από το αεροδυναμικό σχήμα, αλλά και τα επιθετικά στυλιστικά στοιχεία, που θυμίζουν τη σχεδιαστική γλώσσα της Renault από τα τέλη της δεκαετίας του ’90. Το αιχμηρό ρύγχος φέρνει κατά κάποιο τρόπο στο μυαλό τα Safrane και Laguna, με φουτουριστικά LED και σέξι καμπύλες εδώ. Η ουρά είναι εξίσου εντυπωσιακή με μια έντονα σμιλεμένη πίσω πόρτα και μια προσαρμοσμένη («σπαστή» θα λέγαμε) εκδοχή του ρόμβου της Renault στα υψηλής τεχνολογίας LED φωτιστικά σώματα. Το αμάξωμα είναι ένας συνδυασμός SUV, χάτσμπακ και shooting brake, με το αποτύπωμα να φέρνει το Embléme πιο κοντά στη μεσαία κατηγορία (D-Segment).
Οι Γάλλοι δεν δημοσίευσαν φωτογραφίες του εσωτερικού, αλλά δηλώνουν ότι είναι ευρύχωρο για μια πενταμελή οικογένεια, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2,9 μέτρων. Ταυτόχρονα, έξυπνες λύσεις όπως το επίπεδο πάτωμα, οι κάμερες που αντικαθιστούν τους καθρέφτες, οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες τροχοί και τα πτερύγια στο καπό, έχουν ως αποτέλεσμα έναν αεροδυναμικό συντελεστή μόλις στο 0,25, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης και υψηλής αυτονομίας.
Το Embléme βασίζεται στην αρχιτεκτονική AmpR Medium, η οποία αποτελεί εξέλιξη της πλατφόρμας CMF-EV όπου πατάνε τα Megane E-Tech και Scenic E-Tech. Το «ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διπλής ισχύος» συνδυάζει μια μπαταρία νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου 40 kWh για καθημερινή οδήγηση, με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου για μεγαλύτερες διαδρομές. Και οι δύο τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων, που τοποθετείται στον και κινεί τον εμπρός άξονα. Η Renault ισχυρίζεται ότι η μπαταρία από μόνη της προσφέρει «αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα» αυτονομίας, με τη δεξαμενή υδρογόνου των 2,8 κιλών να την επεκτείνει κατά 350 επιπλέον χιλιόμετρα. Συνολικά, το Embléme μπορεί να διανύσει ως 1.000 χλμ. με δύο στάσεις ανεφοδιασμού των 5 λεπτών, «ματσάροντας» τον χρόνο που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Άλλο να βρεις πρατήριο που να έχει και υδρογόνο, όμως, άλλο παραδοσιακό βενζινάδικο.
Σημαντικό ρόλο στους εντυπωσιακούς αριθμούς παίζει το αναλογικά χαμηλό βάρος των 1.750 κιλών, περιλαμβανομένων της κυψέλης καυσίμου και της μπαταρίας. H Renault υποστηρίζει πως καθ’ όλο τον κύκλο ζωής του, το Embléme εκπέμπει 90% λιγότερα CO2 (5 τόνους «από την κούνια μέχρι τον τάφο», όπως μακάβρια υποστηρίζουν οι Γάλλοι) συγκριτικά με ένα κλασικό μοντέλο της κατηγορίας. Για να το πετύχει η γαλλική φίρμα, συνεργάστηκε με 20 διαφορετικές εταιρίες διαφόρων τομέων, ενώ οι καινοτομίες δεν θα μπορούσαν να βιώσιμα και ανακυκλωμένα υλικά με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, επαναχρησιμοποιούμενα εξαρτήματα και τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παραγωγή.