Η Honda διαθέτει τέσσερις εκπροσώπους στη δημοφιλέστατη κατηγορία των SUV, τα μοντέλα HR-V, ZR-V, CR-V και το αμιγώς ηλεκτρικό e:Ny1. Το τελευταίο παρουσιάζει κάποια κοινά στοιχεία με το HR-V, όμως οι διαφορές τους είναι μεγάλες εξωτερικά, στο εσωτερικό και κυρίως στα μηχανικά μέρη. Μάλιστα, το Honda e:Ny1 μετά τις μειώσεις τιμών που δέχτηκε και την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», φτάνει να είναι σημαντικά πιο φθηνό από τον υβριδικό συγγενή του.
Με τιμή που ξεκινά από 30.900 ευρώ στοιχίζει λιγότερα λεφτά από αρκετά μικρομεσαία SUV με κινητήρες βενζίνης (έστω mild hybrid), συν του ότι με τη χρηματοδότηση από τη Honda η απόκτησή του γίνεται πιο βατή για περισσότερους. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει προνομιακό σταθερό επιτόκιο 5,5%, ελάχιστη προκαταβολή από 0%, και ευέλικτη περίοδο αποπληρωμής από 12 έως 84 μήνες. Εάν για παράδειγμα ο πελάτης δώσει 30% προκαταβολή (9.270 ευρώ) και βάλει 84 δόσεις, τότε η μηνιαία δόση βγαίνει στα 311 ευρώ. Παράλληλα, καλύπτεται με 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια και 8 χρόνια εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) για την μπαταρία υψηλής τάσης, για διατήρηση του 70% και άνω της χωρητικότητάς της (όπως ισχύει με τα περισσότερα ηλεκτρικά).
Το νέο Honda e:Ny1 από την αρχική έκδοση Elegance των 30.900 ευρώ είναι φουλ εξοπλισμένο. Περιλαμβάνει αυτόματη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, 6 αερόσακους, πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών, οθόνη αφής 15,1 ιντσών, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός & πίσω, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κ.α. Στο εσωτερικό του e:Ny1 το πρώτο στοιχείο που τραβά αμέσως το ενδιαφέρον, είναι φυσικά η πολύ μεγάλη κάθετη οθόνη αφής των 15,1 ιντσών. Παρότι αρχικά νομίζει ο χρήστης ότι θα τον μπερδεύει, πρόκειται για μία από τις πιο εύχρηστες, ακριβείς και ευμαθείς οθόνες στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Χωρίζει τα βασικά μενού σε 3 επίπεδα για καλύτερη εργονομία και έτσι ο οδηγός μόλις εξοικειωθεί λίγο μπορεί να περιηγείται χωρίς κανένα πρόβλημα. Στα θετικά της καμπίνας τα ανθεκτικά υλικά και οι πολύ άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες. Τα 361 λίτρα του πορτ μπαγκάζ απλά ικανοποιούν και εξυπηρετούν λόγω τετραγωνισμένου σχήματος.
Βασισμένο στην πλατφόρμα e:N Architecture F, είναι από τα πιο κόμπακτ C-SUV, με μήκος 4.387 χλστ. πλάτος 1.790 χλστ. ύψος 1.584 χλστ. και μεταξόνιο 2.607 χλστ. Το Honda e:Ny1 ζυγίζει 1.730 κιλά και κινείται από το ηλεκτρικό μοτέρ των 204 ίππων και 310 Nm, το οποίο παρέχει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Ειδικά στο πρόγραμμα Sport ο οδηγός χαίρεται απόκριση από το δεξί πεντάλ, ενώ παράλληλα βαραίνει υπερβολικά (και πολύ τεχνητά) το τιμόνι. Η μπαταρία που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα με ρεύμα έχει χωρητικότητα 68,8 kWh και φορτίζει σε περίπου 45 λεπτά (10%-80%) σε ταχυφορτιστή DC. Με μέση κατανάλωση δοκιμής στις 20,2 kWh/100 χλμ., διανύει περίπου 350 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση, ή περισσότερα όταν οι διαδρομές γίνονται στην πόλη. Εκεί το e:Ny1 είναι πολύ βολικό λόγω ηλεκτροκίνησης και μαζεμένων διαστάσεων, ενώ οι αναρτήσεις με το σφιχτό σετάρισμα δεν κουράζουν και ο τρόπος που στρίβει και επιβραδύνει είναι συγκρίσιμος με σπορ αυτοκινήτων και όχι με ηλεκτρικών SUV.