Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφέρουν εκ βάθρων από αυτά που έχουμε συνηθίσει, σε κάθε τομέα. Κι αν στην οδήγηση απλά πρέπει να συνηθίζουμε την έλλειψη θορύβου και την ανάκτηση ενέργειας, στη χρήση απαιτείται πολύ περισσότερη προσαρμογή. Η μπαταρία του Ford F-150 Lightning μας βάζει στο κλίμα, ειδικά σε ένα αυτοκίνητο που έχει γράψει 150.000 χλμ. μέσα σε δυο χρόνια.
Πέρα από τη χρονοβόρα διαδικασία της φόρτισης και την παρακολούθηση της αυτονομίας, όποιος κατέχει ή ενδιαφέρεται για την αγορά EV θα πρέπει να έχει υπόψη πως δεν θα κρατήσει για πάντα. Δεν πρόκειται να δούμε ηλεκτρικό να λειτουργεί για 30 χρόνια ή να γράφει 1,5 εκατομμύριο χλμ., γιατί πολύ απλά δεν μπορεί. Από κατασκευής τους, τα ηλεκτρικά έχουν «ημερομηνία λήξης». Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για τη μπαταρία και συστήνουν την αντικατάστασή της μετά το πέρας των διαστημάτων αυτών. Κίνηση επιβεβλημένη, καθώς η απόδοσή της πέφτει σταδιακά και μη αναστρέψιμα.
Το συγκεκριμένο F-150 Lightning βρίσκεται καθημερινά στους δρόμους τα τελευταία δύο χρόνια, έχοντας καταγράψει κοντά στις 93.000 μίλια. (γύρω στις 150.000 χλμ.) στο ψηφιακό οδόμετρο. Η απλή διαίρεση μας δίνει περίπου 75.000 χλμ. ετησίως, κάτι που σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης του το έχει «σκίσει» στα χιλιόμετρα. Η Ford δίνει εγγύηση για την αποδοτικότητα της συστοιχίας των 98 kWh, συγκεκριμένα για τη διατήρηση του 70% αυτής μέχρι τις 100.000 μίλια (161.000 χλμ. παρά κάτι). Άρα το κόκκινο Lightning είναι μέσα στην εγγύηση, άλλο που κοντεύει να πιάσει το όριο σε διάστημα σε χρόνο dt.
Ο κάτοχός του αποφάσισε να μετρήσει πόσο μάχιμη είναι η μπαταρία μετά από τόσα χλμ., μετρώντας την απόδοσή της στα εξειδικευμένα μηχανήματα του εξουσιοδοτημένου συνεργείου. Τα αποτελέσματα εκπλήσσουν ευχάριστα, καθώς το ηλεκτρικό F-150 διατηρεί το 97% της αρχικής του ρώμης. Όπερ εστί, ακόμα και μετά από σχεδόν 150.000 χλμ. διατηρεί πρακτικά αναλλοίωτη τη μέγιστη αυτονομία των 429 χλμ. (386 χλμ./240 μίλια ανακοινώνει η EPA στην Αμερική).