Μετά από 25 χρόνια και 3 γενιές, το Audi TT μας αποχαιρετά φέτος. Άγνωστο αν θα επιστρέψει κάποια στιγμή και σε ποια μορφή, μένει για πάντα στις αναμνήσεις ως ένα από τα πιο πρωτότυπα σχεδιαστικά (στην πρώτη του γενιά) και πιο value for performance (στις επόμενες δυο) αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει. Μια εξελεκτική πορεία, το χάσμα της οποίας αποτυπώνεται γλαφυρότατα στην αναμέτρηση μεταξύ των κορυφαίων εκδόσεων κάθε γενιάς.
Το carwow πήρε το σημερινό και το πρώτο TT RS, μαζί με τα Quattro Sport 240 και 3.2 Quattro από το TT MK1. Οι διαφορές μεταξύ τους; Ίσα με δυο κατηγορίες διαφορά. Το Quattro Sport 240 αποδίδει 240 ίππους και 320 Nm από τον 1.8 20VT και το 3.2 Quattro 250 ίππους (επίσης 320 Nm) από τον ατμοσφαιρικό V6 των 3.2 λίτρων. Από εκεί μέχρι τα 340 άλογα και τα 450 Nm του TT RS, που έκανε πρεμιέρα στη δεύτερη εφαρμογή του μοντέλου, ένας πεντακύλινδρος 2.5άρης TFSI δρόμος. Μαζί του το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (6άρι DSG το V6, χειροκίνητο το Sport 240) και ένα 0-100 χλμ./ώρα που για πρώτη φορά σε TT, κατέβηκε από τα 5,0 δλ. (4,6 δλ. το χειροκίνητο, 4,3 το 7άρι S-tronic). Κανένα τους, όμως, δεν πλησιάζει την επιπέδου supercar επιτάχυνση του σημερινού RS.
Με 400 ίππους και 480 Nm από τον 2.5λτ. πεντακύλινδρο τούρμπο, το τελευταίο TT RS είναι σχεδόν 3,0 δλ. ταχύτερο από τα πρώτα κορυφαία TT, με 3,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα αντί 5,9 δλ. του Quattro Sport 240 και 6,4 δλ. του 3.2 Quattro. Διαφορές που φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού από τα πρώτα κιόλας μέτρα της κόντρας, με τη διαφορά να χάνεται στις «καρότσες» μέχρι τη γραμμή του τερματισμού.