Η κορυφαία έκδοση του Leon πλέον τοποθετείται ως αυθύπαρκτο μοντέλο, υπό το brand της CUPRA. Η ισχύς φτάνει μέχρι τους 310 ίππους, με τα 300 άλογα να έχουν μπει στο «ρεπερτόριο» του ισπανικού hot hatch από τη 2η γενιά του και το 2.0 TFSI
Cupra 310 Limited Edition. Όμως όλα ξεκίνησαν 100 ίππους κάτω, πίσω στο 2002.
Δείτε ακόμα: Το Audi RS 6 «εκτοξεύεται» στο 0-100 χλμ./ώρα (+video)
Ήταν τότε που η SΕΑΤ αποφάσισε να τεθεί απέναντι στο Ford Focus RS και να αποτελέσει τη μπροστοκίνητη εναλλακτική στο πρώτο Audi S3. Ο θρυλικός 20βάλβιδος τούρμπο των 1.781 κ.εκ. είχε την ίδια απόδοση στο Leon Cupra R 1ης γενιάς, αποδίδοντας 210 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 2.100 σ.α.λ. Ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αναλάμβανε να μεταδώσει την ισχύ στους εμπρός τροχούς και από εκεί στο οδόστρωμα, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 7,1 δλ. και την τελική να φτάνει στα 237 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: 0-235 χλμ./ώρα με Fiat Punto GT (+video)
Λίγο αργότερα ακολούθησε το S3 στην αύξηση της δύναμης, φτάνοντας τα 225 άλογα. Το 0-100 χλμ./ώρα κατέβηκε στα 6,8 δλ. και η τελική άγγιξε τα 240 χλμ./ώρα, δημιουργώντας ένα από τα ταχύτερα hot hatches που είχαμε δει μέχρι τότε. Φυσικά, οι βελτιωτές έκαναν «πάρτι» με τα 300 άλογα να έρχονται κατόπιν συνοπτικών διαδικασιών και τις επιδόσεις να «εκτινάσσονται» ανάλογα.
Διαβάστε επίσης: Νέο CUPRA Leon έως 310 ίππους και Plug-in hybrid
Λογικά ένα τέτοιο δείγμα θα παρακολουθήσουμε, καθώς 265 χλμ./ώρα είναι ένα απίστευτα υψηλό νούμερο για εργοστασιακό Leon Cupra R. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το προαναφερθέν Cupra 310 Limited Edition έφτανε μέχρι τα 260 χλμ./ώρα. Όπως και να έχει, εμείς απολαμβάνουμε τον τετράτροχο «matador».