Ο ανταγωνισμός στα μικρά hot hatches δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγαλύτερα και πιο διαφημισμένα «αδέρφια» της. Μια κατηγορία, στην οποία διαχρονικά τα Ford Fiesta ST, VW Polo GTI και Opel Corsa OPC «σφάζονται». Το τελευταίο περνάει ένα μεταβατικό στάδιο (αναμένεται υβριδοποίηση για την επόμενη γενιά), οπότε ποιο καλύτερο να πάρει την θέση του από το Toyota Yaris GRMN.
Δείτε ακόμα: «Πιστόλι» VW Polo GTI με 320 άλογα
Οι άνθρωποι της Gazoo Racing δημιούργησαν την κορυφαία έκδοση του Yaris -η οποία είναι και περιορισμένης παραγωγής. Μόλις 400 Yaris GRMN δημιουργήθηκαν (και ξεπούλησαν σχεδόν αμέσως), με τον κομπρεσοράτο 1.8 Dual VVT-i να αποδίδει 212 ίππους και 250 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το εν λόγω μοτέρ επιταχύνει το βάρους 1.135 κιλών αμάξωμα από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Ήδη έχει καταθέσει διαπιστευτήρια κόντρα στο VW Polo GTI και το Renault Clio R.S., με το γερμανικό χάτσμπακ να ζητάει ρεβάνς σήμερα. Μαζί του, το Ford Fiesta ST.
Αμφότερα είναι τούρμπο, το μεν Polo με τον 2.0 TSI και τους 200 ίππους, το δε Fiesta με τον 1.5 EcoBoost και τους επίσης 200 ίππους. Τα 500 κυβικά και ο ένας κύλινδρος παραπάνω του TSI αποτυπώνονται στα 320 Nm της ροπής (290 το Fiesta), η οποία στο Ford βρίσκεται στα 290 Nm. Η σημαντικότερη διαφορά έγκειται στη μετάδοση, με το Polo να διαθέτει αποκλειστικά το 7αρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG και τα άλλα δυο να μεταφέρουν την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Στα χαρτιά το Polo θέλει 6,7 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και το Fiesta 6,5. Η κατάσταση αντιστρέφεται στις τελικές, με το VW να φτάνει στα 238 χλμ./ώρα και το «Μπλε Οβάλ» στα 235 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Το Ford Fiesta ST κερδίζει 25 άλογα με μια εφαρμογή!
Στην πράξη, και τα χέρια των πρώην Top Gear-νυν The Grand Tour Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May, το launch control και οι αστραπιαίες αλλαγές του DSG αφήνουν «στον τόπο» το Fiesta ST και επικρατούν του Yaris GRMN.