Δοκιμή Ford Ka+ 1.2 Ti-VCT 85 PS Eco

Το Ford Ka έκανε αίσθηση στην πρώτη του γενιά που παρουσιάστηκε πριν από 20 χρόνια, κλέβοντας τις εντυπώσεις με στοιχεία που δεν συνηθίζαμε τότε στα μίνι μοντέλα, όπως π.χ. τη σπορτίφ του οδική συμπεριφορά, αλλά και με την ιδιαίτερη εμφάνισή του. Στην επόμενη γενιά του, που παρουσιάστηκε 13 χρόνια αργότερα, η Ford ακολούθησε έναν εντελώς άλλο δρόμο, βασίζοντας το αυτοκίνητό της πάνω στο Fiat 500 και δίνοντας ακόμη περισσότερη έμφαση στον τομέα του στυλ.


Σήμερα, η Ford λανσάρει την 3η γενιά του μικρότερου μοντέλου της, ακολουθώντας για μια ακόμη φορά μια διαφορετική τακτική από ό,τι στα δύο προηγούμενα Ka και δίνοντας στο μίνι της έναν πιο πρακτικό και χρηστικό χαρακτήρα (αισθητά μακρύτερο και για πρώτη φορά 5θυρο). Τιμολογιακά, η Ford διαθέτει το νέο «Ka+», όπως πλέον ονομάζεται, σε αρκετά καλές τιμές, με την πιο ισχυρή έκδοση των 85 ίππων της δοκιμής να κοστίζει 11.463 ευρώ και με πλήρη εξοπλισμό. Δείτε τις τιμές και τον εξοπλισμό του νέου Ford Ka+.

Εμφάνιση: Λιτές γραμμές για ένα μακρύτερο 5θυρο αμάξωμα

Το νέο Ford Ka+ βασίζεται στην 3η του γενιά πάνω στο ίδιο πάτωμα με αυτό του Ford Fiesta, κάτι που εκτός των υπολοίπων χαρακτηριστικών του, επηρέασε και τις διαστάσεις του. Έτσι, το μήκος έχει αυξηθεί αρκετά και φθάνει πλέον στα 3.929 χλστ., όντας μέσα στα όρια της μεγαλύτερης, μικρής κατηγορίας. Αντίστοιχα το πλάτος αγγίζει τα 1.695 χλστ. και το ύψος τα 1.524 χλστ., νούμερα που φέρνουν το Ka+ στην κορυφή των μίνι. Αισθητικά, η αύξηση των διαστάσεων και το για πρώτη φορά 5θυρο αμάξωμα συνδυάζονται με λιτές και εύκολα αποδεκτές γραμμές, οι οποίες είναι επιπλέον σύμφωνες με τον παγκόσμιο χαρακτήρα του αυτοκινήτου (πωλείται σε Ευρώπη, Νότια Αμερική, Αφρική και Ασία). Μεμονωμένα, στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν τα μεγάλα σε μέγεθος φώτα και η γνωστή από το Fiesta, εξαγωνική χρωμιωμένη γρίλια, ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα έχουν μικρές διαστάσεις και συνδέονται μεταξύ τους με ένα χαρακτηριστικό οριζόντιο νεύρο.

Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Ford Kuga ντίζελ 1.5 TDCi

Εσωτερικό: Πρακτικό και καλοφτιαγμένο

Το εσωτερικό του νέου Ford Ka+ δεν διεκδικεί κάποιο βραβείο πρωτότυπης σχεδίασης, αφού οι δημιουργοί του επέλεξαν να δώσουν βάση σε στοιχεία όπως η εργονομία, η λειτουργικότητα ή η πρακτικότητα του θαλάμου, και όχι στον εντυπωσιασμό της εικόνας. Έτσι, οι γραμμές ακολουθούν το δρόμο της απλότητας, με στοιχεία στο εσωτερικό που παραπέμπουν στο αντίστοιχο τμήμα του Fiesta (τιμόνι, οθόνη συστήματος infotainment), αλλά και εύκολα προσβάσιμους διακόπτες και χειριστήρια. Στο ίδιο μήκος κύματος έρχεται και η πολύ καλή πρακτικότητα, όπως αυτή εκφράζεται από τις συνολικά 21 διαφορετικές θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν στο εσωτερικό (highlight η «κρυμμένη» από την πόρτα θήκη στα αριστερά του ταμπλό). Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για να ντύσουν όλες τις επιφάνειες δεν είναι πρώτης γραμμής ως προς την απτή τους ποιότητα, ενώ απουσιάζουν πλήρως τα μαλακά πλαστικά, ωστόσο η συναρμογή τους είναι στιβαρή και δείχνει ότι θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου.

Χώροι: Μίνι μόνο κατ’ όνομα

Μπορεί το Ka+ να κατηγοριοποιείται στα μίνι (αυτοκίνητα πόλης), όμως οι σημαντικά αυξημένες διαστάσεις του έρχονται για να πριμοδοτήσουν την εσωτερική ευρυχωρία, με αποτέλεσμα το μοντέλο της Ford να είναι σε θέση να μεταφέρει χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις έως και 4 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του. Παράλληλα, σημαντικό προσόν του αυτοκινήτου αποτελεί και ο μεγάλος χώρος αποσκευών, ο οποίος με 270 λίτρα ωφέλιμου όγκου είναι ο μεγαλύτερος της μίνι κατηγορίας, όντας αντίστοιχος μοντέλων της αμέσως επόμενης κατηγορίας.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Συνδυασμός με αστικές προδιαγραφές

Ο 1.200άρης 4κύλινδρος 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας Ti-VCT του Ka+ αποτελεί εξέλιξη του παλαιότερου μοτέρ των 1.25 λίτρων της Ford, ο οποίος στο μοντέλο της δοκιμής μας βρίσκεται στην ισχυρότερη έκδοσή του με τα 85 άλογα (υπάρχει και με 70 ίππους). Στη χώρα μας το μοτέρ αυτό έρχεται μόνο στην έκδοση «ECO», έχοντας αλλαγμένη χαρτογράφηση και 5τάχυτο κιβώτιο με πιο μακριά τελική σχέση μετάδοσης, προς χάριν της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στην πράξη, ο 1.200άρης κινητήρας ξεχωρίζει με την πολιτισμένη λειτουργία του, την «ζωντάνια» του στο χαμηλο-μεσαίο φάσμα των στροφών του και τη γενικότερη καλορυθμισμένη παρουσία του. Οι επιδόσεις που προσφέρει δεν είναι γρήγορες, βρίσκονται όμως μέσα στο γενικότερο αστικό πλαίσιο του Ka+, ενώ και λόγω της μακριάς κλιμάκωσης της τελευταίας σχέσης του κιβωτίου, στην εθνική το μοτέρ αυτό δεν ενδείκνυται για γρήγορα προσπεράσματα. Στο πεδίο της οικονομίας, με βάση τον Ευρωπαϊκό κύκλο μέτρησης η Ford δίνει μια μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ., όμως στην πράξη η μέση τιμή που είδαμε ήταν 6,5 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: Συγκριτικό Ford EcoSport: βενζίνη VS diesel

Στο δρόμο: Ευκολοδήγητο, ευχάριστο και με πολύ καλή άνεση

Τα γονίδια της Ford στην κατασκευή οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων δεν κρύβονται ούτε και στο Ka+, το οποίο διαθέτει μια πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και ένα εγνωσμένης αξίας πλαίσιο, που το καθιστούν ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο και ασφαλές στην καθημερινή χρήση. Εξαιρετική είναι η διαχείριση της ανάρτησης στο  φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι μεγάλες, ενώ παράλληλα, πολύ καλή είναι και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση. Το Ka+ σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές εξασφαλίζει επίσης πολύ περισσότερη πρόσφυση σε σχέση με ένα σύνηθες μοντέλο της μίνι κατηγορίας, εμπνέει απόλυτη ασφάλεια και μόνο η απόδοση του κινητήρα ορίζει τα όρια της πίεσης για τον οδηγό. Στην εθνική, το μοντέλο της Ford παραμένει ασφαλές ανεξαρτήτως της ταχύτητας στο κοντέρ και με μικρή ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Συνολικά, το Ka+ στο δρόμο είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας.

(+): Ευκολία οδήγησης, αίσθηση τιμονιού, χώροι-πρακτικότητα, συναρμογή υλικών, ορατότητα, λειτουργία ανάρτησης, εξοπλισμός

(-): Λιτή σχεδίαση αμαξώματος-εσωτερικού, επιδόσεις


Get it on Google Play Download on the App Store