Η Ford ανανεώνει σε βάθος το κύριο SUV της γκάμας της, με το αναβαθμισμένο Kuga να έρχεται με μια νέα και πιο δυναμική σχεδίαση, εσωτερικό με ενισχύσεις στο πεδίο της τεχνολογίας και της εργονομίας, αλλά και με υπέρ-πλήρη εξοπλισμό σε πολύ καλές τιμές. Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο για την ελληνική αγορά αφορά στην προσθήκη στη γκάμα για πρώτη φορά του γνωστού 1.500άρη diesel των 120 ίππων της Ford, η οποία καθιστά πιο ενδιαφέρουσα από ποτέ την επιλογή του μοντέλου, μιας και από την πλευρά του diesel μέχρι σήμερα υπήρχαν μόνο 2λιτρα μοτέρ. Εμείς, οδηγούμε τη νέα αυτή έκδοση του Kuga σε μια χορταστική διαδρομή 500+ χιλιομέτρων μέχρι μαγευτική Αγόριανη στον Παρνασσό και πίσω, από όπου σας μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας. Δείτε όλες τις τιμές και τον εξοπλισμό του Ford Kuga.
Σχεδίαση: Περισσότερος δυναμισμός
Εμφανισιακά, η Ford αλλάζει αρκετά την εμφάνιση του SUV της, δουλεύοντας αρκετά κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα του, αλλά και πίσω, για να του χαρίσει περισσότερο δυναμισμό. Ξεκινώντας λοιπόν με το εμπρόσθιο μέρος του ανανεωμένου Kuga, ξεχωρίζει αμέσως η νέα μεγάλη πολυγωνική μάσκα, με μαύρες ή χρωμιωμένες γρίλιες, που τονίζει την εικόνα του μοντέλου, ενώ παράλληλα συνδυάζεται με νέους προβολείς με ευδιάκριτα φώτα ημέρας LED, αλλά και με φαρδιά κάτω εισαγωγή. Στο πίσω μέρος από την άλλη, διακρίνονται τα νέα φώτα με περισσότερο καθαρό κρύσταλλο, αλλά και η επανασχεδιασμένη πόρτα, που δείχνει φαρδύτερη. Στο πεδίο των διαστάσεων, με μήκος στα 4.531 χλστ. (4.541 στο Vingale και το ST-Line), το ανανεωμένο Kuga παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μικρομεσαία SUV, φλερτάροντας και με την αμέσως επόμενη κατηγορία.
Εσωτερικό-Χώροι: Περισσότερη τεχνολογία-Καλύτερη εργονομία
Στο θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου Kuga η Ford έδωσε έμφαση στη βελτίωση της λειτουργικότητας, της εργονομίας, αλλά και την ενίσχυση των τεχνολογικών στοιχείων του αυτοκινήτου. Έτσι, με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει το νέο τιμόνι που περιλαμβάνει πιο εύχρηστα πλήκτρα χειρισμού, ενώ παράλληλα η Ford έχει προσθέσει και το νέας γενιάς σύστημα πολυμέσων SYNC 3, με εντελώς καινούργιο λειτουργικό που διευκολύνει τη χρήση μέσω και της μεγάλης οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα. Επιπλέον, το SYNC 3 έρχεται και με στάνταρ σκληρό δίσκο χωρητικότητας 64 GB, ενώ σημαντικό στοιχείο αποτελεί και το γεγονός ότι στο βασικό εξοπλισμό όλων των Kuga υπάρχει το σύστημα πλοήγησης. Συνεχίζοντας με τα νέα στοιχεία στο εσωτερικό, διακρίνουμε τα καινούργια και πιο εύχρηστα χειριστήρια για τον κλιματισμό, αλλά και το νέο ηλεκτρικό χειρόφρενο, που αφήνει περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα στο τούνελ της κονσόλας. Ποιοτικά, τα υλικά παραμένουν στα ίδια πολύ καλά επίπεδα που γνωρίζαμε, με άφθονο μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών. Στους χώρους, το Kuga φιλοξενεί και πάλι 5 ενήλικες επιβάτες χωρίς παραχωρήσεις, με πορτ-μπαγκάζ που έχει πολύ καλή χωρητικότητα 456 λίτρων και μεγάλο άνοιγμα για εύκολη φόρτωση (μπορεί να παραγγελθεί και με ηλεκτρική πόρτα).
Κινητήρες-Κιβώτιο: Έμφαση στον 1.500άρη diesel
Το ανανεωμένο Ford Kuga διαθέτει μια πλήρη γκάμα κινητήρων, με μοτέρ βενζίνης 1,5 EcoBoost 150 και 182 ίππων, αλλά και diesel 1,5 λίτρων 120 ίππων και 2,0 λίτρων με 150 και 180 ίππους. Για τη χώρα μας, πιο ενδιαφέρουσα επιλογή είναι αυτή του 1,5 λίτρων TDCi diesel, ο οποίος προσφέρει 120 άλογα ισχύος και 270 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς (προαιρετικά και 6άρι αυτόματο Powershift κιβώτιο), με την επιλογή αυτή να δείχνει στην πράξη ικανή για να κινήσει χωρίς προβλήματα το βαρύ αμάξωμα του Kuga, ξεχωρίζοντας για την απόδοσή του από το φάσμα περιστροφής του και πάνω όπου αποδίδει και την maximum ροπή (1.500 σ.α.λ.). Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στην ηχομόνωση, με το θόρυβο από τη λειτουργία του μοτέρ και τους κραδασμούς να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το 6τάχυτο κιβώτιο με την πολύ καλή αίσθηση έχει σφιχτή κλιμάκωση στις πιο χαμηλές του σχέσεις για να βοηθήσει το έργο του κινητήρα, ενώ η μακρύτερη 6η συμβάλει στον περιορισμό της κατανάλωσης στο ταξίδι. Σε αυτό το πεδίο, η Ford ανακοινώνει μια τιμή 4,4 λτ./100 χλμ. με βάση τον Ευρωπαϊκό κύκλο μέτρησης, ωστόσο εμείς είδαμε ένα νούμερο λίγο πιο πάνω από τα 7,0 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε ακόμα: Συγκριτικό Ford EcoSport: βενζίνη VS diesel
Στο δρόμο: Ευχάριστο οδηγικά και ασφαλές
Η Ford προσφέρει στη γκάμα του ανανεωμένου Kuga ως 2η επιλογή την πιο σπορτίφ έκδοση ST-Line, με εξωτερικές σπορτίφ επεμβάσεις, αλλά και με ζάντες 18 ιντσών και χαμηλωμένη κατά 10 χιλιοστά ανάρτηση με λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση. Την έκδοση αυτή είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά την ελληνική παρουσίαση του μοντέλου, η οποία καταφέρνει να ενισχύσει τον έτσι κι αλλιώς ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του Kuga, προσφέροντας μειωμένες κλίσεις από το αμάξωμα και αυξάνοντας περαιτέρω τα περιθώρια πρόσφυσης σε μια διαδρομή με στροφές. Προσόν της αποτελεί το γεγονός ότι δεν διαταράσσει αισθητά την πολύ καλή άνεση του Kuga και μόνο κατά το πέρασμα από πολύ έντονες ανωμαλίες θα εμφανίσει τη σπορτίφ φύση της. Εκτός δρόμου, το 2κίνητο Kuga έχει τη δυνατότητα να κινηθεί με σχετική άνεση και την απαραίτητη πάντα προσοχή σε διαδρομές με πατημένο χώμα, ωστόσο πιο πρέπουσες εδώ είναι οι τετρακίνητες επιλογές του μοντέλου με τους diesel 2.0 TDCi των 150 και 180 ίππων, αλλά και τον 1.5 λίτρων βενζινοκινητήρα EcoBoost με τα 182 άλογα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Μοντέλο | Kuga 1.5 TDCi | Εξωτερικές διαστάσεις | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | Μήκος (χλστ.) | 4.531 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 4/8 | Πλάτος (χλστ.) | 1.838 |
Ταχύτητες | 6 | Ύψος (χλστ.) | 1.703 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/3.600 | Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.690 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.500-2.000 | Εξοπλισμός – τιμή | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,7 | ESP | • |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 173 | Αερόσακοι | 7 |
Βάρος (κιλά) | 1.591 | Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 456 | Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • |
Κατανάλωση – CO2 | Κλιματισμός | • | |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 4,8 | Ηχοσύστημα | • |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 4,2 | Σύστημα πλοήγησης | • |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 4,4 | Ζάντες αλουμινίου | • |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 115 | Τιμή από (ευρώ) | 25.840 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 112,7 | •: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δε διατίθεται |