To EcoSport είναι το μικρό crossover της Ford, το οποίο το γνωρίσαμε στην ελληνική αγορά το καλοκαίρι. Το μοντέλο, βασίζεται πάνω στο Fiesta προσφέροντας την απαραίτητη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ένα διαφορετικά σχεδιασμένο αμάξωμα, ώστε να ενταχθεί με επιτυχία στην πλέον ανερχόμενη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως. Από πλευράς κινητήρων, το νέο Ford EcoSport προσφέρεται με μια πλήρη γκάμα μηχανικών συνόλων βενζίνης και diesel και εμείς, συγκρίνουμε μεταξύ τους την έκδοση με τον ισχυρό 1.000άρη turbo EcoBoost βενζινοκινητήρα των 140 ίππων, καθώς και αυτή με τον ροπάτο 1.500άρη diesel των 95 ίππων που κοστίζουν τα ίδια χρήματα, για να δούμε που πλεονεκτεί η κάθε επιλογή καυσίμου.
Εμφάνιση: Έχει τη δική του προσωπικότητα
Μπορεί το EcoSport να βασίζεται πάνω στο Fiesta, όμως στο αμάξωμά του η Ford έχει φροντίσει ώστε να του δώσει τη δική του, ξεχωριστή παρουσία. Έτσι, αρχικά και στις δύο εκδόσεις του, το μικρό Crossover ξεχωρίζει με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αλλά και το τονισμένο εμπρόσθιο τμήμα του. Επίσης, περιμετρικά του αμαξώματος διακρίνονται τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, ενώ όμορφο τρικ είναι και το γυαλί του πίσω παρμπρίζ, που γυρίζει στο πλάι μέσα στην πίσω κολώνα. Ειδικά για το πίσω τμήμα, το EcoSport συνεχίζει να προβάλει και εδώ έναν offroad χαρακτήρα με την αλουμινένια ποδιά στον προφυλακτήρα, ενώ σε αυτό το σημείο συναντούμε οπτικά και τη μοναδική διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων, αφού το βενζινοκίνητο EcoSport διαθέτει στα δεξιά της πόρτας το λογότυπο «EcoBoost».
Εσωτερικό: Γεροδεμένο και με εικόνα «Fiesta»
Ο θάλαμος των επιβατών του EcoSport έχει πολλά κοινά με αυτόν του Ford Fiesta, έχοντας σχεδίαση η οποία κρίνεται μοντέρνα. Υπάρχει η απαιτούμενη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων SYNC, με διακόπτες χειρισμού πάνω στην κονσόλα, ενώ ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων με κόκκινα στις 5.000 στροφές για το diesel EcoSport και στις 6.400 στροφές για το βενζινοκίνητο. Ποιοτικά, μπορεί να λείπουν τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό που διαθέτει το Fiesta, όμως τα σκληρά στην αφή πλαστικά του EcoSport έχουν πολύ καλή συναρμογή και φαίνεται ότι θα αντέξουν στο πέρασμα του χρόνου χωρίς προβλήματα. Στο πεδίο των χώρων, το EcoSport θα μεταφέρει σχετικά άνετα 4 ενήλικες επιβάτες στην καμπίνα του, ενώ αρκετά καλό με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το πορτ-μπαγκάζ των 333 λίτρων. Την πρακτικότητα του χώρου αποσκευών τονίζει και το μεγάλο του άνοιγμα, παρότι το προς τα έξω άνοιγμα της πόρτας δεν θα βολέψει σε πιο στενά παρκαρίσματα.
Κινητήρες: Θαυματουργός ο 1.000άρης-Οικονομικός ο diesel
Τα δύο EcoSport του συγκριτικού μας εφοδιάζονται με δύο από τους πιο γνωστούς, δοκιμασμένους και ιδιαίτερα αξιόλογους κινητήρες της Ford. Από τη μια, το βενζινοκίνητο EcoSport διαθέτει τον πολλαπλά βραβευμένο ως «Καλύτερο κινητήρα της χρονιάς» 1.000άρη EcoBoost turbo κινητήρα, στην ανώτερη απόδοση των 140 ίππων. Το μοτέρ αυτό με χωρητικότητα μόλις 999 κ.εκ. έρχεται για να προσφέρει σβέλτες επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας και τις πιο γρήγορες στη γκάμα του EcoSport, ενώ παράλληλα διακρίνεται και για την πολιτισμένη λειτουργία του. Στο πεδίο της οικονομίας, ο συνδυασμός του με ένα αραιής κλιμάκωσης 5τάχυτο κιβώτιο έχει ως αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση να κρατιέται χαμηλά, στα ίδια επίπεδα με την έκδοση των 125 ίππων του ίδιου μοτέρ. Σε αυτό το πεδίο βέβαια, τα ηνία παίρνει ο 1.500άρης diesel των 95 ίππων που εφοδιάζει το πετρελαιοκίνητο EcoSport και ο οποίος έχει μέση κατανάλωση σύμφωνα με τη Ford, 1,0 λτ./100 χλμ. λιγότερο. Φυσικά, το μοτέρ αυτό έχει υποδεέστερες επιδόσεις σε σχέση με τον πανίσχυρο βενζινοκίνητο «αδελφό» του, χωρίς όμως να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα λόγω της ροπής του, ενώ κοντράρει τον EcoBoost και με την πολιτισμένη του λειτουργία.
Στο δρόμο: Πιο σπορτίφ στημένο το diesel
Πατώντας πάνω στο πάτωμα του Fiesta, με την απαραίτητη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Ημιακάμπτος άξονας πίσω), το Ford EcoSport στο δρόμο είναι από τα πιο οδηγοκεντρικά μικρά Crossover της αγοράς. Ιδίως στο diesel, η απόσταση από το έδαφος που βρίσκεται στα 160 χλστ., σε συνδυασμό με τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση, βοηθά το EcoSport στο να αποκτήσει και έναν πιο σπορ χαρακτήρα σε σχέση με το σύνηθη της κατηγορίας. Στη βενζινοκίνητη έκδοση του EcoSport η Ford έχει επιλέξει μια μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος 190 χλστ., χωρίς αυτό να σημαίνει ότι π.χ. οι κλίσεις στις στροφές είναι μεγαλύτερες στις στροφές, όμως η γενικότερη αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός κατά την οδήγηση είναι καλύτερη στο diesel. Από την άλλη βέβαια, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος του βενζινοκίνητου EcoSport θα βολέψει περισσότερο σε μια απόδραση σε light εκτός δρόμου διαδρομή.
Τιμή: Βενζίνη ή diesel με πλούσιο εξοπλισμό
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford προσφέρει το EcoSport στις πλήρεις εξοπλιστικές εκδόσεις Titanium και Titanium S και σε πολύ καλές τιμές. Από τη μια το βενζινοκίνητο EcoSport διατίθεται σε τιμές από 18.360 ευρώ, ενώ το diesel EcoSport έχει κόστος από 19.226 ευρώ. Και στις δύο περιπτώσεις ο εξοπλισμός είναι πλούσιος έχοντας στάνταρ ESP, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με Ford SYNC, cruise control, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου και πολλά άλλα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Μοντέλο | 1.0 EcoBoost | 1.5 TDCi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.499 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 4/8 |
Ταχύτητες | 5 | 5 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 140/6.000 | 95/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 180/1.400-4.500 | 215/1.750 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,8 | 14,0 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 185 | 160 |
Βάρος (κιλά) | 1.372 | 1.337 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 333 | 333 |
Κατανάλωση – CO2 | ||
Μοντέλο | 1.0 EcoBoost | 1.5 TDCi |
Αστική (λτ./100 χλμ.) | 6,6 | 4,8 |
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.) | 4,7 | 4,3 |
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) | 5,4 | 4,4 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 125 | 115 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) | 150 | 112,7 |
Εξωτερικές διαστάσεις | ||
Μοντέλο | 1.0 EcoBoost | 1.5 TDCi |
Μήκος (χλστ.) | 4.017 | 4.017 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.765 | 1.765 |
Ύψος (χλστ.) | 1.633 | 1.633 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.519 | 2.519 |
Απόσταση από έδαφος (χλστ.) | 190 | 160 |
Εξοπλισμός – τιμή | ||
Μοντέλο | 1.0 EcoBoost | 1.5 TDCi |
ESP | * | * |
Αερόσακοι | 7 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | * | * |
Κλιματισμός | * | * |
Ηχοσύστημα | * | * |
Ζάντες αλουμινίου | * | * |
Τιμή από (ευρώ) | 18.360 | 19.226 |