Το Kadjar είναι το πρώτο μικρομεσαίο crossover της Renault, το οποίο λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά το καλοκαίρι του 2016, έχοντας ως στόχο να αποτελέσει έναν δυνατό παίχτη στην πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως. Το αυτοκίνητο βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα CMF της κοινοπραξίας Renault-Nissan, πάνω στην οποία βασίζεται και το Nissan Qashqai, ωστόσο σε σχέση με αυτό, το Kadjar είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, με διαφορετική σχεδίαση και εσωτερικό, αλλά και με διαφορετικό κινητήρα βενζίνης. Πιο συγκεκριμένα, η Renault εφοδιάζει το αυτοκίνητό της με τον ισχυρό 1.200άρη turbo 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 130 ίππων, μπαίνοντας δυνατά στο «παιχνίδι» των μικρών turbo συνόλων του είδους. Αυτό είναι και το μοτέρ με το οποίο εφοδιάζεται το Kadjar της δοκιμής μας, το οποίο τιμολογιακά κοστίζει από 20.850 ευρώ με αρκετά καλό εξοπλισμό, μια τιμή η οποία κρίνεται πολύ καλή με βάση τα χαρακτηριστικά του crossover της Renault. Δείτε αναλυτικά τις τιμές του Renault Kadjar.
Εμφάνιση: Πληθωρικό και με αρκετό στυλ
Το Kadjar βασίζει την εμφάνισή του πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Renault, τονίζοντάς την περαιτέρω λόγω των μεγάλων διαστάσεων του αμαξώματός του, που το τοποθετούν στην ανώτερη πλευρά της μικρομεσαίας κατηγορίας των SUV. Ειδικότερα, το μήκος του γαλλικού crossover αγγίζει τα 4.449 χλστ., το πλάτος είναι 1,8 μέτρα και το ύψος 1,6 μέτρα, νούμερα που χαρίζουν στο Kadjar μια ιδιαίτερα επιβλητική παρουσία στο δρόμο. Την ίδια στιγμή από το αυτοκίνητο δεν λείπει το στυλ, όπως αυτό εκφράζεται από τη μεγάλη μάσκα σε σχήμα «V» στο εμπρόσθιο μέρος, που κουμπώνει στα άκρα της τα όμορφα φώτα με LED στοιχεία, ενώ φιλοξενεί στο κέντρο της το μεγάλο λογότυπο της Renault. Αντίστοιχα στα πλαϊνά του αμαξώματος ξεχωρίζουν οι τονισμένοι «ώμοι» και η χαρακτηριστική μαύρη λωρίδα με χρώμιο χαμηλά στο μαρσπιέ, ενώ πίσω διακρίνουμε τα μοντέρνα φώτα με τη μεγάλη και πρακτική πόρτα του χώρου αποσκευών.
Εσωτερικό: Πολύ καλή ποιότητα και πρακτικότητα
Στο εσωτερικό του Kadjar η σχεδίαση ακολουθεί απλές και καθαρές γραμμές, δίνοντας έμφαση σε στοιχεία που τονίζουν τον τεχνολογικό χαρακτήρα του μοντέλου, όπως η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων R-Link 2 ή ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων. Λείπουν κάποιες πιο φωτεινές επενδύσεις που θα έσπαγαν την κυριαρχία του μαύρου, από την άλλη όμως οδηγός και επιβάτες αποζημιώνονται από την πολύ καλή ποιότητα των υλικών, με μαλακό πλαστικό να ντύνει το ταμπλό και μέρος του εσωτερικού των θυρών. Προσόν του Kadjar αποτελούν και οι πολύ καλοί του χώροι, με το πίσω κάθισμα να είναι σε θέση να μεταφέρει 3 ενήλικες επιβάτες χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις, έχοντας και ένα πλήρες επίπεδο δάπεδο που βολεύει τα πόδια του μεσαίου καθήμενου. Το πορτ-μπαγκάζ, εξαργυρώνει τις αυξημένες διαστάσεις του μοντέλου και προσφέρει πολύ καλή για τη μικρομεσαία κατηγορία χωρητικότητα 472 λίτρων, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων πέφτουν με ευκολία μέσω ειδικών χειρολαβών στα πλαϊνά του χώρου αποσκευών, αυξάνοντας έως και τα 1.478 λίτρα το διαθέσιμο όγκο.
Κινητήρας: Δυνατός, πολιτισμένος και με λογική κατανάλωση
Ο 1.200άρης turbo 4κύλινδρος κινητήρας του Renault Kadjar είναι ένας από τους πιο ισχυρούς «μικρούς» turbo βενζινοκινητήρες της αγοράς. Αποδίδει 130 ίππους, κινεί σβέλτα και χωρίς πολλά προβλήματα το αμάξωμα του Kadjar, ενώ παράλληλα ξεχωρίζει για την άκρως ποιοτική λειτουργία του και την απουσία θορύβου, συμβαδίζοντας με τον γενικότερο άνετο και ποιοτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η μέση τιμή της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ., ένα νούμερο ελαφρώς «τσιμπημένο», αλλά λογικό για τα άλογα και τον τύπο του κινητήρα, το οποίο ωστόσο μπορεί να μειωθεί εάν ο οδηγός δείξει… αυτοσυγκράτηση και χρησιμοποιήσει σοφά τη χαρτογράφηση «Eco» του μοτέρ. Το 6άταχυτο μηχανικό κιβώτιο από την πλευρά του με το σαφές κούμπωμα έχει μια αρκετά μακριά τελευταία σχέση για να μειώσει τις απαιτήσεις του κινητήρα σε καύσιμο, αφού στα 130 χλμ./ώρα οι στροφές του ήταν 2.700.
Διαβάστε ακόμα: Οδηγούμε το νέο Renault Kadjar ντίζελ 1.5 dCi 110
Στο δρόμο: Άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης
Το Kadjar συνεχίζει την παράδοση των Γάλλων στο πεδίο της άνεσης, ξεχωρίζοντας για τα αρκετά καλά επίπεδα που προσφέρει, όπως αυτά ορίζονται τόσο από το set-up της ανάρτησης με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές, όσο και κυρίως από την πολύ καλή ηχομόνωση, αλλά και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Παράλληλα, το crossover της Renault διατηρεί μια εν γένει ασφαλή οδική συμπεριφορά, με ουδέτερα οδικά χαρακτηριστικά και πολύ καλή πρόσφυση, παρά τις υπαρκτές κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι έχει τεχνητή αίσθηση, είναι ελαφρύ και με αρκετές στροφές από άκρη σε άκρη, χωρίς να προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, από την άλλη όμως υποβοηθά τον οδηγό στην κίνηση στην πόλη. Εκτός δρόμου τώρα, παρότι δικίνητο, το Kadjar δεν δυσανασχετεί σε μια διαδρομή με πατημένο χώμα, εκμεταλλευόμενο την αρκετή απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), αλλά και τη ρύθμιση της ανάρτησής του για να μεταφέρει χωρίς ενοχλήσεις τους επιβάτες του.
(+): Ποιότητα, λειτουργία κινητήρα, απόδοση, άνεση-ποιότητα κύλισης, χώροι-πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, τιμή αγοράς
(-): Αίσθηση τιμονιού, κλίσεις αμαξώματος στις στροφές