Η BYD δεν είναι η μοναδική εταιρία από την Κίνα, που έχει ανοίξει μέτωπο με την Tesla. Και η NIO θέλει να εκθρονίσει τους Αμερικανούς, χτυπώντας τους μάλιστα στο πιο δυνατό τους σημείο: τις πωλήσεις του Model Y. Εγχείρημα που αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας το νέο Onvo L60.
Η Onvo θεωρητικά είναι υπο-brand της NIO, αλλά η σχεδίαση και η τεχνολογία δεν αφήνει περιθώριο αμφιβολιών. Το L60 είναι το ηλεκτρικό C-SUV που θέλει να πάρει τα σκήπτρα του Model Y για χάρη της NIO, επιστρατεύοντας δυναμική εμφάνιση, κουπέ-SUV γραμμές και ασυναγώνιστη αυτονομία. Οι διαστάσεις κυμαίνονται στο άνω άκρο της κατηγορίας, με το μήκος να φτάνει τα 4.828 χλστ. (1.930 χλστ. πλάτος, 1.616 χλστ. ύψος, 2.950 χλστ. μεταξόνιο) και τους Κινέζους να υπόσχονται πολύ καλούς χώρους για 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η εργονομία μάλιστα περιλαμβάνει δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης προς τα πίσω των εμπρός καθισμάτων, ώστε να δημιουργούν κρεβάτι με τα έδρανα των πίσω.
Πλήρη αναδίπλωση προσφέρουν και τα πίσω καθίσματα, δημιουργώντας έναν χώρο ικανό να υποδεχθεί στρώμα 2,3 x 1,4 μέτρων και να διαμορφώσει ένα κρεβάτι για μια τριμελή οικογένεια. Η κεντρική οθόνη αφής των 17,2 ιντσών δεσπόζει στο ταμπλό και ελέγχει τα πάντα στο αυτοκίνητο, συνοδευόμενη από ένα head-up display 13 ιντσών αντί ψηφιακού πίνακα οργάνων, συν άλλη μια οθόνη 8 ιντσών για τους πίσω, στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα. Η NIO τονίζει την ευρυχωρία του L60 σε σχέση με το Model Y, υπογραμμίζοντας το πόση έμφαση έχουν δώσει οι μηχανικοί της στη χωροταξία και την εκμετάλλευση κάθε διαθέσιμου εκατοστού.
Αντίθετα λίγα πράγματα μας λένε οι Κινέζοι για το τεχνικό σκέλος. Ο CEO της εταιρίας δήλωσε ότι ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, περισσότερο χρειάζεται να είναι ευκολοδήγητο, εύχρηστο και με χαμηλή κατανάλωση, παρά να προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις. Άλλη μια «μπηχτή» για το Model Y, δηλαδή, όπως και η μέση τιμή κατανάλωσης των 12,1 kWh/100 χλμ. (12,5 kWh/100 χλμ. το βασικό Model Y), χάρη και στην εξαιρετική αεροδυναμική (Cd 0,229). Η κορυφαία έκδοση Extra Long Range, με τη μπαταρία των 150 kWh, αναφέρεται σε περισσότερα από 1.000 χλμ. αυτονομίας, ενώ οι Long (90 kWh) και Standard Range (60 kWh) στα 730 και 555 χλμ. αντίστοιχα, αλλά έχετε υπόψη πως μιλάμε για στοιχεία σε κύκλο CLTC (άρα βγάλτε τουλάχιστον 40-50 χλμ. σε WLTP).
Πληροφορίες για κινητήρες, ισχύ και επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, σε αντίθεση με την τιμή. Στην Κίνα, λοιπόν, το νέο Onvo L60 εκκινεί από τις 219.900 γουάν (28.060 ευρώ) και είναι φθηνότερο κατά 30.000 γουάν του Tesla Model Y (από 249.900 γουάν ή 31.895 ευρώ).