Το νέο και ασταμάτητο εκτός δρόμου Ford Ranger Raptor έχει κυκλοφορήσει εδώ και λίγο καιρό στην Ελλάδα, ενώ πριν από λίγες μέρες το οδηγήσαμε σε δρόμους της Αττικής. Ο ισχυρότερος «Ράπτορας» τροφοδοτείται με τον 3λιτρο V6 Twin Turbo των 292 ίππων και 491 Nm ροπής, συνδυασμένος με αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων.
Με 405 άλογα και 584 Nm ροπής
Στην αντίπερα όμως όχθη του Ατλαντικού, στις Η.Π.Α. το νέο Ford Ranger Raptor παρουσιάστηκε με ακόμα περισσότερη δύναμη, αφού για τα εκεί δεδομένα τα 292 άλογα δεν είναι και τόσα πολλά. Συγκεκριμένα η ισχύς του 3.0 λτ. EcoBoost V6 Twin Turbo ανέβηκε στους 405 ίππους και 583 Nm ροπής, δηλαδή +113 hp και +92 Nm. Ίδιο είναι το 10άρι κιβώτιο ταχυτήτων, όπως και άλλα επιμέρους μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα.
Ίδιο με το ευρωπαϊκό σε συστήματα μετάδοσης – αναρτήσεις
Συγκεκριμένα, το θηριώδες Ford Ranger Raptor που θα πωλείται στις Η.Π.Α. φέρει αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και νέους ανθεκτικούς αλουμινένιους βραχίονες, ενώ πίσω εφοδιάζεται με τον αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt. Το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ειδικά αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass, των οποίων η συμπεριφορά αλλάζει ανάλογα με τα Drive Modes. Αυτά περιλαμβάνουν τις επιλογές Normal, Tow/Haul, Sport, Slippery, Off-Road, Rock Crawl και Baja. Επιπλέον, για πρώτη φορά διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης με αυτόματη τετρακίνηση, όπως και ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), μαζί με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά.
Κάθε επιλεγόμενος τρόπος μετάδοσης κίνησης προσαρμόζει κατάλληλα τη ρύθμιση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του ABS, του ελέγχου πρόσφυσης, του τιμονιού, της απόκρισης του γκαζιού, μέχρι και την εμφάνιση και των πληροφοριών στον πίνακα οργάνων και στην κεντρική οθόνη αφής. Πρόσθετα, το ενεργό σύστημα εξάτμισης με τη βαλβίδα μπορεί επίσης να ρυθμιστεί σε διάφορες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμίσεων Quiet, Normal, Sport και Baja. Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης Trail Control, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να πλοηγούνται σε δύσκολα σημεία ενώ το Ranger Raptor διαχειρίζεται αυτόματα το γκάζι και τα φρένα.