Όσο κι αν φαντάζει απίστευτο, η Alfa Romeo 4C κουβαλάει ήδη 10 χρόνια στην πλάτη της – 12 αν υπολογίσουμε και το πρωτότυπο. Το καλοσμιλεμένο και άκρως δυναμικό αμάξωμα της 4C δεν εμφανίζει ούτε μια «ρυτίδα» και δείχνει ακόμα τόσο νέο, λες και έχει βγει σήμερα. Το κεντρομήχανο sportscar των Ιταλών δεν είχε την εμπορική πορεία που περίμεναν, αναγκάζοντάς τους σε τερματισμό της παραγωγής πριν 4 χρόνια. Παρόλα αυτά το Μιλάνο θέλει να γιορτάσει τα 10α γενέθλια της 4C, με τη μοναδική Unica.
H γαλανόλευκη Ιταλίδα δημιουργήθηκε από τον άνθρωπο που φιλοτέχνησε τις γραμμές της 4C, τον σχεδιαστή Alessandro Maccolini, μαζί με ιδέες του κοινού και υλοποίηση από το τμήμα Stellantis Heritage. Το απαλό γαλάζιο χρώμα συνδυάζεται με μια απολαυστική αγωνιστική λωρίδα, που ξεκινά από την κορυφή του θυρεού στη μάσκα και καταλήγει στο διαχύτη. Ο θρυλικός όφις δεσπόζει στο εμπρός καπό (που είναι πορτμπαγκάζ), ενώ το λευκό χρώμα απαντάται και στις 18άρες ζάντες για έναν εξόχως καλαίσθητο συνδυασμό με τα racing stripes. Συνολικά, πάντως, το πάντρεμα του γαλάζιου με το λευκού κάνουν την 4C Unica να θυμίζει περισσότερο περιπολικό της ιταλικής τροχαίας, παρά αγωνιστικό.
Μηχανικές αλλαγές σε σχέση με τις υπόλοιπες 4C δεν αναμένονται, οπότε η Unica θα διαθέτει τον 1.75λτ. τετρακύλινδρο τούρμπο στα 240 άλογα και 350 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, μέσω 6τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη, με το 0-100 χλμ./ώρα στην εργοστασιακή και βάρους μόλις 895 κιλών 4C να ολοκληρώνεται σε 4,5 δλ. (έχει μετρηθεί και στα 4,2 δλ., 250+ χλμ./ώρα η τελική της).