Η πρόσφατη άφιξη του Renault Symbioz E-Tech 145 στην πλούσια από πλευράς προτάσεων γκάμα της γαλλικής εταιρείας έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στη δημοφιλή κατηγορία των SUV οχημάτων, επιχειρώντας να καλύψει τον «ενδιάμεσο χώρο» ανάμεσα στο μικρότερο Captur και το μεγαλύτερο Austral. Προσφέροντας ένα συμπαγές SUV με ξεκάθαρες οικογενειακές φιλοδοξίες, το Symbioz E-Tech 145 δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το καινοτόμο ηλεκτρικό πρωτότυπο του 2017, αποτελώντας ένα «προσγειωμένο» και χρηστικό SUV με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης και συνολικό μήκος του αγγίζει τα 4,41 μέτρα. Αυτό το καθιστά κατά 19 εκ. μακρύτερο από το Captur, από το οποίο και «κατάγεται», αλλά ταυτόχρονα πιο ευέλικτο στους αστικούς δρόμους από το μεγαλύτερο Austral.
Κομψό σχεδιαστικά

Σχεδιαστικά το Symbioz κινείται σε ήπιους θα έλεγε κανείς τόνους, όπου η κομψότητα και η απλότητα έχουν τον πρώτο λόγο, χάρη στις καθαρές γραμμές περιμετρικά του αμαξώματος, τα λεπτά LED φώτα, τη χαρακτηριστική μάσκα στο εμπρός μέρος που είδαμε και στο νέο Captur, αλλά και ένα πίσω τμήμα χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις και έντονες ακμές. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος προσδιορίζεται στα 16,9 εκ., τιμή που παραπέμπει απευθείας σε SUV και επιτρέπει στο Symbioz να ανταποκριθεί όχι μόνο στο… ανέβασμα πεζοδρομίων κατά την τέλεση των ενδοαστικών του καθηκόντων, αλλά δυνητικά και σε ήπιο off-roading.
Πρακτικό εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η αίσθηση είναι γνώριμη για όσους έχουν βρεθεί πρόσφατα στην καμπίνα των πιο πρόσφατων μοντέλων της Renault. Ακολουθώντας πιστά τη «γραμμή» του Γάλλου κατασκευαστή, διαθέτει μια οθόνη πολυμέσων 10,4 ιντσών (OpenR Link, με κατακόρυφο προσανατολισμό) βασισμένη σε Android Automotive 12, η οποία εξασφαλίζει γρήγορη απόκριση και ενσωματώνει λειτουργίες της Google, ενώ κάτω από αυτή υπάρχουν φυσικά πλήκτρα για τον έλεγχο του κλιματισμού. Ωστόσο, η θήκη που βρίσκεται από κάτω στερείται βάθους. Ταυτόχρονα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 10,3 ίντσες στις πιο πλούσιες εκδόσεις της γκάμας, ενώ στη βασική διατίθεται μια αντίστοιχη 7 ιντσών. Τα υλικά που συνθέτουν το εσωτερικό διαθέτουν προσεγμένη ποιότητα (ακόμη και τα πιο σκληρά πλαστικά στα χαμηλότερα τμήματα έχουν φροντισμένο φινίρισμα) και όλα τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα στις σωστές θέσεις, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα και την εργονομία.
Δίχως άλλο, ένα από τα πιο δυνατά σημεία του γαλλικού SUV είναι πρακτικότητα της καμπίνας και η δυνατότητα διαμόρφωσης των διαθέσιμων χώρων. Έτσι, το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί κατά τον διαμήκη άξονα κατά 16 εκ., ώστε όλοι να μπορούν να επιλέξουν αν θα αυξηθεί ο χώρος για τα πόδια των πίσω ή εκείνος στο χώρο αποσκευών – ο οποίος φτάνει σε αυτή την περίπτωση τα 624 λίτρα. Στην κανονική τους θέση, ο χώρος αποσκευών προσφέρει τη δυνατότητα αποθήκευσης αποσκευών ή άλλων αντικείμενων με όγκο 492 λίτρων, τιμή κάτι παραπάνω από ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας. Επιπλέον, η καμπίνα διαθέτει περίπου 25 λίτρα αποθηκευτικών χώρων, συν 7 λίτρα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Συνολικά, παρά την ταύτιση μεταξονίου με το μικρότερο Captur (2,64 μ.), οι χώροι που προσφέρει το υβριδικό Symbioz sτους πίσω επιβάτες είναι αρκετά καλοί, ενώ τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν ικανοποιητική στήριξη. Το μόνο που ίσως ζητηθεί στην περίπτωση φιλοξενίας τριών ατόμων στο πίσω κάθισμα, είναι περισσότερο πλάτος.
Υβριδική κινητήρια δύναμη με χαμηλή κατανάλωση

Στο δρόμο, το υβριδικό Symbioz με τη διακριτική ονομασία E-Tech 145 διαθέτει μια ήσυχη και πολιτισμένη υπόσταση. Ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1.598 κ.εκ. της Renault με τους 95 ίππους συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν κύριο που αποδίδει 36 kW (49 hp) και έναν δεύτερο με ισχύ 18 kW (24 hp). Συνδυαστικά, η αυτοφορτιζόμενη υβριδική μονάδα του αυτοκινήτου αποδίδει 145 ίππους και εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ. Από εκεί και πέρα, το αυτόματο κιβώτιο multimode των Γάλλων που συνοδεύει το σύστημα κίνησης είναι μοναδικό στην κατηγορία και δεν διαθέτει μετατροπέα ροπής. Ελέγχεται μάλιστα από ένα προηγμένο λογισμικό που επιλέγει πότε θα εμπλέξει ποιον κινητήρα. Στην πράξη, θυμίζει CVT στον τρόπο που λειτουργεί, χωρίς φυσικά να είναι, με τις εναλλαγές των σχέσεων (τέσσερις για τον θερμικό κινητήρα και δύο ηλεκτρικές) να γίνονται ομαλά και προοδευτικά σε όλες τις συνθήκες.
Σε ότι αφορά τον πολύ σημαντικό τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, σε μικτές συνθήκες κίνησης, οι μέσες απαιτήσεις του full hybrid συστήματος κίνησης κυμαίνονται στα 5,0 με 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ με «ελαφρύ» πόδι μπορεί κανείς να πετύχει ακόμα πιο χαμηλές τιμές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο έξυπνος υβριδικός έλεγχος του συστήματος E-Tech ανακτά τις απαραίτητες δόσεις ενέργειας κατά την επιβράδυνση και το έντονο φρενάρισμα. Αυτή η ενέργεια αποθηκεύεται στη συμπαγή μπαταρία των 1,26 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ και συνδράμει στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο.
Οδική συμπεριφορά με έμφαση στην άνεση και την ποιότητα κύλισης

Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι απόλυτα προβλέψιμη και ισορροπημένη, με την ανάρτηση να μην είναι ούτε υπερβολικά μαλακή, ούτε και ιδιαίτερα σφικτή, με αποτέλεσμα να απορροφά τις κακοτεχνίες χωρίς να «κλονίζεται» η σταθερότητα του αυτοκινήτου. Παρά τις 19άρες ζάντες της έκδοσης alpine Esprit της δοκιμής μας, το Symbioz δεν «κοπανάει» καταφέρνοντας να ισορροπήσει ιδανικά ανάμεσα στην ποιότητα κύλισης και τη στιβαρότητα σε επίπεδο αίσθησης. Στις στροφές, έχει περιορισμένες κλίσεις, με το τιμόνι να προσφέρει καλή πληροφόρηση. Ωστόσο, έχει μια ελαφρώς τεχνητή αίσθηση, που όμως πρακτικά δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή, η ηχομόνωση είναι επαρκής, παρά το γεγονός ότι ο βενζινοκινητήρας… ακούγεται στο πιο βαθύ πάτημα του γκαζιού στον αυτοκινητόδρομο ή τη σπορ οδήγηση. Παρ’ όλα αυτά, η ένταση αλλά και η χροιά του δεν ενοχλούν στην καθημερινή χρήση. Το βέβαιο είναι ότι η ισχύς και η συνολική αίσθηση απόδοσης του κινητήριου συνόλου διαθέτουν ξεκάθαρο προσανατολισμό στην οικονομία, με το σύστημα κίνησης να παραπέμπει στην καθημερινότητα πολύ περισσότερο σε ηλεκτρικό παρά σε υβριδικό. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, η αίσθηση και η απόκρισή του είναι ελαφρώς πιο «θερμή», χωρίς όμως να μεταμορφώνει το αυτοκίνητο.
Από 28.900 ευρώ με όλα τα κομφόρ
Το υβριδικό Symbioz διατίθεται στην ελληνική αγορά στις εκδόσεις που φέρουν τις ονομασίες evolution, techno, esprit Alpine και iconic. Η βασική ξεκινά από 28.900 ευρώ, και προσφέρει ήδη ένα πλήρες εξοπλιστικό πακέτο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία. Η techno έχει αφετηρία τα 30.500 ευρώ ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις τεχνολογικές επιλογές, ενώ η esprit Alpine των 32.900 ευρώ έρχεται να προσφέρει με τη σειρά της πιο σπορτίφ στοιχεία, καθώς και την προαιρετική πανοραμική οροφή Solarbay. Τέλος, η κορυφαία έκδοση iconic των 34.500 ευρώ είναι αυτή που προσφέρει σχεδόν τα πάντα, από θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ και πολλά άλλα ακόμη.



































































































































