Η τρίτη γενιά του VW Tiguan κάνει την εμφάνισή της και στην plug-in υβριδική εκδοχή της, ενσωματώνοντας την πιο πρόσφατη τεχνολογία του Ομίλου VW. Με 204 συνδυαστικούς ίππους, αυτόματο κιβώτιο DSG και δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ρεύμα για αρκετά χιλιόμετρα, το νέο Tiguan eHybrid απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα premium SUV με χαμηλό αποτύπωμα χρήσης, αλλά χωρίς να θυσιάζουν τίποτα σε δύναμη, πρακτικότητα και ανέσεις.
Στην ελληνική αγορά, το Tiguan 1.5 eHybrid 204 PS προσφέρεται αποκλειστικά στην πλούσια έκδοση R-Line, με τιμή εκκίνησης από 51.780 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης, με στοιχεία όπως σπορ προφυλακτήρες, ζάντες 19 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων Digital Cockpit Pro, μεγάλη οθόνη αφής 12,9 ιντσών, προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό και φυσικά όλα τα σύγχρονα στοιχεία συνδεσιμότητας. Ενναλακτικά υπάρχει η επόμενη R-Line More των 272 ίππων και 52.580 ευρώ, που προσθέτει πανοραμική ηλιοροφή, ενώ στάνταρ και στις δυο εκδόσεις είναι η 4ετής εργοστασιακή εγγύηση.
Επιβλητική εμφάνιση με σπορ αποχρώσεις

Η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της VW είναι εμφανής και στο Tiguan, με πιο δυναμικές γραμμές και πιο «γεμάτους» όγκους σε σχέση με πριν. Οι διαστάσεις φτάνουν τα 4,539 χλστ. σε μήκος, 1.842 χλστ. σε πλάτος και 1.658 χλστ. σε ύψος, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2,68 μέτρα (2.676 χλστ). Η αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο δεν είναι τεράστια, αλλά δίνει στο νέο Tiguan μια πιο ώριμη και στιβαρή εικόνα. Η μάσκα με τα λεπτά LED φώτα και οι πιο μυώδεις προφυλακτήρες της έκδοσης R-Line τονίζουν τη σπορτίφ του ταυτότητα, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα LED και η χαρακτηριστική φαρδιά λωρίδα δίνουν μια hi-tech αύρα.
Εσωτερικό γεμάτο τεχνολογία

Μπαίνοντας στο νέο Tiguan, η αίσθηση είναι premium και άμεσα αναβαθμισμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Οι επιφάνειες του ταμπλό είναι καλυμμένες με μαλακά πλαστικά, ενώ η συναρμογή και η ποιότητα κατασκευής είναι υποδειγματικές, κάτι που συναντά κανείς σε ακριβότερα μοντέλα. Οι λεπτομέρειες της έκδοσης R-Line –όπως τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, το flat-bottom τιμόνι με διάτρητη δερμάτινη επένδυση και τα αλουμινένια πετάλια– δίνουν χαρακτήρα στο εσωτερικό. Η νέα κεντρική οθόνη αφής 12,9 ιντσών είναι εντυπωσιακή σε μέγεθος και απόδοση. Το λογισμικό της είναι πιο γρήγορο, η απεικόνιση υψηλής ευκρίνειας και η εργονομία βελτιωμένη, με μενού που θυμίζουν smartphone. Ο πίνακας οργάνων Digital Cockpit Pro των 10 ιντσών προσφέρει πληθώρα ενδείξεων, από την κίνηση του υβριδικού συστήματος μέχρι την κατανάλωση και την αυτονομία, με δυνατότητα εξατομίκευσης. Ο νέος περιστροφικός διακόπτης κοντά στον επιλογέα του κιβωτίου, που συνδυάζει φυσικό κουμπί με μικρή οθόνη, φέρνει φρεσκάδα στον χειρισμό και προσθέτει ακριβότερη αίσθηση.
Η άνεση είναι επίσης σε υψηλό επίπεδο. Τα εμπρός καθίσματα έχουν καλή στήριξη, ενώ πίσω οι επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τα πόδια και σωστή γωνία καθίσματος. Παρά τις πιο σπορ αναλογίες, η πρακτικότητα δεν έχει χαθεί. Οι χώροι για επιβάτες είναι πολύ καλοί, με επαρκές πλάτος πίσω για τρεις ενήλικες και άφθονο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Το πορτμπαγκάζ, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας, περιορίζεται στα 490 λίτρα (από 652 λίτρα των απλών εκδόσεων), ωστόσο παραμένει αρκετό για οικογενειακή χρήση και με πρακτικά σχήματα. Επιπλέον, τα πολλά σημεία αποθήκευσης μέσα στην καμπίνα κάνουν εύκολη την καθημερινή χρήση. Οι πίσω επιβάτες έχουν δικά τους χειριστήρια αερισμού και USB-C θύρες, στοιχεία που δείχνουν την προσοχή της VW στη λεπτομέρεια.
Δύναμη και πολύ χαμηλή κατανάλωση σε αρμονία

Το Plug-in υβριδικό σύνολο αποτελείται από τον 1.5 TSI κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων, με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων και 350 Nm ροπής. Η ισχύς περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις είναι πέρα από ικανοποιητικές, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε περίπου 8,0 δευτερόλεπτα (8,2 δλ.) και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Η καθημερινή αίσθηση είναι ότι το Tiguan έχει πάντα δύναμη διαθέσιμη, χάρη στην υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει άμεση απόκριση στο πρώτο πάτημα του γκαζιού. Το κιβώτιο DSG είναι ομαλό και γρήγορο στις αλλαγές, αν και σε πιο ήπιο πάτημα γκαζιού μπορεί να δώσει μια πιο χαλαρή αίσθηση για εξοικονόμηση ενέργειας.
Η μπαταρία των 19,7 kWh παρέχει ηλεκτρική αυτονομία έως και 120 χιλιόμετρα (118 χλμ. σε μεικτό κύκλο, 143 χλμ. σε αστικό σύμφωνα με τη VW), νούμερο εντυπωσιακό για την κατηγορία. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες καθημερινές διαδρομές μπορούν να καλυφθούν χωρίς να χρησιμοποιηθεί στάλα βενζίνη. Συνδυαστικά, η VW ανακοινώνει μέση κατανάλωση 1,0-1,5 λτ./100 χλμ., με τις αντίστοιχες εκπομπές CO2 στα μόλις 20-35 γρ./χλμ. Η φόρτιση από 0-100% διαρκεί 2 ώρες και 30 λεπτά σε AC 11 KW ή 25 λεπτά σε 50 kW DC για το 10-80%. Σε ταξίδι με άδεια μπαταρία και μικτές συνθήκες, οι τιμές που είδαμε κυμαίνονται γύρω στα 6,6 – 7,1 λίτρα/100 χλμ., αποτέλεσμα πολύ καλό για SUV βάρους άνω των 1,8 τόνων (1.866 κιλά). Κανονικά, με μπαταρία και βενζίνη σε πλήρη αρμονία, σταθεροποιείς το trip πανεύκολα στα 4,7 λίτρα/100 χλμ.
Στιβαρό, ολοκληρωμένο και πάνω από όλα ήσυχο

Στο δρόμο, το Tiguan αποδεικνύεται ιδιαίτερα ολοκληρωμένο. Το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστή αίσθηση, αλλά χάνει σε βάρος, επιτρέποντας στον οδηγό να εμπιστευτεί το εμπρός μέρος. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ώστε να απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες με άνεση, χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να πλέει. Στις λακκούβες και τα σαμαράκια το Tiguan PHEV παραμένει στιβαρό, με ήσυχη λειτουργία από αμορτισέρ/ελατήρια, συνδέσμους και σασί, αφήνοντας περιττά ντεσιμπέλ και χτυπήματα εκτός καμπίνας. Η ηχομόνωση συγκαταλέγεται στα πολύ δυνατά χαρτιά του γερμανικού SUV, καθώς όταν κινείται μόνο με το ρεύμα δεν ακούγονται παρά λίγο τα ελαστικά, ενώ ακόμη και όταν δουλεύει ο βενζινοκινητήρας, ο ήχος φιλτράρεται τόσο καλά που δύσκολα γίνεται αντιληπτός. Μόνο στις έντονες επιταχύνσεις ακούγεται λίγο περισσότερο, αλλά ποτέ σε ενοχλητικό βαθμό.
Στις στροφές, η παρουσία της μπαταρίας χαμηλά στο πάτωμα δίνει καλύτερο κέντρο βάρους και μειώνει τις κλίσεις. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV που στρίβει με σιγουριά, χωρίς υπερβολικές αντιδράσεις και με καλά περιθώρια πρόσφυσης. Το ESP επεμβαίνει κομμάτι απότομα όταν χρειάζεται, ενώ η υβριδική υποβοήθηση δίνει δύναμη άμεσα στην έξοδο της στροφής. Στην πόλη, η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση αναδεικνύει το καλύτερο πρόσωπο του Tiguan: σιωπηλό, άμεσο και ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση. Στον αυτοκινητόδρομο, το Tiguan eHybrid ταξιδεύει με χαρακτηριστική γερμανική σταθερότητα και χαμηλά επίπεδα θορύβου, κάνοντας τον οδηγό και τους επιβάτες να νιώθουν ότι θα μπορούσαν να διανύσουν εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς κούραση.


































































































