Νέο ηλεκτρικό Toyota C-HR+ και αναβαθμισμένο bZ4X

H Toyota επεκτείνει και αναβαθμίζει την γκάμα των ηλεκτρικών της, με ένα διπλό χτύπημα. Από τη μία το ολοκαίνουργιο C-HR+ και από την άλλη, το ανανεωμένο αισθητικά, τεχνολογικά και με μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά και ισχύ, bZ4X.

Ξεκίνημα με το C-HR+, που είναι και το μεγάλο νέο. Για πρώτη φορά ηλεκτρικό στην Ευρώπη το ιαπωνικό C-SUV (στην Κίνα κυκλοφορούσε και το προηγούμενο) και εμφανώς διαφοροποιημένο σε σχέση με το υβριδικό, καθότι σημαντικά μεγαλύτερο από εκείνο (μήκος 4.520 χλστ. αντί 4.360 χλστ. και 2.750 χλστ. μεταξόνιο αντί 2.640 χλστ.). Η κουπε-οειδής διαρρύθμιση συνεχίζει να το χαρακτηρίζει, με τα βασικά γνωρίσματα του C-HR, όπως τα ενιαία LED πίσω και η φωτεινή ταυτότητα των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, να δίνουν το στίγμα, σε αρκετά διαφορετική εκτέλεση μπροστά όπου περισσότερο το Crown θυμίζει.

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις μεταφράζονται σε γενναιόδωρους χώρους εσωτερικά, όπως φανερώνουν τα 900 χλστ. που χωρίζουν οδηγό-συνοδηγό. Η Toyota υπόσχεται κορυφαίο αέρα τόσο για τα κεφάλια όλων των επιβατών όσο και τα γόνατα των πίσω, ενώ και το πορτμπαγκάζ των 416 λίτρων κρίνεται ως επαρκέστατο για ηλεκτρικό 4,5 μέτρων. Στο ταμπλό δεσπόζει η κεντρική οθόνη αφής για το infotainment, συνοδευόμενη από ένα μικρότερο μόνιτορ για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος τοποθετείται πάνω και πίσω από αυτή ώστε -σύμφωνα με τους Ιάπωνες- το μάτι του οδηγού να μην αποσπάται από τα πολυμέσα, αλλά και να έχει το καντράν πρακτικά στην ίδια ευθεία.

Περνάμε και στα πολύ ενδιαφέροντα, που κρύβει το C-HR+ κάτω από το αμάξωμα. Το ηλεκτρικό C-HR βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA 2.0, που πρωτοείδαμε στο bZ4X, και προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Η πρώτη αξιοποιεί μονό ηλεκτροκινητήρα 167 ίππων και μπαταρία 57,7 kWh, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 8,6 δλ. και διανύοντας μέχρι 455 χλμ. με μια φόρτιση. Στη συνέχεια βρίσκουμε επίσης έναν κινητήρα, αλλά 224 ίππων, και συνδυασμό του με συστοιχία 77 kWh, για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και μια μέγιστη αυτονομία 600 χλμ., που είναι και η υψηλότερη της γκάμας. Στην κορυφή, τέλος, συναντάμε το δικινητήριο (ένα μοτέρ εμπρός, ένα πίσω) και τετρακίνητο C-HR+ των 343 ίππων, που χρειάζεται μόλις 5,2 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και φτάνει ως τα 525 χλμ. με ένα «γέμισμα» (επίσης με τη μπαταρία των 77 kWh).

Περνάμε στo Toyota bZ4X τώρα, που δέχτηκε μια ολική αναβάθμιση από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2022, σε σχεδιασμό και τεχνολογίες, ενώ η διάθεση του θα ξεκινήσει προς το φθινόπωρο. Εξωτερικά εμφανίζει μια πιο κομψή εικόνα με βελτιωμένη αεροδυναμική. Οι πιο κύριες αλλαγές εστιάζονται στο ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα με τα νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η νέα κεντρική κονσόλα με στάνταρ οθόνη πολυμέσων 14 ιντσών, συνοδευόμενη με νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το ανανεωμένο Toyota bZ4X θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταριών και τρεις εκδόσεις ισχύος. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται το bZ4X 57,7 kWh με ισχύ 167 hp, κατόπιν το bZ4X 73,1 kWh με 224 hp (αμφότερα με κίνηση εμπρός) και στην κορυφή το 4κίνητο 73,1 kWh των 343 hp. Η μέγιστη αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο κίνησης WLTP αναμένεται να είναι 573 χλμ., ανάλογα με την κατηγορία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει διπλάσια ικανότητα ρυμούλκησης στα 1.500 κιλά, ενώ τα συμπαγή, ελαφριά και ενεργειακά αποδοτικά eAxles της Toyota έχουν αναβαθμιστεί. Επίσης, ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής AC 22 kW θα είναι επίσης διαθέσιμος, με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης συνεχούς ρεύματος να παραμένει στα 150 kW.

Το νέο bZ4X είναι εξοπλισμένο με λειτουργία προετοιμασίας μπαταρίας στάνταρ για να μπορεί να εξασφαλιστεί η βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης, επιτρέποντας μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης. Επιπλέον παρέχεται μια λειτουργία πλοήγησης, η οποία θα επιλέξει αυτόματα μια διαδρομή με προτεινόμενους σταθμούς φόρτισης, με βάση την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας του αυτοκινήτου και την υπολειπόμενη εμβέλεια οδήγησης. Τέλος, βελτιώσεις έχει δεχτεί και η ρύθμιση των αναρτήσεων, εξασφαλίζοντας χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, βελτιωμένη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης.

Get it on Google Play Download on the App Store