Η Toyota υλοποιεί μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές προσανατολισμού σε μοντέλο τους, μετατρέποντας το επί 67 χρόνια παραδοσιακό σεντάν Crown σε κουπέ SUV!
Η εξωτερική σχεδίαση εμπνέεται μπροστά από το bZ4X, με λεπτά φωτιστικά σώματα και πλατιά μάσκα, η οποία σε μεγάλο βαθμό είναι κλειστή. Τα πλαστικά προστατευτικά αγκαλιάζουν περιμετρικά το αμάξωμα, ενώ η καμπύλη οροφή και οι ρέουσες γραμμές δημιουργούν ένα σχήμα που ξεχωρίζει από ολόκληρη τη γκάμα της Toyota. Ειδικότερα η διχρωμία του πλουσιότερου Platinum, που ντύνεται σε μαύρο χρώμα από εμπρός μέχρι πίσω στο πάνω μέρος, δίνει κάτι πρωτότυπο για μοντέλο από το Αΐτσι. Όλα αυτά συνδυάζονται με ευμεγέθεις ζάντες, που ξεκινούν από τις 19 και φτάνουν στις 21 ίντσες.
Το νέο Crown βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-K και βλέπει τις διαστάσεις να αυξάνονται σημαντικά, φτάνοντας πολύ κοντά στο μεγαλύτερο Avalon. Το μήκος ανέρχεται στα 4.928 χλστ., το πλάτος στα 1.839 χλστ., το ύψος στα 1.539 χλστ. και το μεταξόνιο στα 2.850 χλστ., κατατάσσοντάς το ως 48 χλστ. κοντύτερο, 10 χλστ. στενότερο, 104 χλστ. ψηλότερο και 20 χλστ. κάτω σε μεταξόνιο συγκριτικά με το Avalon, το οποίο επίσης δεν αποκλείεται να μετατραπεί σε crossover.
Στο εσωτερικό συναντάμε ψηφιακότητα από άκρη σε άκρη, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την οθόνη αφής ίδιας διαμέτρου για το σύστημα πολυμέσων Toyota Audio Multimedia. To τελευταίο προσφέρει πλοήγηση που βασίζεται σε cloud, ενημερώσεις over-the-air και «Έξυπνο Βοηθό» (Intelligent Assistant) με φωνητικό έλεγχο. Ο οδηγός απλά λέει «Hey, Toyota» και την εντολή που θέλει, για να την κάνει πράξη το Crown. Premium χαρακτηριστικά από το μεγαλομεσαίο Toyota, που διαθέτει ακουστικά κρύσταλλα και ευρεία χρήση ηχομονωτικού υλικού, προς βελτίωση της ποιότητας κύλισης και του δείκτη NVH (Noise Vibration Harshness – Θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα).
Στο ίδιο μήκος κύματος η ρύθμιση της ανάρτησης, που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικό έλεγχο της απόσβεσης των αμορτισέρ στο κορυφαίο Platinum. Οι Ιάπωνες αναφέρουν πως ρύθμισαν το σύστημα διεύθυνσης χρησιμοποιώντας μια νέα μέθοδο, που εγγυάται στιβαρότητα και αμεσότητα με παράλληλη μείωση των κραδασμών και του θορύβου.
Κάτω από το καπό συναντάμε δυο τετρακύλινδρα υβριδικά σύνολα, ένα ατμοσφαιρικό κι ένα υπερτροφοδοτούμενο. Το πρώτο είναι το γνώριμο των 2.5 λίτρων και των 2 ηλεκτροκινητήρων, που συνδυάζεται με CVT κιβώτιο και πλέον διαθέτει αναβαθμισμένη μπαταρία νικελίου-υδριδίου. To δεύτερο πρόκειται για το ολοκαίνουργιο Hybrid Max, που συνδυάζει έναν 2.4 τούρμπο και ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, για μια συνδυαστική απόδοση 345 ίππων! Ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και ο πολύδισκος υδραυλικός συμπλέκτης αναλαμβάνουν την κατανομή της ισχύος μεταξύ των δυο αξόνων, ωστόσο το Platinum διαθέτει το σύστημα E-Four Advanced AWD που μπορεί να στείλει έως και το 80% της ισχύος του αυτοκινήτου στους πίσω τροχούς. Τετρακίνητο είναι και το βασικό Crown, αλλά το σύστημα E-Four αποτελεί προνόμιο μόνο της κορυφαίας έκδοσης.