H Hyundai έχει λανσάρει εδώ και λίγο καιρό το Bayon Facelift με διάφορες επιμέρους αναβαθμίσεις σε σχεδιασμό, τεχνολογίες και στα μηχανικά μέρη, προσφέροντας ακόμα περισσότερα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές και προσιτές τιμές. Για όσους θέλουν τα πάντα μαζί με την περισσότερη άνεση και ευκολία στην οδήγηση που εξασφαλίζει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τότε το Bayon F/L με το διπλού συμπλέκτη 7DCT και τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων με το 48V Hybrid είναι ιδανικό και ολοκληρωμένο από όλες τις πλευρές.
Τα πάντα όλα από 22.190 ευρώ
Το ανανεωμένο Hyundai Bayon δέχτηκε πρόσφατα μια μείωση τιμών, ενώ σε συνδυασμό με την έκπτωση των 500 ευρώ που ισχύει σε όλες τις εκδόσεις του εκκινεί από μόνο 18.790 ευρώ με τον κινητήρα 1.2 MPi 79 PS. Με τον 1.0 T-GDI 100 PS προσφέρεται από 20.290 ευρώ, ενώ με το 7DCT συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.000άρη turbo και την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V Hybrid στις 22.190 ευρώ και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα. Μεταξύ άλλων ανήκουν τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι, infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, πλοήγηση, το σύστημα τηλεματικής Hyundai Bluelink, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και πολλά ακόμη. Πρόσθετα καλύπτεται με την εργοστασιακή 5ετή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Στιβαρής κατασκευής και ευρύχωρο εσωτερικό
Το Hyundai Bayon μετά την ανανέωση απέκτησε αλλαγές στο αμάξωμα (φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες, νέα χρώματα, ζάντες και την προσθήκη του διακοσμητικού κεντρικού φωτισμού – Seamless Horizon Lamp), ενώ φρεσκαρίστηκε και το εσωτερικό του. Σε αυτό συναντάμε νέες υφασμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα, φωτισμό LED μαζί με νέο ατμοσφαιρικό φωτισμό και πλουσιότερο εξοπλισμό (π.χ. οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών από 8 ιντσών πριν). Στα θετικά γνωρίσματα της καμπίνας ανήκουν επίσης τα εμπρός καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη και η πολύ καλή εργονομία, μιας και κάθε διακόπτης είναι εκεί που τον περιμένει κανείς.
Όλα αυτά τα νέα στοιχεία ανεβάζουν το επίπεδο το Bayon και κάνουν ακόμα πιο ευχάριστη τη διαμονή στο στιβαρής κατασκευής εσωτερικό του. Απαρτίζεται από σκληρά συμπαγή πλαστικά, τα οποία είναι γεροδεμένα σε συναρμογή, γεγονός που συμβάλλει στην απουσία τριγμών. Στα βασικά πλεονεκτήματα του Bayon παραμένουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, παρότι πρόκειται για ένα κόμπακτ SUV με μήκος 4.180 χιλιοστά. Δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλι για να χωρέσουν και οι πιο ψηλοί. Το πορτ μπαγκάζ στην έκδοση 48V Hybrid είναι μικρότερο στα 334 λίτρα (έναντι 411 λτ. τα μη υβριδικά), λόγω της προσθήκης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Πετυχημένο ταίριασμα 1.0 T-GDI με το 7DCT
Ιδανικός είναι ο συνδυασμός του 1.000άρη turbo κινητήρα με το 48V Hybrid με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT γιατί εξασφαλίζει πιο ξεκούραστη οδήγηση, επιτυγχάνει σβέλτες επιδόσεις και το αυτοκίνητο είναι συνολικά ευχάριστο. Το τρικύλινδρο μοτέρ ξεχωρίζει αρχικά για το επίπεδο πολιτισμένης λειτουργίας, απαλλαγμένης από ανεπιθύμητους θορύβους ή δονήσεις. Οι 100 ίπποι και τα 200 Nm ροπής μαζί με την έξτρα δύναμη των έως 17 ίππων από την ηλεκτρογεννήτρια και την πρόσθετη ροπή, παρέχουν θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται πολύ πίεση στο γκάζι για να επιταχύνει. Ανάλογα τις συνθήκες και τις προτιμήσεις του οδηγού, μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα Eco, Normal και Sport μέσω του Drive Mode. Πιο ισορροπημένο για τις καθημερινές συνθήκες είναι το Normal διότι οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται στις κατάλληλες στροφές, χωρίς να κρεμάει ο κινητήρας. Στο Eco η απόδοση μειώνεται και οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλές στροφές, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στο Sport, που είναι ιδανικό για πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος (π.χ. σε μια ορεινή διαδρομή).
Τα ανεβο-κατεβάσματα των 7 ταχυτήτων πραγματοποιούνται πολύ ομαλά και άμεσα, τόσο στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη με τη μετακίνηση του λεβιέ πάνω ή κάτω. Ωστόσο θα ήταν ακόμα καλύτερα αν είχε και paddles πίσω από το τιμόνι. Το Bayon 1.0 T-GDI 100 PS 7DCT 48V Hybrid επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. και «ανοίγει» γρήγορα εν κινήσει με kickdown. Επίσης, σε ρυθμούς αυτοκινητόδρομου διατηρεί εύκολα για παράδειγμα ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα (με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.). Όσον αφορά τη μεικτή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,2 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 από 115 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Ξεκούραστο και σίγουρο σε κάθε διαδρομή
Το Bayon με το 7DCT και τον 1.0 T-GDI κινητήρα είναι ένα SUV «πασπαρτού» γιατί από τη μία πλευρά είναι πολύ φιλικό στις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας στην πόλη και από την άλλη εμφανίζεται ασφαλές σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Οι κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις ευνοούν την ευελιξία και το παρκάρισμα (μαζί με την κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες στάθμευσης), ενώ το αυτόματο σασμάν είναι ό,τι πρέπει για τα αμέτρητα «σταμάτα – ξεκίνα» και τις αυξομειώσεις ρυθμών. Μαζί και με την ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης (λόγω περισσότερης απόστασης από το έδαφος), το Bayon είναι συνολικά ένα πολύ εξυπηρετικό και ξεκούραστο αυτοκίνητο.
Σε αυτό συμβάλλουν με τη σειρά τους η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που ενισχύει την άνεση μαζί με το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος από τις αναρτήσεις, εκτός από τις πιο έντονες εγκάρσιες που περνούν με πιο ξερό τρόπο στο εσωτερικό. Το Bayon εμφανίζεται πολύ σταθερό σε γρήγορες ταχύτητες στις ευθείες, ταξιδεύοντας με σιγουριά στους αυτοκινητόδρομους. Πολύ καλό πάτημα παρουσιάζει και σε διαδρομές με κλειστές διαδοχικές στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και το μικρό SUV της Hyundai είναι σε θέση ανταποκριθεί στον οδηγό που θα θελήσει πιέσει. Σύμμαχοί του είναι σε κάθε περίπτωση το άμεσο τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) με το κατάλληλο βάρος, καθώς και τα ανθεκτικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.