Η αναζήτηση νέου αυτοκινήτου σε προσιτή τιμή κοντεύει να εξελιχθεί σε κυνήγι θησαυρού. Όχι γιατί δεν βρίσκεις μοντέλα, αλλά διότι είναι πολύ δύσκολο να βρεις κάποιο που να συνδυάζει όσα ζητάει ένας υποψήφιος αγοραστής. Με λίγο ενδελεχές ψάξιμο, όμως, ανακαλύπτεις «διαμάντια». Από τα πιο λαμπερά στην ελληνική αγορά, αναμφίβολα είναι το νέο Citroen C3.
Με κάθε νέα γενιά του C3, η γαλλική εταιρία αποφάσιζε να ταρακουνήσει την αγορά προσφέροντας ένα καινοτόμο αυτοκίνητο, ενώ την ίδια στιγμή διατηρούσε τα γνώριμα ξεχωριστά του χαρακτηριστικά: μοναδική και δυναμική σχεδίαση, έντονη προσωπικότητα, απαράμιλλη άνεση, πλήρης εξοπλισμός για την καθημερινότητα και ελκυστική τιμολογιακή πολιτική. Καμία εξαίρεση το ολοκαίνουργιο ΜΚ4, υιοθετώντας για πρώτη φορά και στοιχεία από crossover. Καινοτόμο, μοντέρνο και ευφυές, αποτελεί μία βελτίωση της προηγούμενης γενιάς σε κάθε τομέα, την ώρα που η ολοκληρωμένη γκάμα κινητήριων συνόλων – βενζίνη, υβριδικό, αμιγώς ηλεκτρικό – επιτρέπει στους πελάτες να κρατούν χαμηλά τον προϋπολογισμό αλλά και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Θα περίμενε κανείς όλα τα παραπάνω, να ξεκινούν πάνω από τις 20.000 ευρώ. Κι όμως, και εδώ είναι που κάνει για άλλη μια φορά το «μπαμ» η Citroen, το νέο C3 ανοίγει τον τιμοκατάλογο στις μόλις 16.900 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)! Στο βασικό του εξοπλισμό ανήκουν τα περισσότερα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων, ωστόσο αυτό που θα αναζητηθεί περισσότερο είναι το infotainment ή έστω ένα απλό ηχοσύστημα (σύνδεση με smartphone για να παίζεις μουσική). Τη λύση έρχεται να δώσει η επόμενη έκδοση Plus, η οποία έναντι 2.000 ευρώ παραπάνω (18.900) προσφέρει σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, διχρωμία αμαξώματος-οροφής, μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές προφυλακτήρα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, καθίσματα Advanced Comfort, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο 60/40, υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό, τιμόνι με τεχνητό δέρμα και πολλά ακόμα.
Το νέο C3 φέρει αρκετά νέα στοιχεία που τραβούν το ενδιαφέρον, όπως είναι η κάθετη μάσκα με το νέο μεγάλο οβάλ σήμα του «λοχιόσημου» και τα ιδιόμορφης αισθητικής ασύμμετρα φωτιστικά σώματα με μια μοναδική φωτεινή υπογραφή τριών επιπέδων που μοιάζουν σαν λεπίδες. Ανάλογη τεχνοτροπία συναντάται και στο πίσω μέρος, το οποίο υιοθετεί τον συμμετρικό σχεδιασμό του εμπρός τμήματος. Στο εσωτερικό το ταμπλό ξεχωρίζει αμέσως για τον οριζόντιο σχεδιασμό του και τα τρία επίπεδα που χωρίζεται, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να τοποθετείται στο πάνω «ράφι» και να θυμίζει head-up display. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων (4.015 χλστ. μήκος) ωφέλησε τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές, με τέσσερις ψηλούς ενήλικες να βολεύονται απροβλημάτιστα. Επιπλέον τα «αφράτα» καθίσματα Advanced Comfort (+10 χλστ. επιπρόσθετου αφρώδους υλικού υψηλής πυκνότητας) ενισχύουν ακόμα περισσότερο τις ανέσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι αυξημένος κατά 28 λίτρα και φτάνει στα 328 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει τα 1.180 λίτρα.
Οδηγικά, το νέο C3 σού δίνει ό,τι ακριβώς περιμένεις από ένα Citroen. Η καινοτόμος ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushion (διπλά προοδευτικά υδραυλικά στοπ) «σιδερώνει» τις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος και λοιπές κακοτεχνίες με ένα μοναδικό τρόπο. Μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες θα αντιδράσει ξερά ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Μαζί με τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα, οι φιλοξενούμενοι του νέου Citroen C3 απολαμβάνουν ανέσεις που σίγουρα δεν θα τις βρουν σε άλλο σουπερμίνι μοντέλο. Ο 1.2λτ. τρικύλινδρος τούρμπο των 100 ίππων και 205 Nm (από τις 1.750 σ.α.λ. μάλιστα) «καθαρίζει» σε όλες τις συνθήκες, συνδυάζοντας καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.) με ακόμα καλύτερη κατανάλωση, η οποία εργοστασιακά δεν ξεπερνά τα 5,6 λίτρα/100 χλμ. (6,7 λίτρα/100 χλμ. στη δοκιμή, και πάλι εξαιρετική τιμή), ενώ οι εκπομπές CO2 των 126 γρ./χλμ. εξασφαλίζουν τέλη μόλις 81 ευρώ.