Το Peugeot 205 GTi είναι αδιαμφισβήτητα ένα κλασικό αυτοκίνητο πλέον, καθώς συγκαταλέγεται στα κορυφαία hot hatches όλων των εποχών και πολλές φορές, ακόμα σήμερα, ανακαλείται ως σημείο αναφοράς για την οδική του συμπεριφορά. Άπαξ και μπει η ταμπέλα «κλασικό» σε ένα τετράτροχο, λοιπόν, γνωρίζουμε τι γίνεται με τις τιμές σε δημοπρασίες και αγγελίες – ειδικά όταν πρόκειται για κάποιο εξαιρετικά καλοσυντηρημένο δείγμα, από δισεκατομμυριούχο μάλιστα!
Αυτό που θαυμάζουμε ανταποκρίνεται επάξια στον χαρακτηρισμό, καθώς άνετα θα μπορούσε να πάρει θέση στο μουσείο της Peugeot. Αγοράστηκε καινούργιο το 1990 από τον Bernard Arnault, πρόεδρο του ομίλου εταιριών LVMH. Αν δεν λέει κάτι το τελευταίο (πολύ πιθανό), να αναφέρουμε πως μιλάμε για έναν επιχειρηματία, η περιουσία του οποίου υπολογίζεται στα 150 δις δολάρια! Στη λίστα του Forbes, δε, τοποθετείται στο top 3 των πλουσιότερων του πλανήτη, μαζί με τους Elon Musk και Jeff Bezos. Με βάση αυτά, θα νόμιζε κανείς πως ο Arnault αγόρασε το 205 GTi πριν γίνει πλούσιος. Καμία σχέση.
Ο 75χρονος σήμερα Γάλλος, απέκτησε το αυτοκίνητο 34 χρόνια πριν – όταν ήταν ήδη ένας από τους πιο ευκατάστατους ανθρώπους στη χώρα του. Όχι δισεκατομμυριούχος όπως σήμερα, αλλά δεν πείναγε κιόλας. Το 205 GTi ήρθε να προστεθεί τότε στο γκαράζ του Arnault, αλλά αφού πρώτα έγινε κυριολεκτικά αλεξίσφαιρο. Πόρτες, φτερά, καπό και οροφή πέρασαν από τις απαραίτητες διεργασίες θωράκισης, ενώ τοποθετήθηκαν και τα κατάλληλα κρύσταλλα. Το βάρος αναμενόμενα αυξήθηκε δραματικά σε σχέση με το απλό Pug, φτάνοντας τα 1.400 κιλά (από 860). Ούτως ή άλλως ο Arnault δεν το ήθελε για να κυνηγάει apex στις στροφές ή να πλασάρεται, αλλά για τις βόλτες του.
Οι δυο τους έμειναν μαζί μέχρι το 2009, όταν το αλεξίσφαιρο 205 GTi πέρασε στην κατοχή ενός άλλου Γάλλου συλλέκτη. Το οδόμετρο αναγράφει 15.000 χλμ., ενώ η τιμή πώλησης τοποθετείται στις 59.990 ευρώ! Από πλούσιους για πλούσιους, με άλλα λόγια. Να θυμίσουμε πως κάτω από το καπό φέρει τον τετρακύλινδρο XU9JA των 1.905 κ.εκ., με απόδοση 130 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 164 Nm στις 4.750 σ.α.λ. Κανονικά τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 7,8 δλ. και η τελική φτάνει τα 202 χλμ./ώρα., όμως με σχεδόν τα διπλά κιλά σίγουρα το συγκεκριμένο είναι σημαντικά πιο αργό.