Είκοσι χρόνια πέρασαν από τότε που έκανε πρεμιέρα η BMW Σειρά 1 πρώτης γενιάς στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού του 2004, για να φτάσει τώρα αισίως στην τέταρτη γενιά της. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά (όπως σε όλα τα αυτοκίνητα), σε τεχνολογίες, συστήματα ασφαλείας, κινητήρες κ.λπ., ωστόσο ο «Άσσος» της BMW παραμένει οδηγοκεντρικός και σπορτίφ, παρά το γεγονός ότι από την προγενέστερη Σειρά 1 η κίνηση μεταφέρθηκε από τους πίσω τροχούς στους εμπρός. Μια πρώτη γεύση πήραμε σήμερα οδηγώντας τη νέα 120 στην παρουσίαση που πραγματοποίησε η BMW ειδικά για τα μέλη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα.
Τιμή από 28.960 ευρώ
Η νέα BMW Σειρά 1 είναι αισθητά πιο ολοκληρωμένη από ποτέ, από την αρχική κιόλας έκδοση 120 (χωρίς το «i» πλέον). Η ονοματολογία ενδεχομένως να μπερδεύει αρκετούς ως προς το τι «κρύβεται» κάτω από το εμπρός καπό, γιατί η προγενέστερη BMW 120i ήταν 2λιτρη με 178 άλογα και είχε τιμή από 41.450 ευρώ. Η νέα BMW 120 είναι ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 volt με τον 1.5 λτ. TwinPower Turbo κινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 170 ίππων και προσφέρεται από 28.960 ευρώ με τα πάντα σε εξοπλισμό. Τιμή απολύτως λογική για νέα BMW με αυτά τα χαρακτηριστικά και πολύ πιο προσιτή από την X1 sDrive20i με το ίδιο μοτέρ, αλλά με τιμή από 41.400 ευρώ. Όσοι πάλι θέλουν τη νέα BMW 120 με ακόμα περισσότερη πολυτέλεια ή σπορ χαρακτηριστικά δεν θα χρειαστεί να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη, μιας και οι επόμενες εκδόσεις Premium και M Design εκκινούν από τις 30.900 ευρώ, η M Design Advance με το πακέτο Premium διατίθεται από 31.900 ευρώ και η κορυφαία Μ Sport Advanced από 32.900 ευρώ.
Είναι σπορτίφ και το δείχνει
Η νέα BMW Σειρά 1 φέρει ριζικές αλλαγές, που γίνονται άμεσα ορατές από την πλήρως ανανεωμένη εξωτερική της εμφάνιση. Κατά την άποψή μας είναι η πιο καλοσμιλεμένη Σειρά 1 από ποτέ, αφού εκπέμπει δυναμισμό αλλά με κομψό τρόπο. Στο εμπρός τμήμα της τα νέα φωτιστικά σώματα διαθέτουν εντυπωσιακά κάθετα στοιχεία για τα φώτα ημέρας και τα φλας, πλαισιωμένα από ένα πιο επιθετικό προφυλακτήρα και μια φαρδιά μάσκα με μια πρωτοποριακή δομή με κάθετες και διαγώνιες μπάρες. Τα πλαϊνά τμήματα διακρίνονται για το σφηνοειδές τους σχήμα, ενώ το στάνταρ BMW Individual High-Gloss Shadow Line περιλαμβάνει ένα γραφικό στοιχείο με τον αριθμό 1 στο σημείο της κολόνας C που είναι γνωστό στα μοντέλα της BMW ως Hofmeister. Πίσω συναντάμε επίσης νέα φωτιστικά σώματα με αναθεωρημένα LED. Από πλευράς διαστάσεων το μήκος της νέας BMW Σειράς 1 έχει αυξηθεί κατά 42 χλστ. φτάνοντας στα 4.361 χλστ. Το μεταξόνιο και το ύψος παρέμειναν στα 2.670 χλστ. και 1.800 χλστ., αντίστοιχα και το ύψος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. στα 1.459 χλστ. Στην αεροδυναμική, αντίθετα, οι αλλαγές έχουν μεγαλύτερη επίδραση, με το συντελεστή οπισθέλκουσας να διαμορφώνεται στο χαμηλό Cd 0,27.
Πλήρως αναβαθμισμένη και εντός
Ο θάλαμος των επιβατών της νέας BMW Σειρά 1 δεν έχει καμία σχέση με εκείνον της προγενέστερης, αφού υιοθετεί τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα και τεχνολογίες της γερμανικής φίρμας. Τα βλέμματα τραβά αμέσως το νέο ταμπλό με τα λιγότερα φυσικά χειριστήρια και την κυρτή οθόνη BMW Curved Display, η οποία ενσωματώνει μια οθόνη πληροφοριών 10,25 ιντσών και μια οθόνη ελέγχου 10,7 ιντσών. Επανασχεδιασμένος είναι και ο μικρός διακόπτης του επιλογέα ταχυτήτων, όπως και το πάνελ στη βάση της κονσόλας. Η ποιότητα κατασκευής δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, τόσο μέσω της χρήσης μαλακών σε υφή υλικών, όσο και με τη στιβαρή συναρμογή και το προσεγμένο στη λεπτομέρεια φινίρισμα. Όσο για τους χώρους των επιβατών, ακόμα και οι πιο ψηλοί θα βολευτούν στο πίσω κάθισμα, καθώς υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Αν όμως χρειαστεί να κάτσει κάποιος στη μέση, τότε θα δυσκολευτεί λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ. Ο χώρος αποσκευών έχει μικρή χωρητικότητα 300 λίτρων, ωστόσο το τετραγωνισμένο του σχήμα τον καθιστά πλήρως αξιοποιήσιμο, ενώ φτάνει τα 1.135 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Δυνατή και δυναμική η 120 στο δρόμο
Όπως αναφέραμε παραπάνω, η νέα BMW 120 «φοράει» ήπια υβριδικό 3κύλιδρο turbo κινητήρα 1.499 κ.εκ. συνολικής ισχύος 170 ίππων και 280 Nm. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 156 hp/4.700-6.500 σ.α.λ. και 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ. και η ηλεκτρογεννήτρια έχει ισχύ 20 hp και 55 Nm. To 48V Hybrid ενισχύει τόσο την αποδοτικότητα όσο και την άμεση παροχή δύναμης, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω του στάνταρ 7τάχυτου κιβωτίου Steptronic διπλού συμπλέκτη. Οι επιδόσεις που παρέχει είναι ταχύτατες, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ. και με τελική που φτάνει τα 226 χλμ./ώρα. Η BMW ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 121 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Στην πράξη το μοτέρ συνεργάζεται ιδανικά με το Steptronic, παρουσιάζει ραφιναρισμένη λειτουργία, διαθέτει ανά πάσα ώρα και στιγμή δύναμη και ειδικά με το M Σπορ Πακέτο που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- και την Μ Προσαρμοζόμενη ανάρτηση ταιριάζει ιδανικά.
Εξάλλου το πολύ καλά ζυγισμένο πλαίσιο με το σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων, τονίζουν περεταίρω το δυναμισμό που αποπνέει και μεταφέρει στον χρήστη της η νέα BMW 120. Η ευελιξία, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και το κράτημα στις στροφές ενισχύονται χάρη στην αυξημένη ακαμψία της δομής του αμαξώματος και της σύνδεσης του πλαισίου. Η προηγμένη τεχνολογία πλαισίου περιλαμβάνει βελτιστοποιημένη κινηματική, βάσεις στήριξης για τις αντιστρεπτικές δοκούς με υψηλή προφόρτιση και νέα τεχνολογία αμορτισέρ. Η γωνία κάστερ των μπροστινών τροχών έχει αυξηθεί κατά 20%, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα σταθερή κατευθυντική ευστάθεια και βελτιστοποιημένη αίσθηση του τιμονιού, το οποίο ακολουθεί με εξαιρετική ακρίβεια τις εντολές του οδηγού.