H Hyundai με το νέο Kona τοποθετείται στην κορυφή των μικρών SUV από πλευράς διαστάσεων (μήκος 4.350 χλστ.), ανέσεων και χώρων, προσεγγίζοντας ή και ξεπερνώντας κάποια μικρομεσαία SUV. Παρά όμως τα γενναιόδωρα χαρακτηριστικά του, οι τιμές του και ειδικά με τον 1.0 T-GDI 120 PS κινητήρα είναι από τις πιο προσιτές και ανταγωνιστικές στα μικρά SUV. Ουσιαστικά παίρνει κανείς ένα SUV με στοιχεία μεγαλύτερου αυτοκινήτου, όμως δεν χρειάζεται να ξοδέψει πάρα πολλά χρήματα για την απόκτησή του, όπως για παράδειγμα το ποσό των 30.000 ευρώ που είναι η βάση για τα C-SUV.
Τώρα και για λίγο καιρό ακόμα, το Hyundai Kona στην αρχική του έκδοση 1.0 T-GDI 120 PS 48V Hybrid Premium προσφέρεται από 23.990 ευρώ (με την έκπτωση των 1.300 ευρώ), ενώ στο αμέσως επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive εκκινεί από το ποσό των 25.990 ευρώ (με 1.000 ευρώ έκπτωση). Εξοπλίζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας, όπως είναι -μεταξύ άλλων- 7 αερόσακοι αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 12,3 ιντσών, κάμερα παρακολούθησης κατάστασης οδηγού και πλοήγηση. Τη ζωή του οδηγού και των υπολοίπων επιβατών κάνουν πιο άνεση όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και το air condition, ενώ στο παρκάρισμα βοηθούν οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω και η κάμερα οπισθοπορείας. Στάνταρ είναι ακόμα οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, υποβραχιόνιο εμπρός, πλήρη LED φώτα με αυτόματη λειτουργία κ.λπ Στο Distinctive τοποθετούνται ακόμα πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, 2ζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στήριξη για τη μέση του οδηγού, εσωτερικός καθρέφτης αυτόματης σκίασης και διαφορετικές επενδύσεις.
Ο αρχικός 1.000άρης turbo κινητήρας με τα 120 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. επαρκεί για τις ανάγκες του αμαξώματος των 1,4 τόνων. Αρχικά διακρίνεται για την ιδιαίτερα ραφιναρισμένη του λειτουργία, αφού οι επιβάτες δεν θα ενοχληθούν από θορύβους ή δονήσεις, ακόμα και όταν το μοτέρ λειτουργεί σε υψηλές στροφές. Η ελαστικότητα και το τράβηγμα ικανοποιούν από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω, ενώ η ηλεκτρογεννήτρια του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V παρέχει έξτρα ροπή και κάνει πολύ ομαλή τη λειτουργία του Engine Stop/Start. Όσον αφορά της επιδόσεις, η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε νορμάλ συνθήκες βρίσκεται στα 7,6 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 από 125 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 80 ευρώ.
Στα βασικά προσόντα του νέου Hyundai Kona είναι και το «αρχοντικό» του πάτημα στο δρόμο. Ο οδηγός ξεχνά ότι βρίσκεται σε μικρό SUV, μιας και η άνεση από τις αναρτήσεις, ο χαμηλός θόρυβος, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η στιβαρότητα της κατασκευής είναι επιπέδου μικρομεσαίου SUV. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων κάνει πολύ ξεκούραστα ταξίδια, γεγονός που ενισχύεται περεταίρω από την απρόσκοπτη ορατότητα και τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα σε σχέση με ένα κλασικό χάτσμπακ (170 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος). Η ασφαλής οδική του συμπεριφορά συνεχίζεται και σε πιο σφιχτές ορεινές διαδρομές, όπου ακόμα και με άτσαλους χειρισμούς το αυτοκίνητο αντιδρά με ομοιογένεια και είναι προβλέψιμο και άμεσα ελεγχόμενο στις αντιδράσεις του. Το ελαφρύ τιμόνι εμφανίζει άμεση απόκριση και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς επιβραδύνουν αποτελεσματικά το Kona, ύστερα και από έντονη χρήση.
Όσο για τους χώρους που προσφέρει το εσωτερικό του Kona, είναι ένας ακόμα βασικός τομέας που θα καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ή και πέντε ατόμων. Οδηγός και συνεπιβάτης απλώνονται, όπως αντίστοιχα και στο πίσω κάθισμα, χάρη στον πολύ αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Στην κορυφή της κατηγορίας τοποθετείται και το πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα που διευκολύνει τη φορτοεκφόρτωση. Το εσωτερικό του Kona κερδίζει πόντους και με το μίνιμαλ σχεδιασμό στο ταμπλό του, ο οποίος εναρμονίζεται ιδανικά με το ενιαίο πάνελ των ψηφιακών οθονών. Απλά, όμορφα και λειτουργικά, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού και πολλές διαφορετικές επιφάνειες. Επίσης, η κατασκευή του εσωτερικού είναι εξαιρετικά γεροδεμένη και αποτελείται από σκληρά και συμπαγή πλαστικά με πολύ προσεγμένο φινίρισμα.