Το Peugeot 3008 δεύτερης γενιάς (προγενέστερο) αποτέλεσε ορόσημο για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, αφού έφερε νέα δεδομένα στα μικρομεσαία SUV και κέρδισε πάνω από 1.320.000 πελάτες σε 130 χώρες. Ακόμα και σήμερα παραμένει ένα πολύ καλό, σύγχρονο και ανταγωνιστικό SUV, γεγονός που σίγουρα δυσκόλεψε τους ιθύνοντες της Peugeot στο να εξελίξουν τον αντικαταστάτη του. Εν τέλει κατάφεραν κάτι που έμοιαζε πολύ δύσκολο έως ακατόρθωτο και δημιούργησαν ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο, που ξεχωρίζει αμέσως και κυρίως, το ευχαριστιούνται οδηγός και επιβάτες, ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Το νέο Peugeot 3008 βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες στο επίσημο Δίκτυο Διανομέων Peugeot σε όλη την Ελλάδα και το κοινό έχει την ευκαιρία να το περιεργαστεί εκτενώς και να ρωτήσει πληροφορίες. Διατίθεται σε δύο πολύ πλούσιες εξοπλισμένες εκδόσεις, τις Allure (δοκιμής) και GT, εφοδιασμένες με όλα τα συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων, τεχνολογικά καλούδια και πολλά αξεσουάρ. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 36.900 ευρώ με το νέο κινητήρα 1.2 Hybrid 136 e-DCS6, ενώ την γκάμα πλαισιώνουν το 1.6 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 και τα αμιγώς ηλεκτρικά E-3008 210 hp 73 kWh και E-3008 230 hp Long Range 98 kWh.
Μαγνήτης βλεμμάτων
Αναμενόμενο είναι το Peugeot 3008 να γυρίζει κεφάλια, γιατί εκτός από το ότι είναι μια εντελώς νέα παρουσία, ξεφεύγει από τα στερεότυπα της κατηγορίας, δε μοιάζει με κάτι άλλο και εκπέμπει δυναμισμό και πολυτέλεια. Τα επιφωνήματα θαυμασμού δε έλλειπαν, όπως οι ερωτήσεις που μας έκανε ο κόσμος, αλλά και τα «καλορίζικα». Το «λιοντάρι» των C-SUV είναι μελετημένο μέχρι και την παραμικρή του λεπτομέρεια. Το χρώμιο αφαιρέθηκε πλήρως από το αμάξωμά του και οι κρυφές τσιμούχες των πλευρικών παραθύρων συμβάλλουν στην κομψή του σχεδίαση. Μπροστά, παρουσιάζει μια νέα αισθητική με τη μεγάλη μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος που απεικονίζει τα ηλεκτρικά γονίδια του 3008 και είναι μέρος του προφυλακτήρα. Την εντυπωσιακή του όψη τονίζει το νέο μοτίβο με τις 3 «νυχιές» σε κάθε πλευρά για τα φώτα ημέρας LED, όπως και οι λεπτοί προβολείς LED που φιλοξενούνται σε μια στενή λωρίδα πάνω από τη μάσκα. Στο πίσω άκρο με τη γραμμή fastback ή κουπέ SUV αν προτιμάτε, κυριαρχούν η υπερυψωμένη «ουρά», το παρμπρίζ με την έντονη κλίση και τα τρισδιάστατα Full LED φώτα. Σημείο αναφοράς είναι και η έντονη αεροτομή οροφής που βοηθά και στην αεροδυναμική (Cd: 0,28).
Το νέο, τρίτης γενιάς Peugeot 3008 είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα με την κωδική ονομασία STLA Medium της Stellantis. Γεγονός που ανεβάζει το αμάξι σε άλλο επίπεδο γενικότερα, όπως και σε διαστάσεις αφού μεγάλωσε αισθητά. Με μήκος 4.542 χλστ. τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV και είναι μακρύτερο κατά 95 χλστ. από το 2ης γενιάς 3008. Επίσης, μετρά σε πλάτος 1.895 χλστ. (1.841 χλστ. πριν), ύψος 1.641 χλστ. (1.624) και μεταξόνιο 2.739 χλστ. (2.675).
Πολυτελές, high-tech και ευρύχωρο εσωτερικό
Τα σχόλια θαυμασμού και εντυπωσιασμού συνεχίζονται και με το μπαίνει κανείς στο εσωτερικό του νέου Peugeot 3008. Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το νέο Panoramic i-Cockpit, με την ενιαία κυρτή αιωρούμενη πανοραμική οθόνη των 21 ιντσών. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει πληροφορίες σχετικά με την οδήγηση (ταχύτητα, ισχύς, ροή ενέργειας κ.λπ.) και η οθόνη του infotainment αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα (συνδεσιμότητα, πλοήγηση, κλιματισμό κ.λπ.). Αμφότερα τα τμήματα έχουν δέσει αρμονικά, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με το υπόλοιπο ταμπλό. Στο πανοραμικό i-Cockpit ο πίνακας οργάνων συνεχίζει να είναι πάνω από το μικρό τιμόνι, όμως πλέον κρύβονται λιγότερες ενδείξεις από πριν. Βέβαια εξαρτάται από τη θέση οδήγησης που εξυπηρετεί τον καθένα. Στο κέντρο του ταμπλό ακριβώς κάτω από τους αεραγωγούς, συναντάμε τα i-Toggles. Πρόκειται για πολύ πρακτικά και προσαρμόσιμα πλήκτρα αφής που προσφέρουν εύκολη πρόσβαση στον οδηγό, σε 10 από τις αγαπημένες εφαρμογές του. Ο εκάστοτε χρήστης μπορεί να επιλέξει για παράδειγμα από σύστημα κλιματισμού και τα συστήματα υποβοήθησης του αυτοκινήτου, μέχρι αλλαγή ραδιοφωνικών σταθμών, δίχως να χρειάζεται περιήγηση σε μενού και υπομενού του συστήματος πολυμέσων.
Εξυπηρετική είναι και η νέα θέση του μικρού επιλογέα μετάδοσης της κίνησης που μετακόμισε στο μεσαίο τμήμα ταμπλό, δίπλα από το μπουτόν Engine Start Stop. Στα σημεία αναφοράς ανήκει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός στο ταμπλό, όπου εκτείνεται σε όλο το πλάτος του και φτάνει έως τις μπροστινές πόρτες και αντανακλάται στην επένδυση από γνήσιο αλουμίνιο. Ένας ακόμα τομέας όπου το εσωτερικό του νέου Peugeot 3008 ξεχωρίζει αμέσως και ενισχύει την πολυτέλεια, είναι η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, τόσο σε υλικά (μαλακές επιφάνειες σε συνδυασμό με ύφασμα), όσο σε συναρμογή και φινίρισμα.
Πολύ γενναιόδωρο είναι το νέο Peugeot 3008 και στο σημαντικό τομέα των χώρων. Στο πίσω κάθισμα επιβάτες με ύψος γύρω στα 1,8 μ. έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Μεγάλο είναι με τη σειρά του και το πορτ μπαγκάζ με τα κάθετα πλευρικά τοιχώματα και τη χωρητικότητα των 520 λίτρων (ίδιο με πριν), ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (40/20/40) φτάνει τα 1.480 λίτρα. Την πρακτικότητα ενισχύουν με τη σειρά τους οι 17 αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα με συνολική χωρητικότητα που φτάνει τα 34 λίτρα.
Επαρκής ο 1.2 Hybrid 136 hp κινητήρας
Στη βάση της γκάμας των κινητήρων του νέου Peugeot 3008 βρίσκεται το εν λόγω γνωστό και από άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis, 48V Hybrid σύνολο. Καρδιά του συστήματος αποτελεί ο νέος 3κύλινδρος turbo 1.2 PureTech κύκλου Miller με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη φτάνει τη μέγιστη ισχύ των 22 hp και 51 Nm. Αντλεί ενέργεια από μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, με διαθέσιμη ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432kWh (ονομαστική 0,9 kWh), που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και δεν επηρεάζει τους χώρους.
Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει δυνατότητα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης σε χαμηλές ταχύτητες με ήπιο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού και στους ελιγμούς, υποβοηθώντας τον βενζινοκινητήρα κατά την εκκίνηση. Κατά την επιβράδυνση λειτουργεί σαν γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, γεγονός που μειώνει τη φθορά των φρένων γιατί φρενάρει πιο έντονα το 3008 όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Επίσης, συνδυάζεται με το νέο ηλεκτροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCS6), το οποίο είναι πολύ άμεσο και ομαλό στις εναλλαγές των ταχυτήτων, είτε στην πλήρως αυτόματη λειτουργία είτε στη χειροκίνητη με τα paddles. Στη διάθεση του οδηγού υπάρχει και το Drive Mode με τις επιλογές Σπορ, Κανονική και Eco.
Με τη μεσαία επιλογή, το νέο 300 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 ικανοποιεί με τους ρυθμούς επιταχύνσεων που προσφέρει από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) και εν κινήσει, χάρη και στην σωστή κλιμάκωση του σασμάν. Το ήπια υβριδικό σύνολο εμφανίζει πολύ καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές και είναι πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, ενώ σε νορμάλ συνθήκες ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι λείπει δύναμη. Εφόσον όμως πιέσει θα θελήσει περισσότερη δύναμη, γιατί πολύ απλά το αυτοκίνητο τη σηκώνει με περίσσια ευκολία. Όσον αφορά την κατανάλωση με κανονική οδήγηση και σε μεικτές συνθήκες, βρίσκεται στα 7,7 λτ./100 χλμ. Στην πόλη και χωρίς τη χρήση κλιματισμού που μειώνει τη δυνατότητα της ηλεκτρικής κίνησης, τo trip computer θα δείξει χαμηλότερα νούμερα. Το άκρως αντίθετο θα συμβεί εφόσον πηγαίνει «σανιδωμένο».
Σπορτίφ και άνετο SUV στο δρόμο
Η νέα πλατφόρμα STLA Medium, το σχετικά σφιχτό σετάρισμα των αναρτήσεων και οι 19άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 225/55 συνθέτουν ένα πολύ ισορροπημένο σύνολο στο δρόμο. Από τη μια πλευρά το νέο 3008 1.2 Hybrid είναι ξεκούραστο στην οδήγηση και από την άλλη είναι ευχάριστο, όσο το επιτρέπουν οι 136 ίπποι. Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που φτιάχνει τη διάθεση του οδηγού και χαίρεται να είναι μέσα σε αυτό. Η αύξηση του συνολικού όγκου σίγουρα δεν βοηθά στους στενούς δρόμους των πόλεων, όπως και η μέτρια ορατότητα προς τα πίσω λόγω της έντονης κλίσης του παρμπρίζ. Παρόλα αυτά το νέο 3008 είναι εύκολο στους χειρισμούς και «ανάλαφρο», αφού καταφέρνει και κρύβει με μαεστρία τα 1.641 κιλά που ζυγίζει.
Στο ταξίδι εμφανίζεται άνετο, με χαμηλά επίπεδα θορύβων και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Παράλληλα το ψηλό και με 198 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος αεροδυναμικό αμάξωμα επιδεικνύει υψηλή ευστάθεια και όταν ο οδηγός κινηθεί αρκετά γρήγορα. Ως γνήσιο Peugeot, δεν θα μπορούσε να αφήσει «παραπονεμένο» όποιον θέλει να πιέσει και σε στροφές, ακόμα και σε διαδρομές που είναι στενές για το μπόι και το πλάτος του. Οι μικρές κλίσεις, η άφθονη πρόσφυση, το γρήγορο και άμεσο τιμόνι δίνουν το έναυσμα για «εξάντληση» του κινητήρα, σε ρυθμούς που δεν συμβαδίζουν με το οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου. Σε οριακές καταστάσεις η υποστροφή θα κάνει την παρουσία της, αλλά μαζεύεται με άφημα του γκαζιού και με την επέμβαση του ESP, δίχως να μετακινείται το πίσω μέρος. Γενικά παρουσιάζει μια ομοιογένεια και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν παρουσιάζει ανεπιθύμητες παρενέργειες και ως προς την απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος.