Δοκιμή VW Tiguan 1.5 eTSI 150 PS DSG7

To Tiguan δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις ούτε για την αγορά γενικά, ούτε για τη VW ειδικά. Η δική του εμπορική επιτυχία ήταν αυτή που έδωσε το έναυσμα για την επέκταση της SUV γκάμας, με τα T-Roc, Τ-Cross και πιο πρόσφατα Taigo, όντας σταθερά στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων από το 2007. Σερί που θέλει να συνεχίσει η νέα, 3η και εμφανώς διαφορετική γενιά του C-SUV από το Βόλφσμπουργκ.

Οι τιμές ξεκινούν από τις 34.300 ευρώ για τον 1.5 eTSI των 130 ίππων, περιλαμβάνοντας στο στάνταρ εξοπλισμό όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, Digital Cockpit Pro 10,5 ιντσών, οθόνη 12,9 ιντσών για το infotainment, Driving Experience Control, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και πάρα πολλά ακόμα. Το Tiguan των 150 ίππων είναι κατά τι ακριβότερο, εκκινώντας από τις 37.900 ευρώ, ενώ το R-Line (πάντα με τον 1.5 eTSI 150 PS) από τις 42.500 ευρώ. Ντίζελ (2.0 TDI 150 PS), φουλ υβριδικό (1.5 eHybrid 204 PS) και PHEV (eHybrid 272 PS) κοστολογούνται αντίστοιχα από 42.900, 51.100 και 53.900 ευρώ.

Διακριτική επιβλητικότητα με τόνους Touareg

Όπως βλέπουμε, το Tiguan MK3 δεν διατηρεί την παραμικρή σχεδιαστική σύνδεση με την προγενέστερη γενιά. Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα (προαιρετικά IQ.LIGHT HD Matrix) και η λωρίδα που τα ενώνει, σε μια διαμόρφωση που -όπως και το σχήμα του προφυλακτήρα- παραπέμπει στο ID.4. Τα φουσκωμένα φτερά ενισχύουν το οπτικό αποτέλεσμα, ενώ ακόμα περισσότερη δουλειά κάνουν οι φαρδείς ώμοι και η έντονη κλίση της οροφής, που απέχουν παρασάγγας από τις ευθείες και αυστηρές γραμμές του σημερινού Tiguan. Το πίσω μέρος εμφανίζεται αγνώριστο, με επίσης ενιαία φωτιστικά σώματα LED που εδώ θυμίζουν περισσότερο τα αντίστοιχα των ID.3 και Touareg. Εντύπωση προκαλεί το πόσο εισχωρούν στο προφίλ του αυτοκινήτου, «ακουμπώντας» σχεδόν την επέκταση της νοητής γραμμής από το πλαίσιο των παραθύρων.

Το νέο Tiguan πάντως, εκτός από δυναμικό είναι σημαντικά πιο αεροδυναμικό σε σύγκριση με τον προκάτοχο. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο Cd 0,28 (από 0,33), οδηγώντας -σύμφωνα με τη VW- σε χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης-εκπομπών ρύπων, αλλά και θορύβων στο εσωτερικό. Από πλευράς διαστάσεων το νέο Tiguan μεγάλωσε ελάχιστα, παρότι δείχνει να έχει πάρει σημαντικό μπόι παντού. Το μήκος του είναι μόλις κατά 30 χλστ. πιο μακρύ (4.539 χλστ.), ενώ ακόμα μικρότερη είναι η διαφορά στο ύψος (+ 4 χλστ., 1.639 χλστ. στο σύνολο). Το πλάτος των 1.842 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.680 χλστ. παρέμειναν αμετάβλητα, αποτυπώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά των σχεδιαστών στην δημιουργία ενός upper class σχήματος, που οπτικά σε μοντέλο μεγαλύτερης -και κυρίως, πιο premium- κατηγορίας.

Τεχνολογία, χώροι, αλλά και σκληρά πλαστικά

Οι ριζικές αλλαγές συνεχίζουν και στο εσωτερικό, όπου σε καλωσορίζει το δίδυμο των οθονών. Το ψηφιακό καντράν των 10 ιντσών και το infotainment των 15 ιντσών (12,9 στάνταρ) κλέβουν μονομιάς όλα τα βλέμματα, συνοδευόμενα από τον φαντεζί ambient φωτισμό που δημιουργεί την αίσθηση οθόνης και μπροστά από το συνοδηγό. Γενικότερα με τη φιγούρα και τα gadgets, η καμπίνα του νέου Tiguan τα πηγαίνει εξαιρετικά: ευκρινέστατη και με πολύ καλή λειτουργία οθόνη, εξαιρετικά γραφικά, όλες οι λειτουργίες συνδεσιμότητας, μέχρι ChatGPT βρίσκεις. Κυριολεκτικά του μιλάς, σε ακούει και σου απαντά! Πολύ καλά τα πηγαίνει και στους χώρους, καθίζοντας με «αεράτο» στυλ μέχρι 5 επιβάτες και βολεύοντας όλα τους τα μπαγκάζια. Τα 652 λίτρα του πορτμπαγκάζ συγκαταλέγονται στις μεγαλύτερες χωρητικότητες της κατηγορίας, κερδίζοντας 37 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Εκεί που υστερεί σε σχέση με το προηγούμενο Tiguan, είναι -όλως περιέργως- στα πλαστικά.

Ενώ η συναρμογή, το φινίρισμα και η υφή είναι υψηλού επιπέδου, η ποιότητα παραείναι σκληρή για αυτοκίνητο που θέλει να πλασάρεται ως premium εναλλακτική. Ο αφρός του Tiguan MK2 έχει αποχωρήσει, δίνοντας τη θέση του σε επιφάνειες συμπαγείς στην πίεση του χεριού. Οι δερμάτινες επενδύσεις κάνουν ό,τι μπορούν για να το μακιγιάρουν, αλλά τα μαλακά πλαστικά απουσιάζουν τόσο από το κεντρικό ταμπλό, όσο και τις πόρτες ή τα χαμηλότερα σημεία.

Εξαιρετικός ο 1.5 eTSI, διαπρέπει σε κατανάλωση

Από την άλλη μεριά, δεν γίνεται να σε αφήσει με παράπονο ο κινητήρας. Εγνωσμένης αξίας ο ήπια υβριδικός 1.500άρης τετρακύλινδρος τούρμπο, όπως και το ενεργό σύστημα διαχείρισης των κυλίνδρων που είτε απενεργοποιεί μερικώς, είτε σβήνει εντελώς τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ρολάρει με αφημένο το γκάζι. Λειτουργίες που αμφότερες κάνουν θαύματα στις απαιτήσεις καυσίμου, ειδικά όταν κινείσαι στην εθνική οδό. Σε τέτοιες συνθήκες αρχίζεις να αμφιβάλλεις για το αν είσαι ξύπνιος, βλέποντας στο trip ενδείξεις μέσης κατανάλωσης μέχρι και 3,4 λίτρα/100 χλμ.! Υπό πιο νορμάλ καταστάσεις (βλέπε μεικτή χρήση), εξίσου νορμάλ αυξάνεται και η κατανάλωση, στα 8,1 λίτρα/100 χλμ. Αριθμός εντυπωσιακός, όταν βάλουμε στην εξίσωση το βάρος που ξεπερνά τους 1,6 τόνους.

Το αυξημένα κιλά σε σχέση με πριν είναι αυτά που μετριάζουν την αίσθηση της επιτάχυνσης, αλλά η αποτελεσματικότητα των 150 ίππων και 250 Nm δεν έχουν πάει πουθενά. Τα 9,1 δλ. είναι μια χαρά μέτρηση για το 0-100 χλμ./ώρα (βάσει εργοστασίου, περισσότερα φαίνονται πραγματικά), ωστόσο αυτό που σε νοιάζει περισσότερο είναι οι επιταχύνσεις εν κινήσει. Εκεί απολαμβάνεις το ιδανικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές (και κάτω από τις 1.350 σ.α.λ., με σταθερή ροπή από τις 1.500 μέχρι τις 3.500 σ.α.λ.), μαζί με την πολύ καλή κλιμάκωση του 7τάχυτου DSG. Στάνταρ και αποκλειστική επιλογή πλέον σε όλα τα Tiguan, με τα καλά (κλιμάκωση, ταχύτητα και ομαλότητα αλλαγών) και τα κακά (σχετικά ράθυμο kickdown, απότομα τινάγματα όταν εκκινείς από στάση σε στενά ή παρκάρεις) του.

Ασφαλές παντού, θορυβώδης ανάρτηση

Πρωταρχικό μέλημα των μηχανικών, κατά την εξέλιξη του νέου Tiguan, αποτέλεσε η αναβάθμιση της προσλαμβάνουσας αίσθησης όταν το οδηγείς. Μια αίσθηση που θα το έφερνε πιο κοντά στα Audi, BMW και Mercedes της κατηγορίας, καθιστώντας το ως την προσιτή εναλλακτική. Τα κατάφεραν; Και ναι, και όχι.

Οδηγώντας το νέο Tiguan, καταρχάς νιώθεις απομονωμένος από εξωγενή δρώμενα. Η καμπίνα είναι σωστά ηχομονωμένη, την ώρα που η πολύ καλή αεροδυναμική εγγυάται τη χαμηλή παρουσία οχλήσεων από τους ανέμους. Παράλληλα οι πλάγιες ριπές αφήνουν παγερά το αμάξωμα, ακόμα κι αν κινείσαι με πολλά χιλιόμετρα. Το ταξίδι, ωστόσο, δεν γίνεται εντελώς ανενόχλητα. Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι ακριβώς σφιχτή, όσο τραχιά. Ενώ δηλαδή αμορτισέρ και ελατήρια αποσβένουν τις ανωμαλίες, ταυτόχρονα ακούς ότι το κάνουν. Κάτι που χαλάει τη συνολική ποιότητα κύλισης, η οποία αν έλειπε αυτό το χαρακτηριστικό όντως θα ήταν κορυφαία. Και τα λάστιχα ακούγονται ελαφρώς, όπως και ο κινητήρας, αλλά όχι σε βαθμό που να σε βγάζουν από τη βολή σου.

Από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών υπό πίεση, το νέο Tiguan πρεσβεύει το δόγμα «ασφάλεια πάνω από όλα». Ακλόνητο στις στροφές, με περιορισμένες κλίσεις και απρόσμενα άμεσο τιμόνι, δεν θα σε προβληματίσει ποτέ με τη συμπεριφορά του. Δεν θα σε διασκεδάσει κιόλας, αλλά αυτό ελάχιστα αφορά τη συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων. Η πολύ καλή αίσθηση και απόδοση των φρένων, αντίθετα, νοιάζει πολύ περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές.

(+) Εμφάνιση, εξοπλισμός, χώροι, τεχνολογία, κινητήρας, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
(-) Θορυβώδης λειτουργία ανάρτησης, σκληρά πλαστικά, αργό kickdown κιβωτίου

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
141
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.539
Πλάτος (χλστ.)
1.842
Ύψος (χλστ.)
1.639
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.616
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
652
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
88%
Ασφάλεια πεζού
84%
Επικουρικά συστήματα
78%
ESP
 
Αερόσακοι
9
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
37.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store