Μεγάλη αναστάτωση έχει προκληθεί σχετικά με τη μεταφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα πλοία, όπως και με τα φυσικού αερίου (CNG) και υγραερίου (LPG), για τα οποία ισχύουν επίσης περιορισμοί. Οπότε όσοι διαθέτουν τέτοιου τύπου οχήματα, θα πρέπει να ενημερωθούν πριν ξεκινήσουν για τον προορισμό τους προς κάποιο λιμάνι, γιατί τελικά μπορεί να μην καταφέρουν να ταξιδέψουν. Διευκρινίζεται ότι τα επιπρόσθετα μέτρα περιλαμβάνουν και τα ασυνόδευτα οχήματα.
Για τα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμεvα υβριδικά, το επίπεδο φόρτισης των συσσωρευτών τους δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους. Σε οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας. Επίσης, ισχύει μη φόρτωση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους, στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί.
Τα παραπάνω μέτρα ισχύουν από τις 16 Απριλίου στο πλαίσιο εφαρμογής της εγκυκλίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με Αρ. Πρωτ.: 2070.0/28541/2024 στις 16/04/2024. Σκοπός είναι η πρόληψη και ο περιορισμός του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς και έκλυσης τοξικών αερίων στους χώρους μεταφοράς οχημάτων. Οι έλεγχοι γίνονται όταν επιβιβάζονται τα οχήματα, ενώ ήδη μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ήδη επισημάνει τους σχετικούς κανονισμούς στις ιστοσελίδες τους.
Σίγουρα για όσους θέλουν να ταξιδέψουν με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυτός ο περιορισμός αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα, γιατί το 40% φόρτισης ισοδυναμεί με περίπου 150-250 χιλιόμετρα αυτονομίας (ανάλογα το μοντέλο). Έτσι με το που θα αποβιβαστεί από το πλοίο, θα πρέπει ο οδηγός να αναζητήσει τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης, που σημαίνει ότι θα χρειαστεί να περιμένει, ειδικά σε φορτιστές χαμηλής ισχύος που είναι οι περισσότεροι. Πρόβλημα είναι και για τα πιο καινούργια αυτοκίνητα φυσικού αερίου, διότι πρατήρια CNG σε νησιά δεν υπάρχουν, ενώ τα ρεζερβουάρ βενζίνης σε κάποια μοντέλα είναι πολύ μικρά (π.χ. 9 λίτρα στα τελευταία VW Polo). Για τα LPG το πρόβλημα είναι σαφώς μικρότερο, επειδή πρατήρια υγραερίου υπάρχουν σε πολλά νησιά, συν του ότι τα αυτοκίνητα διαθέτουν κανονικού μεγέθους ντεπόζιτο βενζίνης.