Το Ευρωπαϊκό του ντεμπούτο έκανε το ολοκαίνουργιο EV9 της Kia, όπου έλαβε χώρα στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Γηραιάς Ηπείρου, τη Γερμανία. Ως η πρώτη ηλεκτρική ναυαρχίδα της εταιρείας, με τρεις σειρές καθισμάτων, το εντυπωσιακό EV9 είναι ένα στιβαρό, εξελιγμένο και τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Διαθέσιμο ως εξαθέσιο ή επταθέσιο, συνδυάζει τολμηρή σχεδίαση, πολύπλευρη συνδεσιμότητα και τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό «Opposites United» της Kia.
Τολμηρός σχεδιασμός εμπνευσμένος από τη φύση
Όπως και το βραβευμένο Kia EV6, το Kia EV9 υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας «Opposites United». Το αμάξωμα με μήκος 5.010 χιλιοστά, πλάτος 1.980 χιλιοστά, ύψος 1.750 χιλιοστά και μεταξόνιο 3.100 χιλιοστά, χαρακτηρίζεται από στιβαρές, καθαρές γραμμές και ένα αδιαμφισβήτητα τολμηρό χαρακτήρα SUV. Στο εμπρός μέρος, το EV9 διαθέτει την τελευταία γενιά του Digital Tiger Face της μάρκας. Οι κάθετοι προβολείς είναι με LED και χαρακτηρίζονται από μια λεπτή προβολή φακού ή για την έκδοση GT, μια προβολή μικρού κύβου. Στο πίσω μέρος, ένας μοναδικός σχεδιασμός με αστέρια μέσα στα πίσω φώτα LED του εξασφαλίζει άμεση αναγνώριση. Οι αυτόματες κρυφές χειρολαβές των θυρών σε μια μοντέρνα, high tech εμφάνιση και τα ενεργά πτερύγια με to Air Curtain βελτιώνουν την αεροδυναμική. Τα λάστιχα με σχεδιασμό απορρόφησης θορύβου είναι τοποθετημένα σε ζάντες αλουμινίου 19, 20 ή 21 ιντσών με αεροδυναμική σχεδίαση και με ένα μοναδικό ορθογώνιο στοιχείο σχεδίασης.
Μινιμαλιστικό εσωτερικό με μεγάλες ανέσεις
Το Kia EV 9 χαρακτηρίζεται από ένα ευρύχωρο εσωτερικό με μινιμαλιστική και εύχρηστη διάταξη. Η μοναδική αρχιτεκτονική του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με το μεγάλο μεταξόνιο και το επίπεδο δάπεδο της πλατφόρμας E-GMP, εξασφαλίζει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό από ποτέ άλλοτε. Το EV9 έχει τρεις σειρές καθισμάτων και διατίθεται τόσο σε εξαθέσια όσο και σε επταθέσια διάταξη. Αυτή τη στιγμή είναι ένα από τα ελάχιστα διαθέσιμα επταθέσια EV.
Μπαίνοντας στο Kia EV9, οι πελάτες αντικρίζουν το φωτιζόμενο λογότυπο της Kia. Σημείο αναφοράς αποτελεί η επιλογή των ψηφιακών πλευρικών καθρεπτών (DSM) – ψηφιακές οθόνες δηλαδή συνδεδεμένες με κάμερες αντί για συμβατικούς καθρέπτες. Ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέφτης εν τω μεταξύ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως συμβατικός ηλεκτρο-χρωματικός καθρέφτης είτε ως οθόνη για μια κάμερα, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει ασφαλή θέαση προς τα πίσω σε δύσκολες φωτιστικά περιπτώσεις.
Η πρώτη σειρά προσφέρει καθίσματα χαλάρωσης που μπορούν να ανακληθούν με το υποπόδιο εκτεταμένο κατά τη στάθμευση ή τη φόρτιση. Επιπλέον, η τρίτη σειρά είναι εξοπλισμένη με υποβραχιόνια που περιλαμβάνουν θήκες για μπουκάλια και ποτήρια. Η εξαθέσια διάταξη διαθέτει μία από τις δύο προαιρετικές επιλογές για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς, που μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο: Λειτουργία Pause, που μετατρέπει το εσωτερικό σε σαλόνι χάρη στα περιστρεφόμενα καθίσματα της 2ης σειράς και λειτουργία Enjoy με καθίσματα χαλάρωσης της δεύτερης σειράς με προσκέφαλα με προεκτάσεις. Τα περιστρεφόμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς της εξαθέσιας έκδοσης διαθέτουν λειτουργία περιστροφής 180 μοιρών. Πρόσθετα το ανεξάρτητο σύστημα κλιματισμού στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση.
Εκτός από το ότι είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο για όλους τους επιβάτες, το Kia EV9 διαθέτει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο στο μπροστινό πορτμπαγκάζ (frunk). Η πισωκίνητη έκδοση έχει μέγιστο χώρο frunk στα 90 λίτρα, ενώ η τετρακίνητη έκδοση προσφέρει 52 λίτρα. Το μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ φτάνει τα 728 λίτρα όταν τα 4/5 καθίσματα είναι όρθια και έως 333 λίτρα όταν τα 6/7 καθίσματα είναι στραμμένα προς τα πάνω.
Δύο εκδόσεις συστημάτων μετάδοσης με εξαιρετική αυτονομία και επιδόσεις
Το Kia EV9 θα είναι διαθέσιμο είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς είτε με τετρακίνηση. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με μπαταρία 99,8 kW με τεχνολογία 4ης γενιάς της Kia. Η έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς διαθέτει κινητήρα 203 ίππων και 350 Nm ροπής. Με τελική ταχύτητα στα 185 χλμ./ώρα, η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να καλύψει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 541 χιλιόμετρα. Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες 192 ίππων έκαστος με μέγιστη ροπή 200 Nm και 350 Nm, εμπρός και πίσω, αντίστοιχα. Έχει τελική ταχύτητα στα 200 χλμ./ώρα, επιταχύνει σε 6,0 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα και προσφέρει αυτονομία έως και 497 χιλιόμετρα.
Το Kia EV9 έχει τη δυνατότητα εξαιρετικά γρήγορης ταχυφόρτισης 800 Volt, πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να περνούν περισσότερο χρόνο οδηγώντας και λιγότερο φορτίζοντας. Με μόλις 15 λεπτά φόρτισης επιτυγχάνεται μία αυτονομία έως 239 χλμ. για την έκδοση RWD και έως 219 χλμ. για την έκδοση AWD. Επιπλέον έχει δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, όπως είναι οι Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Building/ Vehicle-to-Home (V2B/V2H) και Vehicle-to-Grid (V2G).
Με πάρα πολλές τεχνολογίες
Χάρη στην καινοτόμο λειτουργία Kia EV Route Planner, οι πελάτες μπορούν να αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στον προγραμματισμό της διαδρομής τους με βάση τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης. Όταν το σύστημα πλοήγησης ανιχνεύει ότι η αυτονομία της μπαταρίας δεν επαρκεί για τον τελικό προορισμό, το σύστημα συνιστά αυτόματα ένα σημείο φόρτισης για τη σχεδιαζόμενη διαδρομή. Η διάταξη Triple-Panorama-Display αποτελείται από ένα σύμπλεγμα με μία οθόνη 12,3 ιντσών μπροστά από τον οδηγό, μια AVNT οθόνη 12,3 ιντσών και μία ενδιάμεση περιοχή 5,1 ιντσών για το σύστημα κλιματισμού. Το EV9 είναι επίσης εξοπλισμένο με Head-Up Display (HUD) για πρόσθετη ευκολία οδήγησης.
Το Kia EV9 είναι το πρώτο Kia που εξοπλίζεται με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, όπως είναι το σύστημα Highway Driving Pilot (HDP). Το HDP διατηρεί μια ασφαλή απόσταση παρακολούθησης από το προπορευόμενο όχημα και διατηρεί το όχημα κεντραρισμένο στη λωρίδα του, ακόμη και αν ο οδηγός αφήσει το τιμόνι. Διαθέτει επίσης στάνταρ μια πλειάδα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Εκτός από το Smart Key του Kia EV9, οι πελάτες μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν ένα smartphone για να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν τις πόρτες, να εκκινούν ή να απενεργοποιούν το αυτοκίνητο, να ελέγχουν το συναγερμό έκτακτης ανάγκης και να ανοίγουν ή να κλείνουν το πορτμπαγκάζ.