Ήρθε η ώρα να αντικατασταθεί το παλιό οικογενειακό αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα χρειάζεται ένα ακόμα στην οικογένεια για την πόλη, ή για παιδί που σπουδάζει, πήρε δίπλωμα οδήγησης κ.λπ. Στη δεύτερη περίπτωση η συνήθης επιλογή είναι ένα παλιό μεταχειρισμένο, αφού δεν φτάνουν τα λεφτά για καινούργιο. Ωστόσο με μια καλύτερη έρευνα αγοράς, μπορούν να εξυπηρετηθούν άπαντες με νέα μοντέλα, αφού όσο στοιχίζει ένα νέο μικρομεσαίο SUV, μπορεί στα ίδια περίπου λεφτά να γίνει αγορά ενός μίνι και ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ.
Συγκεκριμένα το i10 1.0 67 hp Fresh για την πόλη (μηδενικά τέλη και ελεύθερη κυκλοφορία το Δακτύλιο της Αθήνας) και το i30 1.0 T-GDi 120 hp Premium για τα ταξίδια -και όχι μόνο- δίνουν τη λύση. Έτσι η οικογένεια απολαμβάνει καινούργια αυτοκίνητα, με όλα τα συστήματα ασφαλείας, ανέσεις και εγγυήσεις (5 χρόνια απεριορίστων χιλιομέτρων).
Hyundai i10 1.0 67 hp Fresh
Το μικρότερο Hyundai θα το λατρέψουν οι οδηγοί που κάνουν διαδρομές στην πόλη, αφού πρόκειται για ένα εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς αυτοκίνητο. Παρότι μίνι μήκους μόλις 3.670 χιλιοστών, χωράει εύκολα τέσσερα άτομα, ενώ τα 252 λίτρα για τις αποσκευές είναι από τα περισσότερα της κατηγορίας. Παράλληλα το εσωτερικό του είναι πολύ καλά φτιαγμένο, με γεροδεμένη συναρμογή και κάλυψη όλων των επιφανειών. Ο οδηγός του i10 θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει και θα μάθει αμέσως τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων.
O 1.000άρης κινητήρας με τους 67 ίππους είναι επαρκέστατος για την πόλη και παρότι τρικύλινδρος δεν θα ενοχλήσει με ανεπιθύμητους θορύβους ή τρέμουλο. Η κοντή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου βοηθά στο να κινείται άνετα σε αστικό περιβάλλον χωρίς να πιέζεται πολύ το γκάζι, αλλά και στο να διατηρεί πιο σβέλτους ρυθμούς (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 4.000 σ.α.λ.). Ταυτόχρονα είναι πολύ οικονομικό σε κατανάλωση, αφού σε πραγματικές συνθήκες καίει 5,9 λτ./100 χλμ. Συν του ότι με εκπομπές CO2 από 111 γρ./χλμ. μπαίνει στο Δακτύλιο και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, το i10 εμφανίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, είναι σταθερό και αρκετά άνετο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 67/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 96/3.760 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 156 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,9 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 115 |
*Δοκιμής |
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι Αυτόματο φρενάρισμα Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας φώτων Air condition Ηχοσύστημα Radio με RDS, MP3 player Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά. Τιμή από 15.390 ευρώ.
Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 hp Premium
Η πιο συμφέρουσα πρόταση μικρομεσαίου χάτσμπακ αυτοκινήτου είναι το i30 1.0 T-GDi 120 hp. Με τιμή που ξεκινά από 20.590 ευρώ στην πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Premium και τον αποδοτικό κινητήρα, αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία, αφού κοστίζει λιγότερο από μικρότερα αυτοκίνητα άλλων εταιρειών. Η προσοχή που έχει δώσει η Hyundai στην κατασκευή του γίνεται άμεσα αντιληπτή στο «νοικοκυρεμένο» εσωτερικό με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, τη στιβαρή συναρμογή και την πολύ καλή εργονομία. Σε χώρους θα βολέψει χωρίς καμία παραχώρηση μια τετραμελή οικογένεια, ενώ αρκετός είναι ο χώρος αποσκευών των 395 λίτρων.
Η άνεση που προσφέρει το Hyundai i30 είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό και στο δρόμο. Οι αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση φιλτράρουν με σχεδόν ισοπεδωτικό τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων και εξασφαλίζουν χαμηλό θόρυβο κύλισης, μαζί με ευθυβολία στις ευθείες και γερό κράτημα στις στροφές. Κατάλληλος για το i30 είναι και το turbo κινητήρας 1.0 T-GDi με την εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία. Αποδίδει καλύτερα από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω, επιταχύνοντας σε αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1,2 τόνων και με λογικές απαιτήσεις σε βενζίνη (κοντά τα 7 λτ./100 χλμ.).
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Έκδοση | 1.0 T-GDi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 196 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,0 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 123 |
*Δοκιμής |
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι Αυτόματη έκτακτη πέδηση Προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων Φώτα θέσεως LED Αυτόνομο άναμμα φώτων Οθόνη αφής 8 ιντσών Κάμερα οπισθοπορείας Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες Air condition Προβολείς ομίχλης Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή από 20.590 ευρώ.