Η Polestar παρουσίασε στο Σαλόνι της Σαγκάης το νέο της μοντέλο, ονόματι 4, που είναι το ισχυρότερο στα μέχρι στιγμής χρονικά της. Παρότι έχει 544 ίππους και 686 Nm ροπής όμως, υπάρχει κάτι που επισκιάζει ακόμα και τη δύναμή του: το πίσω μέρος. Συγκεκριμένα, η απουσία παρμπρίζ εκεί!
Το Polestar 4 τοποθετείται ανάμεσα στα 2 και 3, μετρώντας 4.839 χλστ. σε μήκος (4.900 χλστ. το μεγαλύτερο 3), 2.139 χλστ. σε πλάτος, 1.544 χλστ. σε πλάτος και 2.999 χλστ. μεταξονίου (εδώ ξεπερνάει και το 3, των 2.835 χλστ.). H σχεδιαστική προσέγγιση ενστερνίζεται τα εταιρικά πρότυπα των ακμών και των γεωμετρικών σχημάτων, που διαμορφώνουν μέχρι τα σχέδια των ζαντών (από 20 έως 22 ίντσες). Βασίζεται στην πλατφόρμα Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely, προσφέροντας δυο εκδόσεις με μονό και διπλό ηλεκτροκινητήρα.
Η πρώτη παράγει 272 ίππους και 343 Nm από το μοτέρ που βρίσκεται στον πίσω άξονα, επιτρέποντας μέχρι 600 χλμ. μεταξύ των φορτίσεων. Η κορυφαία προσθέτει μοτέρ και μπροστά, για μια συνολική απόδοση της τάξης των 544 ίππων και 686 Nm, την ώρα που η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 560 χλμ. Αμφότερες συνδυάζονται με μπαταρία 102 kWh και δυνατότητα φόρτισης 200 kW, ενώ στον τομέα των επιδόσεων το ισχυρότερο Polestar μέχρι σήμερα χρειάζεται 3,8 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό συναντάμε πληθώρα ανακυκλωμένων και ανακυκλώσιμων υλικών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών, head-up display 14,7 ιντσών, οθόνη αφής 15,4 ιντσών και μια πανοραμική ηλιοροφή, που εκτείνεται πίσω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Εδώ είναι που εστιάζεται το περισσότερο ενδιαφέρον, καθότι μετά από αυτή δεν υπάρχει παρμπρίζ, αλλά αμάξωμα! Το Polestar 4 δεν έχει πίσω κρύσταλλο, σε μια από τις πιο ρηξικέλευθες και καινοτόμες εφαρμογές που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Γιατί οι Σουηδοί ακολούθησαν αυτή την περίεργη προσέγγιση και πώς βλέπει ο οδηγός πίσω;
Στην πρώτη απορία η απάντηση έχει τη διαχρονική λατρεία των σουηδικών αυτοκινητοβιομηχανιών, και ιδίως της Volvo: την ασφάλεια. Το 4 ούτως ή άλλως, λόγω διαμόρφωσης αμαξώματος, αν είχε πίσω παρμπρίζ θα ήταν μικρό και στενό, που θα δυσκόλευε την ορατότητα προς τα πίσω. Αντ’ αυτού, οι Σουηδοί προτίμησαν να «κλείσουν» το σημείο όπου κανονικά θα συναντούσαμε παράθυρο, ενισχύοντας παράλληλα την προστασία των επιβατών από τυχόν θραύσματα σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης. Ο οδηγός βλέπει τι γίνεται πίσω μέσω μιας κάμερας τοποθετημένης στην κορυφή της οροφής (αυτό που μοιάζει με κεραία-«καρχαρία», η οποία προβάλλει εικόνα στον κεντρικό καθρέπτη. Αν θέλει να δει τι κατάσταση επικρατεί στο πίσω κάθισμα, αν υπάρχουν παιδιά λόγου χάρη, το κάνει με το πάτημα ενός κουμπιού. Ακόμα περισσότερο, ωστόσο, ενέτειναν την ασφαλή εκτέλεση του έργου του οδηγού.
Όπως αναφέρει ο CEO της εταιρίας, Thomas Ingenlath: «H αφαίρεση του πίσω παραθύρου είναι μια απίστευτη βελτίωση στον τομέα της εργονομίας και της λειτουργικότητας. Τη νύχτα, για παράδειγμα, δεν βλέπεις μόνο δυο κουκκίδες στον καθρέπτη (σ.σ. τα φώτα του πίσω, δηλαδή), αλλά πολύ περισσότερα. Παράλληλα, μπορείς να βλέπεις τι κάνουν τα παιδιά στο πίσω κάθισμα, με το πάτημα ενός κουμπιού». Εκτός από τον κεντρικό καθρέπτη-κάμερα δε, το Polestar 4 διαθέτει ένα φρούριο τεχνολογιών ασφαλείας, που περιλαμβάνουν 9 αερόσακους, 12 κάμερες, ραντάρ και 12 υπερηχητικούς αισθητήρες – όλα για τη λειτουργία διαφόρων επικουρικών συστημάτων.