Το μικρότερο SUV της Hyundai, το Bayon αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις στη δημοφιλή κατηγορία των SUV, ενώ παράλληλα πρόκειται για μια ολοκληρωμένη αγορά με πολλά πλεονεκτήματα. Πρώτα σε ζήτηση είναι τα μοντέλα με τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων και το 1.000άρι turbo των 100 ίππων, τα οποία αναλύουμε και συγκρίνουμε.
Διαφορές τιμών έως 1.500 ευρώ
Με τιμές που ξεκινούν από 18.840 ευρώ το 1.2 και από 20.240 ευρώ το 1.0 T-GDi (διαφορά 1.400 ευρώ), το Bayon συμφέρει εξαιρετικά και στις δύο περιπτώσεις. Από την πρώτη έκδοση Exclusive περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση οδικών σημάτων, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και αυτόματους υαλοκαθαριστήρες. Στη μεσαία έκδοση Premium η διαφορά τιμών μειώνεται στα 1.200 ευρώ και αποτελεί τη χρυσή τομή. Επιπλέον της Exclusive διαθέτουν αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, μεταλλικά πεντάλ, σκούρα πίσω κρύσταλλα, κεντρικό υποβραχιόνιο και ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Έκδοση | 1.2 84 PS | 1.0T 100 PS |
Exclusive | 18.840 € | 20.240 € |
Premium | 19.840 € | 21.040 € |
Distinctive | 20.540 € | 22.040 € |
Καλύτερες επιδόσεις ή χαμηλότερη κατανάλωση;
Οι διαφορές μεταξύ των κινητήρων είναι σημαντικές, αφού από τη μια πλευρά έχουμε ένα «παραδοσιακό» 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 λτ. MPi 84 ίππων και από την άλλη ένα πιο σύγχρονο 3κύλινδρο turbo downsized 1.0 T-GDi 100 ίππων. Εκτός από τα 16 περισσότερα άλογα, ο υπερτροφοδοτούμενος υπερέχει σημαντικά και σε ροπή (+54 Nm), η οποία παράλληλα αποδίδεται σε πολύ χαμηλότερες στροφές. Επιπλέον, στο ταξίδι η 6η ταχύτητα στο 1.0 T-GDi κρατά πολύ πιο χαμηλά τις στροφές του κινητήρα. Ενδεικτικά στα 130 χλμ./ώρα το 1.0 T-GDi δείχνει 3.000 σ.α.λ. και το 1.2 MPi λειτουργεί στις 4.100 σ.α.λ.
Αναμενόμενα το Bayon 1.0 T-GDi είναι πιο γρήγορο σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. έναντι 13,5 δλ. το 1.2 MPi). Ωστόσο το 1.200άρι έχει το απαιτούμενο νεύρο, χάρη στην πυκνή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου, με αποτέλεσμα το θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές. Εκεί που κερδίζει το 1.2 MPi είναι σε κατανάλωση, αφού σε πραγματικές μεικτές συνθήκες καίει 1 λτ./100 χλμ. λιγότερο. Αυτό σημαίνει ότι στα 1.000 χιλιόμετρα και με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή της βενζίνης στα 1,894€/λτ. το turbo στοιχίζει 19 ευρώ περισσότερα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Έκδοση | 1.2 84 PS | 1.0T 100 PS |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 | 10,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 167 | 183 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 6,5 | 7,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 124-129 | 122-129 |
Βάρος (κιλά) | 1.045-1.155 | 1.095-1.205 |
*Δοκιμής |
Ισορροπημένη οδική συμπεριφορά
Η Hyundai έχει καταφέρει να πετύχει ένα ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και κρατήματος στο Bayon, αφού από τη μία πλευρά καταφέρνει και δεν κουράζει τους επιβάτες, ενώ από την άλλη είναι σταθερό και σίγουρο σε κάθε διαδρομή. Παρά τον οικογενειακό κατά βάση προσανατολισμό του, το Bayon μπορεί να ανταπεξέλθει και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς σε ένα δρόμο με στροφές. Αντίστοιχα και στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων είναι σε θέση να πηγαίνει σβέλτα, δίχως να προκαλεί καμία τάση ανασφάλειας. Σύμμαχοι του οδηγού είναι σε κάθε περίπτωση το τιμόνι με το σωστό βάρος και αμεσότητα (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη), όπως και τα δυνατά φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Ευρύχωρο εσωτερικό στιβαρής κατασκευής
Στον επίσης σημαντικό τομέα των χώρων, το Bayon παρά το κόμπακτ αμάξωμα των 4,1 μέτρων μήκους, είναι σε θέση να φιλοξενήσει χωρίς καμία παραχώρηση τέσσερα άτομα. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, όπως και ωφέλιμο πλάτος. Γενναιόδωρος είναι και ο χώρος αποσκευών των 411 λίτρων. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει ακόμα η γεροδεμένη κατασκευή της καμπίνας. Παράλληλα πολύ βολική είναι η θέση οδήγησης και η εργονομία, ενώ τη σύγχρονη εικόνα ενισχύουν με την σειρά τους ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (εκτός της πρώτης έκδοσης) και η οθόνη των 8 ιντσών του infotainment (προαιρετικά 10,25 ιντσών).