H Toyota δηλώνει εμπράκτως πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μονόδρομος, επενδύοντας στο υδρογόνο. Οι Ιάπωνες δεν προτίθενται να εγκαταλείψουν τους θερμικούς κινητήρες και δεν το κρύβουν, ιδίως όσον αφορά τα μοντέλα GR.
Ο Andrea Carlucci, διευθυντής marketing και προϊοντικής εξέλιξης της Toyota Team Europe, μίλησε στο ετήσιο KENSHIKI Forum της ιαπωνικής εταιρίας (που φέτος έγινε στο Βέλγιο) σχετικά με την πορεία των κινητηρίων συνόλων, τις εναλλακτικές στα ηλεκτρικά οχήματα και το κατά πόσο μπορεί να σταθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης στη γκάμα της Toyota. Όσα είπε, μας γεμίζουν αυτοπεποίθηση για το μέλλον: «Ο εξηλεκτρισμός θα έρθει αναπόφευκτα κάποια στιγμή, όμως πρέπει να πάμε όσο μακριά γίνεται (σ.σ. με τις Μ.Ε.Κ.), μέχρι που να απαγορευτούν τελείως. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεσμευόμαστε πλήρως για τη συνέχιση της εξέλιξής τους και, φυσικά, δεν είναι δυνατόν να είναι λύση μόνο τα ηλεκτρικά με μπαταρία (BEV)».
Η Toyota δουλεύει χρόνια στην εξέλιξη και παραγωγή οχημάτων με κυψέλες καυσίμου (βλέπε Mirai), ενώ έχει μπει δυνατά και στη χρήση του υδρογόνου ως εναλλακτικό καύσιμο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τον Carlucci, δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να εγκαταλειφθούν τα θερμικά μοτέρ, πολύ απλά γιατί ο κόσμος δεν θέλει να τους αποχωριστεί: «Για να είμαι ειλικρινής, βλέποντας την επιτυχία που έχουμε με τις Μ.Ε.Κ. -φυσικά μιλάω για το GR Yaris, αλλά και το GR86, που έγιναν κατευθείαν εμπορικές επιτυχίες- είμαστε πολύ ευχαριστημένοι. Και δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε αυτή την κατεύθυνση».
Οι Ιάπωνες έχουν ήδη αποκλείσει το ενδεχόμενο υβριδικών μοντέλων GR, με το μέλλον να απλώνεται πολύ βάσιμα στο υδρογόνο. Πριν λίγες μέρες παρουσιάστηκε το αναβαθμισμένο πρωτότυπο Corolla Cross H2, που φοράει τον κινητήρα του GR Corolla και αναφέρεται πως βρίσκεται πολύ κοντά σε απόδοση με το βενζινοκίνητο (304 άλογα το GR Corolla, κοντά στα 295-300 ακούγεται το Corolla Cross H2).