Οι ιστορίες με τα ΚΤΕΟ και το τί γίνεται κατά τη διάρκεια ελέγχων, πώς καταφέρνουν να περνούν οχήματα ετοιμόρροπα και οι αδιαφανείς διαδικασίες που ακολουθούνται σε αρκετά εξ αυτών, είναι γνωστά χρόνια τώρα. Μια κατάσταση που δεν χαρακτηρίζει μόνο την ελληνική πραγματικότητα, αλλά ακόμα και περιοχές όπου το άθλημα του αυτοκινήτου κατέχεται σε κορυφαίο επίπεδο.
Στην Καλιφόρνια, ας πούμε, έχουν τόσο έντονο πρόβλημα με τις απατεωνιές στους τεχνικούς ελέγχους, ώστε αποφάσισαν να λάβουν δραστικά μέτρα για να τις αντιμετωπίσουν. Συγκεκριμένα, στους ελέγχους εκπομπών ρύπων – η δική μας κάρτα καυσαερίων, με άλλα λόγια. Η συγκεκριμένη πολιτεία έχει την αυστηρότερη νομοθεσία ρύπων στις Η.Π.Α., και από τις πιο αυστηρές στον κόσμο. Πολλοί κάτοχοι οχημάτων χρησιμοποιούν πλάγιους τρόπους για να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη έγκριση, που περιλαμβάνουν χρηματισμούς τεχνικών, χρήση συσκευών παραποίησης δεδομένων, έκδοση πιστοποιητικών δίχως καν να γίνει έλεγχος, ακόμα και πλαστοπροσωπία! Πράγματι, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα όπου τεχνικοί έλεγχοι έχουν διενεργηθεί από άτομα, που δεν είχαν καμία σχέση με την αρμόδια υπηρεσία!
Για να αντιμετωπιστούν όλα τα ανωτέρω φαινόμενα, το Γραφείο Αυτοκινητικών Επισκευών (Bureau of Automotive Repair, κάτι σαν FBI για οχήματα) θα έχει εφεξής απευθείας σύνδεση με κάθε κέντρο διενέργειας τεχνικών ελέγχων, μέσω καμερών. Webcams θα επιτρέπουν στους ανθρώπους του BAR να ελέγχουν ιδίοις όμμασι τους… ελέγχους, προκειμένου να διασφαλίζεται η τήρηση της ορθής διαδικασίας. Πέρα από αυτό, η έγκριση για είσοδο στα δεδομένα του BAR και την καταχώρηση των αποτελεσμάτων θα γίνεται μέσω αναγνώρισης παλάμης! Κατ’ αυτό τον τρόπο αφενός εγγυάται πως δεν θα μπαίνουν στο σύστημα «εξωσχολικοί», αφετέρου πως όποιος μπαίνει θα είναι υπόλογος για τυχόν παρατράγουδα με την περιβαλλοντική απόδοση του εκάστοτε οχήματος.
Το σχετικό νομοθέτημα ψηφίστηκε στις 15 Αυγούστου και άρχισε να εφαρμόζεται από την 1η Οκτωβρίου, ωστόσο ακόμα δεν έχει γίνει υποχρεωτικό. Το BAR αναφέρει πως θα υπάρξει προειδοποίηση 30 ημερών πριν την υποχρεωτική εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού, με πιθανότερη ημερομηνία τα τέλη Νοεμβρίου.