Η Subaru έβαλε όλη της μαεστρία στο Impreza 22B STΙ, προκειμένου να μείνει βαθιά χαραγμένο στις μνήμες μας και να κερδίσει επάξια περίοπτη θέση, στο Πάνθεον της αυτοκίνησης. Για αυτό τώρα, αν κάποιο εμφανιστεί στις αγγελίες, ισοδυναμεί με χρυσωρυχείο για τον πωλητή.
Η συγκεκριμένη έκδοση του Impeza δημιουργήθηκε το 1998, με αφορμή την κατάκτηση τριών διαδοχικών τίτλων Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ από τις «Πλειάδες», που γιόρταζαν παράλληλα τα 40α τους γενέθλια. Το 22B STI δεν μοιάζει με κανένα άλλο «Scoobie», χάρις στο φουσκωμένο παρουσιαστικό, που αύξανε το πλάτος κατά 80 χλστ. σε σχέση με το κανονικό STI. Οι χρυσαφί 17άρες της BBS έφερναν ακόμα πιο κοντά στο WRC το αυτοκίνητο, δημιουργώντας έναν μοναδικό συνδυασμό με το φαρδύ αμάξωμα και το μπλε χρώμα.
Στο εσωτερικό ξεχώριζαν τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, οι κόκκινες ραφές και το σήμα της Subaru Tecnica International μπροστά από τον οδηγό, στο κέντρο του «πηδαλίου».
Καρδιά ενός εκ των σπανιότερων και πιο ποθητών rally replicas, ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος boxer των 2.2 λίτρων. Ο EJ22G απέδιδε 280 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 363 Nm στις 3.200 σ.α.λ., με τον κόφτη να βρίσκεται πολύ πιο πάνω, στις 7.900 σ.α.λ. Το σφιχτά κλιμακωμένο 5άρι χειροκίνητο και το σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κεντρικό διαφορικό, δεν είχαν κανένα πρόβλημα να εκτοξεύσουν τα 1.270 κιλά του 22B STI στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,8 δλ., με την τελική να ξεπερνά τα 240 χλμ./ώρα.
Αυτό που θα δούμε δεν φτάνει μέχρι εκεί, καθώς πρόκειται για το υπ’ αριθμόν 156 εκ των 400 που κατασκευάστηκαν για την ιαπωνική αγορά. Ως τέτοιο, και για να μην αλλοιωθεί στο ελάχιστο ο εργοστασιακός του χαρακτήρας, ο κόφτης των 180 χλμ./ώρα έχει παραμείνει στη θέση του. Το κοντέρ δεν αναγράφει ούτε 40.000 χλμ. (39.954), κάτι που σε συνδυασμό με την άψογη κατάσταση του αυτοκινήτου απογε’ιωσε την τιμή στις 312.555 δολάρια (258.972 ευρώ)!