Για να θεωρηθεί αουτσάιντερ το Honda Civic Type R σε κόντρα, ειδικά όταν πρόκειται για χρόνο πίστας, ο ανταγωνισμός θα πρέπει να είναι τουλάχιστον μια κατηγορία πάνω. Καλή ώρα εδώ, που το ιαπωνικό hot hatch πλαισιώνουν οι Mercedes-AMG A45 S και BMW M3 Competition.
Προφανώς δεν χρειάζεται να είναι κανείς επαγγελματίας μπούκερ ή μάντης, για να διακρίνει το απόλυτο φαβορί στη μορφή της νέας M3. Στην κορυφαία της μορφή η G82 αποδίδει 510 άλογα στις 6.250 σ.α.λ. και 650 Nm στις 2.750- 5.500 σ.α.λ., χάρις στον 3λιτρο twinturbo εξακύλινδρο εν σειρά. Το 8άρι αυτόματο μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς, με την Competition να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 3,9 δλ. και στα πρώτα 200 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. H τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά είτε στα 250, είτε στα 290 χλμ./ώρα.
Ακόμα και η A45 S, που έχει κερδίσει την ανταγωνίστρια την Alfa Romeo Giulia QV σε αγώνα dragster, εδώ φαίνεται να ψάχνει μεγάλη ανατροπή. Ο 2λιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος παράγει 421 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 500 Nm στις 5.000-5.250 σ.α.λ., τροφοδοτώντας όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4MATIC+ και 8τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ανακοινώνονται επίσης στα 3,9 δλ., οπότε θεωρητικά έχει το γκάζι να σταθεί δίπλα στη M3, ποντάροντας παράλληλα στην τετρακίνηση.
Το Civic Type R είναι το απόλυτο αουτσάιντερ. Επίσης 2λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο, αλλά με 320 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 400 Nm στις 2.500-4.500 σ.α.λ., που περνούν στο οδόστρωμα από τον εμπρός άξονα. Το κιβώτιο είναι ένα παραδοσιακό 6άρι χειροκίνητο, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 5,8 δλ. Από πλευράς τελικής, πάντως, μια χαρά στέκεται δίπλα στα γερμανικά, με 272 χλμ./ώρα.
Η ουσία στο συγκριτικό του Auto Express, έγκειται στη διαφορά φιλοσοφίας μεταξύ των τριών αυτοκινήτων και στο ενδιαφέρον, αναφορικά με το κατά πόσο μπορούν να απειλήσουν τη M3 σε μια στενή πίστα. Όχι ιδιαίτερα, όπως αποδείχθηκε, αλλά μην ξεχνάμε πως η BMW κοστίζει σχεδόν όσο Type R και A45 S μαζί.