H Mercedes S-Class δεν λογίζεται τυχαία ως συνώνυμο της πολυτέλειας και της τεχνολογίας. Ακόμα και παλαιότερα μοντέλα να οδηγήσεις, καταλαβαίνεις πόσο ποιοτικές και προηγμένες για την εποχή τους κατασκευές ήταν. Βασικά, δεν χρειάζεται καν φυσική παρουσία στο κάθισμα του οδηγού. Αρκεί ένα video.
Αυτό που ακολουθεί, αφορά μια W221 του 2006. Αυτοκίνητο δυο γενιές πίσω σε σχέση με τη σημερινή W223 και με τον βασικό ντίζελ (όταν παρουσιάστηκε) κάτω από το καπό. Δεν πρόκειται δηλαδή για κάποιον V8 πετρελαιοκινητήρα, τον διτούρμπινο V12 της S600 ή την S65 AMG των 612 ίππων. Εδώ έχουμε την S320 CDI των 235 ίππων στις 3.600 σ.α.λ. και 540 Nm στις 1.600-2.400 σ.α.λ., από τον 3λιτρο V6. Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς (υπήρχε και τετρακίνητη έκδοση 4MATIC) μέσω του 7τάχυτου αυτόματου G-TRONIC, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. και τελική 250 χλμ./ώρα. Η εν λόγω S-Class δεν επαλήθευσε τον εργοστασιακό χρόνο, απαιτώντας 8,4 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, όμως σε όλα τα άλλα επιβεβαίωσε στο ακέραιο τη φήμη της ναυαρχίδας από τη Στουτγάρδη.
Τα 250 χλμ./ώρα έρχονται με λίγη προσπάθεια παραπάνω, καθώς το βάρος αγγίζει τους 2 τόνους. Η πορεία μέχρι εκεί, όμως, φανερώνει όλες τις αρετές της κορυφαίας Mercedes. Ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα, με την μόνη εξωτερική όχληση να αφορά λίγο αεροδυναμικό θόρυβο. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο πάντως, είναι η εξαιρετική σταθερότητα του αυτοκινήτου. Δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη πως πλαίσιο και ανάρτηση προβληματίζονται στο ελάχιστο, ακόμα και στην τελική ταχύτητα. Ο οδηγός απλά πατάει το γκάζι και απολαμβάνει μια πορεία βέλους στην autobahn, ταξιδεύοντας «ατσαλάκωτος».