Η νέα Mercedes EQC 4×4² είναι η τελευταία πρωτότυπη δημιουργία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που μετατρέπει το ηλεκτρικό crossover σε καθαρόαιμο «αγρίμι».
Η ειδική EQC προέρχεται από την ίδια ομάδα που μας έδωσε την E400 All-Terrain 4×4² και διακρίνεται για την εμφάνιση, αλλά και τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Η custom ανάρτηση έχει αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 153 ολόκληρα χλστ. από το κανονικό μοντέλο, φτάνοντας σχεδόν στα 30 εκατοστά (293 χλστ.) και ξεπερνώντας ακόμα και την G-Class, κατά 58 χλστ.!
Δείτε ακόμα: Oι τιμές της ηλεκτρικής Mercedes EQC στην Ελλάδα
Οι τροχοί είναι 20 ιντσών και περιβάλλονται από χωμάτινα ελαστικά 285/50, απαιτώντας την προσθήκη φαρδύτερων φτερών για να χωρέσουν στους θόλους. Κάτι που έχει αυξήσει το πλάτος της EQC κατά 200 χλστ.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες, όπως είπαμε, συγκαταλέγονται στα αδιαμφισβήτητα ατού του γερμανικού «monster truck». To μέγιστο βάθος υδάτινου περάσματος ανέρχεται πλέον στα 40 εκατοστά (+15 σε σχέση με τη νορμάλ EQC), οι γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης στις 31,8 και 33 μοίρες (+11,2 και 13 μοίρες αντίστοιχα), ενώ η γωνία ράμπας έχει πάρει 12,6 μοίρες, φτάνοντας τις 24,2. Συγκριτικά, μια G-Class με συμβατική ανάρτηση έχει γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης στις 28 μοίρες.
Δείτε επίσης: Defender, G-Class ή Wrangler εκτός δρόμου; (+video)
Οι Γερμανοί πρόσθεσαν επίσης ένα σύστημα παραγωγής ήχων, που προσομοιώνει τη λειτουργία θερμικού μοτέρ και ακούγεται τόσο εντός, όσο και εκτός της EQC 4×4². Οι προβολείς λειτουργούν πλέον και ως ηχεία του συστήματος, το οποίο χρησιμοποιεί έξυπνους αλγόριθμους για τον υπολογισμό των ήχων που προέρχονται από τον ενισχυτή σε πραγματικό χρόνο. Οι ήχοι που παίζονται επηρεάζονται από ένα ευρύ φάσμα παραμέτρων, συμπεριλαμβανομένης της θέσης του πεντάλ γκαζιού, της ταχύτητας ή του ρυθμού ανάκτησης ενέργειας.
Δείτε ακόμα: Η G-Class που δεν είναι Mercedes
Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 80 kWh (βάρους 650 κιλών). Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 408 ίππους και τα 765 Nm ροπής, τα οποία στην EQC παραγωγής προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα (ηλεκτρικά περιοριζόμενη). Η Mercedes δεν αναφέρει επιδόσεις για την 4×4², όμως η κατανάλωση βρίσκεται στις 20,2-21,3 kWh/100 χλμ. (19,7-20,8 kWh/100 χλμ. η κανονική) και οι εκπομπές CO2 είναι προφανώς μηδενικές. Δεδομένου ότι η κατανάλωση είναι αυξημένη, η αυτονομία των 445 χιλιομέτρων της EQC παραγωγής δεν υφίσταται στην 4×4².
Ούτως ή άλλως, φιλολογικό ενδιαφέρον έχει το ηλεκτρικό off roader καθότι δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει σε έκδοση δρόμου.