Το Cerato αποτέλεσε σεβαστή εμπορική επιτυχία για την Kia, από το 2004 μέχρι το 2009, στην προ Cee’d εποχή. Ενδεχομένως να το θυμάστε, ως ένα μεσαίο σεντάν με τιμή μικρομεσαίου, που άνηκε στη συνομοταξία της οικονομικής «κούρσας», μαζί με τα Hyundai Elantra, Daewoo Nubira/Chevrolet Lacetti, Suzuki Liana Sedan κλπ.
Μπορεί να μην το γνωρίζετε, όμως το όνομα «Cerato» συνεχίζει ακάθεκτο μέχρι σήμερα. Σε κάποιες αγορές, όπως αυτές των Κόστα Ρίκα, Αυστραλίας και Βραζιλίας, η ονομασία παραμένει ίδια. Σε Σιγκαπούρη και Κολομβία, λέγεται Cerato K3 και Cerato Vivro αντίστοιχα. Στη Νότιο Κορέα και την Κίνα, κυκλοφορεί σκέτο ως Κ3. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με τη σεντάν έκδοση του δικού μας Ceed.
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi ή Sportage 1.6 CRDi Hybrid;
Η γκάμα των κινητήρων είναι ελαφρώς διαφορετική. Αναλόγως αγοράς συναντάμε τόσο τους γνωστούς μας υπερτροφοδοτούμενους 1.4 και 1.6 λίτρων (1.4 T-GDI και 1.6 T-GDI). Από εκεί και πέρα, στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο 1.6 T-GDI πλαισιώνεται από την ατμοσφαιρική εκδοχή του, στα 123 άλογα, και έναν επίσης ατμοσφαιρικό 2λιτρο 147 ίππων. Στην Κίνα, το ατμοσφαιρικό σύνολο είναι 1.5 λίτρων και αποδίδει 115 ίππους, ο 1.4 T-GDI βρίσκεται στα 128 άλογα και η τρίτη επιλογή είναι ένα plug-in υβριδικό!
Διαβάστε επίσης: Θυμάστε πως ξεκίνησε το Kia Sportage;
Το Cerato προσφέρεται τόσο ως σεντάν, όσο και ως χάτσμπακ (αναλόγως την χώρα). Κάτι που ίσχυε και για το δικό μας, άσχετα αν η συντριπτική πλειοψηφία που ταξινομήθηκαν ήταν τετράθυρα. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, περιλαμβάνοντας το δεδομένο πακέτο ασφαλείας (6 αερόσακους, ESP, επικουρικά συστήματα) και όλες τις ανέσεις (οθόνη αφής, σύστημα πολυμέσων κλπ.). Όπως γίνεται αντιληπτό, από αγορά σε αγορά ποικίλουν τα εξοπλιστικά επίπεδα και οι τιμές. Για αυτό, επιλέγουμε την πιο επιτυχημένη εκδοχή του Cerato ως οδηγό: το αμερικανικό Forte.
Διαβάστε επίσης: Ζει το Nissan Almera; Ζει και πωλείται νέο
Στις Η.Π.Α. προσφέρονται δυο κινητήρες, αποκλειστικά σε σεντάν αμάξωμα. Ο 2λιτρος των 147 ίππων και ο 1.6 T-GDI των 201 ίππων. Η βασική έκδοση μπορεί να μην διαθέτει ζάντες αλουμινίου (15άρες σιδερένιες με τάσια), όμως οι δυνατότητες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay, Android Auto) και η οθόνη αφής των 8 ιντσών, δεν λείπουν.
Ο 2λιτρος συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο ή κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης ITV (Intelligent Continuously Variable Transmission) και η τιμή για όλα αυτά, εντυπωσιάζει. Το Forte ξεκινάει από τις 17.890 δολάρια, ή 16.501 ευρώ. Όταν το Cerato ήταν διαθέσιμο στη χώρα μας, η τιμή του ξεκίναγε από τις 14.590 ευρώ και κάτω από το καπό είχε τον 1.600άρη των 105 ίππων, από το Hyundai Elantra, και συνδυαζόταν με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Δείτε ακόμα: Καίει καρδιές το νέο Hyundai Elantra (+video)
To κορυφαίο GT, με τον τούρμπο 1.6 των 201 ίππων, κοστίζει 22.490 δολάρια (20.732 ευρώ) με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, τη στιγμή που το χειροκίνητο 6άρι είναι ακριβότερο (23.090 δολάρια – 21.282 ευρώ)! Με βάση τα ανωτέρω, αγοράζατε το σημερινό;