Η Alfa Romeo είναι ίσως η πιο «ζεστή» αυτοκινητοβιομηχανία το τελευταίο διάστημα, λόγω των Giulia GTA και GTAm. Η αναβίωση και μόνο των θρυλικών ονομάτων είναι λόγος εορτής (τρόπος του λέγειν, μέσα στην καταχνιά του ζοφερού κλίματος), πόσω μάλλον όταν συνοδεύεται από σοκαριστικά εντυπωσιακή εμφάνιση και 540 άλογα. Όσα άλογα κι αν μας δώσει το Μιλάνο, όμως, την GTV των 90’s δεν θα την ξεπεράσουμε ποτέ.
Παρουσιάστηκε το 1995 και άφησε το κοινό άλαλο με την εμφάνισή της, ως γνήσια Ιταλίδα. Η ταπεινή καταγωγή, που καθρεπτιζόταν στην πλατφόρμα Type Two και το Fiat Tipo, δεν απασχόλησε κανέναν. Από τη στιγμή που πίσω από το θυρεό της Alfa πήραν θέση μοτέρ, όπως ο 2λιτρος V6 Turbo των 200 ίππων και 271 Nm, και τα δυναμικά χαρακτηριστικά ήταν ισάξια του συγκλονιστικού αμαξώματος, ουδείς ασχολιόταν με το γεγονός πως οι ρίζες ήταν κοινές με το μικρομεσαίο χάτσμπακ.
Δείτε ακόμα: Μεθυστική Alfa Romeo GTV Cup για ρομαντικούς
Ο 12βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος διέθετε και λειτουργία overboost, ανεβάζοντας σε συνθήκες τέρμα γκαζιού για λίγα δευτερόλεπτα, την ροπή στα 280 Nm. Για τα δεδομένα της εποχής, οι 2.400 σ.α.λ. που αποδίδονταν ήταν χαμηλά και οι 6.000 σ.α.λ. της ιπποδύναμης, αρκετά ψηλά. Με δυο λόγια, μπορεί να μην του φαινόταν στα χαρτιά, όμως ο κινητήρας πρακτικά ήταν από τους πιο σύγχρονους. Το ισχυρότερο σημείο του βέβαια, ήταν η ακουστική.
Ούτως ή άλλως, ο Ιταλοί διοργάνωναν κονσέρτα στα μηχανοστάσια της εποχής, ακόμα και σε τετρακύλινδρα σύνολα. Έχοντας 6 θαλάμους καύσης, σε διάταξη V κιόλας, η ηχητική απόλαυση ήταν πέρα για πέρα αναμενόμενη και ηδονική. Όχι ότι οι επιδόσεις πήγαιναν πίσω. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 7,4 δλ. και η τελική έφτανε στα 235 χλμ./ώρα, από ένα αυτοκίνητο που οι marketeers των Ιταλών κατέτασσε ως GT. Μέχρι το 2000, όταν σταμάτησε η παραγωγή, λιγότερες από 7.000 V6 Turbo βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής (6.914). Πρόκειται, δηλαδή, για μια αναλογικά σπάνια Alfa μαζικής παραγωγής.
Διαβάστε επίσης: Πόσα άλογα κρατάει η Alfa Romeo 1.7 IE 16V; (+video)
Σήμερα, 20 ολόκληρα χρόνια αργότερα, μας σηκώνει την τρίχα με χαρακτηριστική ευκολία όταν οδηγείται όπως της αρμόζει.