Δεν είναι δα κανένα μυστικό ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, οδεύει γοργά και σταθερά προς τα «σκραπ» της Ιστορίας. Τα παραδοσιακά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, αλλά κυρίως τα διπλού συμπλέκτη έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο απόδοσης, που ο συντονισμός των άκρων για την αλλαγή σχέσης θεωρείται σχεδόν απαρχαιωμένο έθιμο για τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης.
Ειδικά στην διάσταση των υπεραυτοκινήτων, το ανακάτεμα του λεβιέ και η συνεργασία με το αριστερό πόδι πρακτικά έχει εξαφανιστεί εδώ και χρόνια. Για την ακρίβεια, το ηλεκτροϋδραυλικό χειροκίνητο (χειροκίνητο με αυτοματοποιημένες αλλαγές) F1 που παρουσίασε η Ferrari στην F355 το 1997, θεωρείται από πολλούς ως η πρώτη «φτυαριά» στον τάφο του παραδοσιακού κιβωτίου. Σήμερα μόνο η Porsche προσφέρει αντίστοιχη επιλογή σε κορυφαίο μοντέλο της (την 992 GT3 RS, μένει να δούμε τι θα συμβεί με την 991) και η Aston Martin, με το 7τάχυτο που τοποθετεί στην νέα Vantage AMR. Τώρα, όμως, έρχεται να προστεθεί άλλο ένα μέλος στο ερμητικά κλειστό club του είδους. Και τι μέλος…
Δείτε ακόμα: Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 συμπλεκτών! (+video)
Η Pagani είναι εδραιωμένη στην «αφρόκρεμα» των supercars, με τις δημιουργίες της να λογίζονται ως τα πιο ξεχωριστά, προσεγμένα και καλοκατασκευασμένα αυτοκίνητα του είδους. Η προσοχή στην λεπτομέρεια υπερβαίνει τις ανάγκες για ωμή ταχύτητα. Τα μοντέλα που εξελίσσει η ομάδα του Horacio Pagani επικαλούνται το συναίσθημα, δίνοντας την μέγιστη προσοχή στην ικανοποίηση του οδηγού. Ακόμα κι έτσι, όμως, το χειροκίνητο κιβώτιο έχει να εμφανιστεί από την Zonda F, μια ειδική έκδοση του 2005 που κυκλοφόρησε σε μόλις 25 κομμάτια. Έκτοτε όλες οι εκδόσεις του αξέχαστου Zonda (19 συνολικά), με τον ατμοσφαιρικό V12 των 7.3 λίτρων καταγωγής AMG, εξοπλίζονταν με 6αρι σειριακό (ισάριθμες σχέσεις για το χειροκίνητο).
Η σημερινή Huayra συνδυάζει τον 6λιτρο twinturbo V12 της AMG (μιας βαρύτατα εξελιγμένης εκδοχής του μοτέρ που αποχαιρέτησε η Mercedes στην S65 Final Edition) με επίσης σειριακό κιβώτιο, 7 ταχυτήτων. Ο διάδοχός της, ωστόσο, θα προσφέρει δυο επιλογές: αυτή ενός υπερσύγχρονου 7τάχυτου διπλού συμπλέκτη και -αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο- παραδοσιακό, χειροκίνητο κιβώτιο! Οι λεπτομέρειες όπως είναι λογικό είναι ακόμα άγνωστες, καθώς το αυτοκίνητο είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστεί κάποια στιγμή το 2021. Η φίρμα από την Μόντενα έχει επιβεβαιώσει την εξέλιξη κλασικής μετάδοσης, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως η ζήτηση για κάτι τέτοιο απαντάται στο 70% της συνολικής της πελατείας! Ενδεικτικά, αντίστοιχο είναι το ποσοστό των πελατών της Lamborghini, αλλά ανεστραμμένο. Δηλαδή το 70% των ιδιοκτητών «Ταύρων», δεν ενδιαφέρονται για χειροκίνητο κιβώτιο!
Διαβάστε επίσης: Κακές συνήθειες στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (+video)
Αναφορικά με τον κινητήρα του επόμενου Pagani, είναι γνωστά ακόμη λιγότερα. Υπάρχουν φήμες από την Στουτγκάρδη πως βρίσκεται υπό εξέλιξη ένα νέο V12 κινητήριο σύνολο, το οποίο δεν θα δυσκολευτεί να βρει τον δρόμο του κάτω από το καπό του ιταλικού supercar. Το σημαντικό είναι ένα: το χειροκίνητο κιβώτιο έχει ακόμα παλμό!