Το ανανεωμένο Volkswagen Polo, μεταξύ των αλλαγών και βελτιώσεων που φέρει, είναι και ο νέος κινητήρας πετρελαίου των 1.4 λίτρων με 75 ή 90 ίππους. Με την χαμηλότερη απόδοση διατίθεται μόνο στη βασική έκδοση Conceptline, η οποία κοστίζει στο δημοφιλέστερο 5θυρο από 14.925 ευρώ (13.796€ με απόσυρση) και είναι φθηνότερο κατά 1.030 ευρώ από το Polo 1.4 TDI 90 PS BMT Trendline (15.955 ευρώ). Παράλληλα εφοδιάζεται και με πιο λίγα στοιχεία εξοπλισμού χωρίς ωστόσο να του λείπει κάτι το ουσιαστικό, όμως το «90άρι TDI» Trendline περιλαμβάνει επιπλέον πίσω δισκόφρενα, σύστημα start/stop, ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και πιο σύγχρονο ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών.
Ροπάτος ο κινητήρας από χαμηλά και οικονομικός
Το αρχικό ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.4 λίτρων με τους 75 ίππους, είναι με διαφορά καλύτερο από το προγενέστερο 1.2 TDI 75 PS που αντικαθιστά, τόσο σε λειτουργία όσο και σε απόδοση. Αν και έχει την ίδια ιπποδύναμη εμφανίζει υψηλότερη ροπή από χαμηλότερες στροφές (210 Nm στις 1.500 σ.α.λ. έναντι 180 Nm στις 2.000 σ.α.λ.). Χαρακτηριστικό που γίνεται άμεσα αντιληπτό, αφού ο κινητήρας είναι ροπάτος από την εκκίνηση και διαθέτει θετικό τράβηγμα, γεγονός που εκτιμάται στις συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχύτητας εντός πόλεως, αφού δεν χρειάζονται συχνά εναλλαγές ταχυτήτων μέσω του εύχρηστου επιλογέα των 5 σχέσεων.
Παρά το ότι είναι τρικύλινδρος (και ντίζελ), οι κραδασμοί και ο θόρυβος που φτάνουν στο εσωτερικό είναι περιορισμένοι. Αρκετά ικανοποιητικές είναι οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,9 δλ., 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχ. σε 12,0/15,5 δλ. και τελική ταχύτητα 173 χλμ./ώρα), ενώ σε ένα ταξίδι διατηρεί χωρίς να ζορίζεται σβέλτες μέσες ωριαίες ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα και άνω. Επιπλέον, δεν παρατηρήθηκε να σβήνει ξαφνικά εν κινήσει όταν έπεφταν χαμηλά οι στροφές του, κάτι που είχαμε διαπιστώσει πριν από περίπου μισό χρόνο στη δοκιμή του Polo 1.4 TDI 90 PS. Ίσως δεν συμβαίνει στην έκδοση με τους 75 ίππους γιατί δεν εφοδιάζεται με σύστημα start/stop.
Άνετο στην οδήγηση και εύκολο στους χειρισμούς
Το ανανεωμένο Polo με το ντίζελ κινητήρα 1.4 TDI 75 PS είναι ένα εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο στην πόλη, κάτι που θα εκτιμήσει αμέσως ο οδηγός του. Η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση και τα ελαστικά διαστάσεων 175/70 R 14 συνδράμουν και αυτά με την σειρά τους στην απορρόφηση των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος. Χωρίς να προορίζεται για σπορτίφ ανησυχίες, το βασικό ντίζελ Polo με το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση στα χέρια του οδηγού. Οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι προοδευτικές, ενώ το ESP διακόπτει ομαλά κάθε πιθανή τάση παρέκκλισης από την επιθυμητή πορεία.
Εσωτερικό με πιο «βασική» ποιότητα υλικών
Η βασική έκδοση Conceptline διαφέρει στα υλικά κατασκευής του εσωτερικού, αφού το ταμπλό είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό έναντι του μαλακού που υπάρχει στις πιο ακριβές εκδόσεις του Polo. Ωστόσο, η ποιότητά του παραμένει από τις καλύτερες έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Η συναρμογή είναι προσεγμένη, όπως και το φινίρισμα παρότι πρόκειται για την πιο φθηνή έκδοση. Στο συντηρητικής σχεδίασης και μάλλον «άχρωμο» εσωτερικό του μικρού VW ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση και να εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων. Στα μείον η έλλειψη ένδειξης κατανάλωσης στην οθόνη του trip computer στον πίνακα οργάνων. Ικανοποιητικοί είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων επιβατών, όπως και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 280 λίτρων. Αρνητική εντύπωση προκαλεί η πλάτη του πίσω καθίσματος, η οποία είναι μονοκόμματη και δε διαθέτει από πίσω υφασμάτινη επένδυση.
(+) Κατανάλωση, ροπή και ελαστικότητα κινητήρα, εργονομία, άνεση
(-) Συντηρητική εικόνα, σκληρά πλαστικά στη βασική έκδοση, τιμή