Δοκιμή Nissan Pulsar ντίζελ 1.5 dCi 110 PS

Η Nissan επιστρέφει στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας -μετά από απουσία 8 ετών από τη διακοπή παραγωγής του Almera- με το νέο Pulsar. Το όνομα Pulsar δεν είναι φυσικά καινούριο για την Nissan αφού χρησιμοποιούνταν σε πολλές αγορές μέχρι το 2000, ωστόσο τώρα είναι κοινό σε όλες τις αγορές που διατίθεται.

Την ανάγκη των καταναλωτών της κατηγορίας μέχρι πρότινος κάλυπτε ουσιαστικά το Qashqai, το οποίο ωστόσο στοχεύει ξεκάθαρα στα SUV/Crossover, αφήνοντας έτσι ουσιαστικά χώρο για το Pulsar. Ενώ το Almera αποτελούσε μια προσιτή πρόταση στην κατηγορία, το νέο Pulsar έρχεται να μπει στην καρδιά αυτής αποτελώντας μια ευχάριστη έκπληξη ικανή να καλύψει τις ανάγκες σε όλα τα πεδία.

Η τιμή του παραμένει προσιτή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του και αποτελεί ένα σοβαρό κίνητρο για την αγορά του προσφέροντας παράλληλα πολύ καλούς χώρους, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, ικανούς κινητήρες και ευχάριστη οδική συμπεριφορά διαμορφώνοντας έτσι ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο. Η τιμή του Pulsar ξεκινά από τα 14.990 ευρώ για την έκδοση με τον 1.2 turbo λίτρων κινητήρα των 115 ίππων ενώ το 1.5 diesel ξεκινά από τα 17.290 ευρώ (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο).

Το Pulsar είναι όμορφο και ενδιαφέρον σχεδιαστικά με το εμπρόσθιο μέρος να εκφράζει περίσσιο δυναμισμό με στοιχεία που προέρχονται από το Qashqai (δοκιμή 1.6 ντίζελ) ειδικότερα αλλά και γενικότερα από τα νέα μοντέλα της φίρμας που αποτελούν πλέον στοιχεία του νέου εταιρικού της προφίλ. Ορισμένα από αυτά είναι η «V» σχήματος μάσκα και τα δυναμικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα, τα τονισμένα τόξα των τροχών και οι γεμάτες ακμές γωνίες του αμαξώματος που στο Pulsar τονίζουν την δυναμική του πεντάθυρου πίσω μέρους.

Όμορφο εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους

Στo εσωτερικό του το Nissan Pulsar είναι ευχάριστο σχεδιαστικά και καλοφτιαγμένο με τη χρήση μαλακού πλαστικού στο πάνω μέρος του ταμπλό και το καλό φινίρισμα, ωστόσο η συναρμογή ορισμένων τμημάτων εκτός ταμπλό παρουσιάζει ατέλειες. Ο πίνακας οργάνων παραπέμπει στο Qashqai ενώ η κεντρική κονσόλα που ξεχωρίζει από το ταμπλό θυμίζει ελαφρώς εκείνη του Renault Clio και σε κάθε περίπτωση κρίνεται θετικά τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά ενσωματώνοντας και το σύστημα NissanConnect. Ένα από τα δυνατά σημεία του Pulsar αποτελούν οι χώροι στο εσωτερικό του αφού με μεταξόνιο 2,7 μ. καλύπτει με περίσσια ευκολία τις ανάγκες 4 ή και 5 επιβατών, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους άφθονο χώρο για τα πόδια πίσω. Αντίστοιχα επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 385 λίτρων και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Εξαιρετικός για άλλη μια φορά ο 1.5 dCi 110 PS κινητήρας

Ο προερχόμενος από την Renault ντίζελ κινητήρας των 1.5 λτ. απόδοσης 110 ίππων για ακόμα μια φορά αποδεικνύεται υπέρ του δέοντος ικανός για την σβέλτη κίνηση του αυτοκινήτου, προβάλλοντας ταυτόχρονα αρκετά καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, περιορισμένα επίπεδα κραδασμών και θορύβου και φυσικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,9 λτ. /100 χλμ. Το 6τάχυτο κιβώτιο με την σειρά του διαθέτει καλή αίσθηση και θετικό κούμπωμα, ενώ η μακριά 6η σχέση διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα μαζί με τον θόρυβο και την κατανάλωση σε συνθήκες ταξιδιού.

Άνετο και ευχάριστο οδηγικά

Το Nissan Pulsar αντίθετα με το πολύ μέτριο στο δρόμο Tiida (ειδικά το σεντάν) και το ελαφρώς καλύτερο αλλά και αδιάφορο Almera, εμφανίζει πλέον και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά. Αρχικά εκείνο που εκπλήσσει ευχάριστα τους επιβάτες του είναι η άνεση που προέρχεται από την ανάρτηση και παραπέμπει στις γαλλικές κατασκευές τύπου Megane, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου για τα δεδομένα της Nissan. Έτσι η πραγματοποίηση ενός ταξιδιού αποδεικνύεται ευχάριστη με τον οδηγό να λαμβάνει καλή πληροφόρηση για το τι κάνει το αυτοκίνητο σε κάθε περίπτωση μέσω του καλού συστήματος διεύθυνσης και την στιβαρότητα του πλαισίου. Το Pulsar είναι έτσι σε θέση να ικανοποιήσει ακόμα και σε ρυθμούς γρήγορης κίνησης σε δρόμο με στροφές, παρουσιάζοντας ουδέτερη οδική συμπεριφορά και ελαφρώς υποστροφική στο όριο με το ESP να επεμβαίνει άμεσα και διακριτικά. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι εμφανείς, ωστόσο δεν επηρεάζουν σημαντικά το σίγουρο πάτημα του Pulsar. Επίσης και τα φρένα επαρκούν με την απόδοσή τους αν και η αίσθηση στην πίεση του μεσαίου πεντάλ δεν είναι και η καλύτερη δυνατή. Μοναδικό μειονέκτημα κατά την οδήγηση είναι η μέτρια ορατότητα προς τα πίσω.

(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, άνεση ανάρτησης, κινητήρας, χώροι, οδική συμπεριφορά, τιμή

(-) Ορατότητα, ατέλειες συναρμολόγησης

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
94
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.387
Πλάτος (χλστ.)
1.768
Ύψος (χλστ.)
1.520
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.700
Βάρος (κιλά)
1.307
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
385
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
84%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
75%
Επικουρικά συστήματα
68%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.290
Get it on Google Play Download on the App Store