Δοκιμή Dacia Sandero Stepway ντίζελ 1.5 dCi 90 PS

Με το νέο, δεύτερης γενιάς Sandero η Dacia αναβαθμίζει την εικόνα της στη δημοφιλή μικρή κατηγορία με ένα εκσυγχρονισμένο προϊόν, το οποίο κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την πιο ελκυστική σχεδίαση ειδικά στην crossover έκδοση Stepway. Το Sandero Stepway ξεχωρίζει εξωτερικά από την αυξημένη κατά 40 χλστ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, τις ράγες οροφής, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα στα μασπιέ, στους θόλους των τροχών και στους προφυλακτήρες με τις προστατευτικές ποδιές και τις 16 ιντσών ζάντες (προαιρετικές). Αρκετές αλλαγές συναντώνται και στο εσωτερικό του, ενώ προσφέρεται με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού από τις αρχικές εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης 0.9 TCe 90hp και ντίζελ 1.5 dCi 90hp. Από πλευράς τιμών το 0.9 TCe διατίθεται από 11.950 ευρώ αποτελώντας μια συμφέρουσα πρόταση, κάτι που δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για το ντίζελ αφού είναι ακριβότερο κατά 2.790€ (14.740€), ενώ η έκδοση Style της δοκιμής κοστίζει από 15.690€.

Εσωτερικό με μεγάλους χώρους και βελτιωμένη εικόνα

Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι το εσωτερικό του νέου Sandero Stepway με την λιτή εικόνα, την οποία αναβαθμίζουν οι επενδύσεις χρωμίου, τα δίχρωμα υφάσματα στα καθίσματα και το προαιρετικό σύστημα πολυμέσων Media Navμε την οθόνη αφής 7 ιντσών. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό και στις πόρτες καλύτερης ποιότητας από πριν και με βελτιωμένη συναρμογή, ωστόσο υπάρχουν ατέλειες και μειονεκτεί ποιοτικά αισθητά έναντι άλλων μικρών μοντέλων με τιμή κοντά στις 15.000 ευρώ. Ικανοποιητική είναι η ψηλή θέση οδήγησης παρόλο που το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, όμως δεν λείπουν ατοπήματα στην εργονομία, όπως είναι οι θέσεις των διακοπτών για τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα στη βάση της κονσόλας και των πίσω ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, η κόρνα – μπουτόν στον αριστερό μοχλό της κολόνας του τιμονιού (όπως σε παλαιότερα Renault) και το πολύ χαμηλά τοποθετημένο περιστροφικό χειριστήριο της ρύθμισης δέσμης ύψους των προβολέων. Μεγάλο πλεονέκτημα του Sandero Stepway αποτελούν οι άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει πολύ πλάτος και χώρος για τα κεφάλια και πόδια, ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας με χωρητικότητα 320 λίτρων.

Άνετο στο δρόμο αλλά με μέτρια αίσθηση

Το νέο Sandero βασίζεται στην πλατφόρμα B0 του προγενέστερου 3ης γενιάς Clio και διακρίνεται στο δρόμο για την άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις του με τις αυξημένες διαδρομές, χωρίς να έχουν πολύ μαλακή ρύθμιση. Το Sandero Stepway «καταπίνει» τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων δίχως να περνά κραδασμούς στο εσωτερικό και να ενοχλεί τους επιβάτες. Από την άλλη πλευρά οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι τονισμένες, όμως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά και όταν ξεπεραστούν επεμβαίνει το ESC. Στις ευθείες παρατηρείται ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους και τάσεις πλεύσης κυρίως σε γρήγορες ταχύτητες. Μέτρια είναι η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, καθώς είναι βαρύ στις χαμηλές ταχύτητες και στους ελιγμούς στην πόλη, ενώ ελαφραίνει σε γρηγορότερους ρυθμούς και δε μεταφέρει καλή πληροφόρηση.

Οικονομικός κινητήρας με πολύ καλές επιδόσεις

Δυνατό χαρτί του ντίζελ Sandero Stepway είναι ο κινητήρας των 1.5 λτ. απόδοσης 90 ίππων, ο οποίος διαθέτει καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση. Το τράβηγμά του είναι θετικό από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά απόδοσης, ανεβάζει εύκολα ρυθμούς, ενώ ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει γίνεται αισθητοί αλλά όχι ενοχλητικοί σε λογικές ταχύτητες, όχι όμως και σε υψηλότερες. Το 5τάχυτο κιβώτιο με τις μακριές διαδρομές του επιλογέα έχει αραιή κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ. με 5η ταχύτητα), ωστόσο χάρη και στην άφθονη ροπή των 220 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ο κινητήρας επιταχύνει γρήγορα τόσο από στάση όσο και εν κινήσει το ελαφρύ αμάξωμα των 1.083 κιλών. Όσον αφορά στην κατανάλωση κυμάνθηκε κάτω από 6,0 λτ./100 χλμ. σε σβέλτους ρυθμούς οδήγησης και με ένα γέμισμα φτάνει ή και ξεπερνά τα 900 χλμ. με πιο προσεκτική οδήγηση και το «Εcο» επιλεγμένο.

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ροπή στις χαμηλές στροφές, χώροι επιβατών – αποσκευών, σχεδίαση αμαξώματος

(-) Εργονομικά σφάλματα, αίσθηση τιμονιού, ατέλειες φινιρίσματος, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τιμή

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
167
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
105
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
94,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 8 ιντσών
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτροϋδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.081
Πλάτος (χλστ.)
1.733
Ύψος (χλστ.)
1.559
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.590
Βάρος (κιλά)
1.083
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
320
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
80%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
55%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.740
Get it on Google Play Download on the App Store