Δοκιμή Fiat Panda ντίζελ 1.3 Multijet 75 hp

Το νέο Panda στην τρίτη γενιά του πέρα από το ότι είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς και θυμίζει ως σύνολο περισσότερο μικρό αυτοκίνητο παρά μίνι (εδώ έχει χάσει λίγο από την ευελιξία του προγενέστερου Panda) αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας, ειδικά με το ντίζελ κινητήρα των 1.3 λίτρων. Από τη άλλη πλευρά, το 1.300άρι ντίζελ Panda τοποθετείται τιμολογιακά στο άνω άκρο της γκάμας (και της κατηγορίας), κοστίζοντας από 11.940 ευρώ (με την έκπτωση των 1.100 ευρώ) ή από 11.127 ευρώ και με το όφελος της απόσυρσης. Συγκριτικά με το πλησιέστερο σε απόδοση και με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας Panda 0.9 TwinAir 85 hp, είναι ακριβότερο κατά 1.200 ευρώ, χρήματα τα οποία δεν είναι λίγα για μίνι αυτοκίνητο, ωστόσο το diesel Panda είναι σημαντικά πιο οικονομικό σε κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες και ο κινητήρας του ταιριάζει καταλληλότερα.  

Οικονομικός και ροπάτος ο 1.3 diesel του Panda

Με 75 ίππους και κυρίως με 190 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., ο 1.3 Multijet που τροφοδοτεί το Panda (και πολλά ακόμα μοντέλα του ομίλου Fiat), δεν «καίει» έχει πολύ καλό τράβηγμα και ικανοποιητική λειτουργία, με το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» να γίνεται περισσότερο αισθητό όταν ο κινητήρας είναι κρύος. Παράλληλα, για μόλις 4 γρ./χλμ. CO2 πάνω από το «όριο» των 100 γρ./χλμ. χάνει το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας που προσφέρει το Panda 0.9 TwinAir, αλλά και σχεδόν όλα ανταγωνιστικά βενζινοκίνητα 1.000άρια.

Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης το Panda 1.3 diesel καταναλώνει γύρω στα 5 λίτρα/100 χλμ. πετρελαίου, ο κινητήρας σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ επιταχύνει σβέλτα εν κινήσει, ενώ διατηρεί με άνεση γρήγορους ρυθμούς σε ταχύτητες ταξιδιού. Βέβαια θα αναρωτηθείτε: Ταξίδι με ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης; Κι όμως το Panda 1.3 diesel τα καταφέρνει πολύ καλά και εκτός του «φυσικού» αστικού του περιβάλλοντος, αφού όπως αναφέραμε παραπάνω δίνει την αίσθηση μικρού αυτοκινήτου και ο κινητήρας με την σειρά του έχει την απόδοση για να το κινήσει με άνεση πραγματοποιώντας γρήγορα προσπεράσματα.  

Ευκολοδήγητο, ευχάριστο και σταθερό σε κάθε διαδρομή

Το νέο Panda προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα μικρό αυτοκίνητο, αφού είναι ευέλικτο, εύκολο στους χειρισμούς και στην οδήγηση, οικονομικό, πρακτικό, σβέλτο και ευχάριστο. Επιπλέον, η ψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, η ανάρτηση είναι άνετη και δεν «χτυπάει» στις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Επίσης, το Panda 1.3 diesel είναι σταθερό σε κάθε διαδρομή χωρίς ανεπιθύμητες και απρόσμενες «παρενέργειες», ωστόσο στο τιμόνι χρειαζόταν λίγο περισσότερο βάρος στις πιο γρήγορες ταχύτητες και στις στροφές.

Καλοφτιαγμένο, άνετο και «παιχνιδιάρικο» εσωτερικό

Στον θάλαμο των επιβατών του ντίζελ Panda, η εικόνα είναι γνώριμη από εκείνη των υπολοίπων εκδόσεων και χαρακτηρίζεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό, την απροβλημάτιστη εργονομία και την  προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, αν και στο αυτοκίνητο της δοκιμής κάποιοι έκαναν την παρουσία τους. Ο οδηγός κάθεται βολικά και εξυπηρετείται από τον ψηλά τοποθετημένο επιλογέα ταχυτήτων, τα επιμέρους χειριστήρια βρίσκονται σε σωστές θέσεις, ενώ η «παιχνιδιάρικη» αισθητική και ο ευχάριστος διάκοσμος σε κάνουν να μην νιώθεις βαρετά στο εσωτερικό του. Θετικά κρίνονται και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, αφού τέσσερα ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν δίχως παραχωρήσεις και για τις αποσκευές τα 225 λίτρα είναι από τα περισσότερα στη μίνι κατηγορία. 

(+): Κατανάλωση, ροπή κινητήρα, επιδόσεις εν κινήσει, οδική συμπεριφορά, άνεση, χώροι, ευχρηστία, ευελιξία

(-): Τιμή συγκριτικά με μίνι μοντέλα βενζίνης, εκπομπές CO2 άνω του ορίου της «απαλλαγής», θόρυβος και κραδασμοί κινητήρα ειδικά όταν είναι κρύος

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.248
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
75/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
190/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
168
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
93,6
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 257 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 203 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.653
Πλάτος (χλστ.)
1.643
Ύψος (χλστ.)
1.551
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.300
Βάρος (κιλά)
1.035
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
225
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
63%
Ασφάλεια πεζού
49%
Επικουρικά συστήματα
43%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.940
Get it on Google Play Download on the App Store