Το 3ης γενιάς Panda παρουσιάζεται αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς και περισσότερο ανταγωνιστικό, έχοντας τον «αέρα» μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Συγκριτικά με το προγενέστερο Panda έχει διατηρήσει τις βασικές σχεδιαστικές φόρμες συνδυάζοντας περισσότερο τις καμπύλες με πιο τετράγωνα σχήματα, είναι καλύτερα εξοπλισμένο, ενώ ο συνολικός του όγκος έχει αυξηθεί αρκετά (μήκος 3.653 χλστ. έναντι 3.538 χλστ. το παλαιότερο). Οι κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται είναι ο «παλαίμαχος» αλλά αξιόπιστος 1.2 Fire των 69 ίππων, ο πολύ καλός ντίζελ 1.3 MTJ των 75 ίππων και ο πρωτοποριακός 0.9 TwinAir των 85 ίππων. Στο autogreeknews δοκιμάζουμε την έκδοση 0.9 TwinAir, η οποία κρίνεται η πιο συμφέρουσα από πλευράς σχέσης τιμής-απόδοσης συν του ότι με εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Μοντέρνο και με άνετους χώρους εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Panda η μοντέρνα και νεανική σχεδίαση και ο ευχάριστος διάκοσμος δημιουργούν αμέσως θετικές εντυπώσεις και το μόνο στοιχείο που θυμίζει το προγενέστερο μοντέλο είναι η πολύ βολική θέση του επιλογέα των ταχυτήτων ψηλά στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Οι ευθείες γραμμές με τις στρογγυλεμένες γωνίες και τα τετράγωνα στοιχεία (π.χ. στον πίνακα οργάνων, στα χειριστήρια του air condition, στο τιμόνι κ.α.) κυριαρχούν. Μάλιστα με μια πιο προσεκτική ματιά παρατηρεί κανείς ότι σε όλες σχεδόν τις πλαστικές επιφάνειες υπάρχει ανάγλυφο το όνομα «Panda». Ποιοτικά το νέο μίνι Fiat είναι από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, αφού τα πλαστικά του έχουν καλή υφή, η συναρμογή τους είναι γεροδεμένη και συνολικά ολόκληρη η κατασκευή φαίνεται προσεγμένη. Βελτιωμένο είναι και σε χώρους το νέο Panda, στο οποίο 4 ενήλικα άτομα θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις, γεγονός που αφορά και τον χώρο αποσκευών των 225 λτ. που είναι από τους μεγαλύτερους μεταξύ των μίνι.
Ευχάριστο και ασφαλές στην οδήγηση
Το νέο Fiat Panda 0.9 TwinAir σε κερδίζει αμέσως στο δρόμο, αφού όπως αναφέραμε σου δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου και πιο στιβαρού αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα είναι ευέλικτο και πολύ εύκολο στην οδήγηση και στους χειρισμούς κατά την κίνηση στην πόλη. Η ανάρτησή του με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση και αμβλύνει με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων δίχως να μεταφέρει στο εσωτερικό κραδασμούς και ανεπιθύμητους θορύβους. Επίσης προσφέρει αρκετά καλή σταθερότητα σε κάθε διαδρομή και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του να εκμεταλλευτεί τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα, ενώ το τιμόνι του είναι άμεσο και ελαφρύ σύμφωνα με τον αστικό του προσανατολισμό.
Αποδοτικός κινητήρας με «ιδιαιτερότητες»
Το δικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο TwinAir μηχανικό σύνολο των 0.9 λτ. με τους 85 ίππους κινεί σβέλτα το μίνι Fiat, αλλά έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία συνηθίζει με τον καιρό ο οδηγός του. Το πρώτο πράγμα που παραξενεύει είναι η χροιά του, καθώς παράγει ένα χαρακτηριστικό συνεχόμενο κροτάλισμα που άλλους ίσως ενοχλεί και άλλους ευχαριστεί, δίχως όμως να περνούν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κραδασμοί και «τρέμουλο». Στις χαμηλές στροφές παρουσιάζει ασθενές τράβηγμα και ελαστικότητα, ενώ αυξάνει με ευκολία ρυθμούς και ζωηρεύει αισθητά από τις μεσαίες στροφές και άνω, όπου επιταχύνει γρήγορα το Panda, αλλά υπό συνεχή πίεση «αυξάνουν» και οι ορέξεις του μοτέρ σε καύσιμο. Για περισσότερη οικονομία εφοδιάζεται με το σύστημα Start & Stop, το οποίο έχει περιθώρια βελτίωσης ως προς την λειτουργία του και με το πρόγραμμα ECO που ενεργοποιείται μέσω του αντίστοιχου μπουτόν στην κονσόλα. Με την επιλογή αυτή μειώνεται η ροπή κατά 45 Nm και ο κινητήρας χάνει μέρος της ζωηράδας του προς όφελος της μειωμένης κατανάλωσης.
(+): Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, χώροι, ευελιξία, οδική συμπεριφορά, άνεση, σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, επιδόσεις
(-): Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κατανάλωση υπό πίεση, λειτουργία Start & Stop