Το Kia Sportage γιορτάζει τα 30 του χρόνια

Με την πρώτη του εμφάνιση το μακρινό 1993, το Sportage άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην αυτοκίνηση. Με περισσότερες από 7 εκατομμύρια πωλήσεις σε πέντε γενιές, το Sportage έχει εδραιώσει τη θέση του ως το μοντέλο της Kia με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως από το 2015, προσελκύοντας τους οδηγούς με τη δυναμική του σχεδίαση και τα πολύ καλά συνολικά χαρακτηριστικά του. Αυτό το αξιοσημείωτο επίτευγμα υπογραμμίζει τη δέσμευση της Kia να προσφέρει οχήματα που ενσωματώνουν την καινοτομία, την ποιότητα και τη διαρκή ανάπτυξη. Για να γιορτάσει λοιπόν τα 30 του χρόνια, οι Κορεάτες λανσάρουν μια επετειακή έκδοση, με την ονομασία Special Edition 30th Anniversary στην αγορά της Κορέας (και εν συνεχεία σε επιλεγμένες αγορές).

«Το Kia Sportage ήταν ένα πρωτοποριακό προϊόν από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του», δήλωσε ο TaeHun (Ted) Lee, Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής του Τμήματος Παγκόσμιων Επιχειρήσεων της μάρκας. «Προς τιμήν της τεράστιας συμβολής του μοντέλου στην επιτυχία της Kia (ήταν το πρώτο μοντέλο της που ταξίδεψε στο εξωτερικό), η 30th Anniversary Special Edition τονίζει την απαράμιλλη άνεση και την πολυτέλεια που προστίθενται τώρα σε αυτόν τον ήδη συναρπαστικό συνδυασμό, δείχνοντας το μέλλον της μάρκας και γιορτάζοντας την ιστορία της». Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Tο Sportage πρώτης γενιάς ξεχώρισε με την κομψή σχεδίασή του, το ευρύχωρο εσωτερικό του και την καλή οδηγική συμπεριφορά, που το διαφοροποίησε από τα παραδοσιακά εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Τεχνολογικά προηγμένο, διέθετε καινοτομίες όπως η σχεδίαση «body-on-frame», ηλεκτρονικά ελεγχόμενη εν κινήσει επιλογή 4WD, πίσω σπειροειδή ελατήρια και τους πρώτους αερόσακους γονάτων στον κόσμο.

Από τη δεύτερη γενιά (2005-2010) και μετά, το Sportage υιοθέτησε μια πιο μοντέρνα σχεδίαση, βελτιώνοντας την οδηγική άνεση και αξιοποιώντας την αυξανόμενη ζήτηση για μοντέλα SUV. Κάπως έτσι, η δεύτερη γενιά έγινε ανάρπαστη, με τις πωλήσεις της να είναι υπερδιπλάσιες σε σχέση με την πρώτη γενιά. Το νέο Sportage έδωσε προτεραιότητα στην ποιότητα και την ασφάλεια, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην J.D. Power Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) το 2005.

Η τρίτη γενιά (2010-2015), γνωστή ως Sportage R (Revolution), ανέδειξε το καινοτόμο πνεύμα της μέσω του σχεδιασμού της. Η εξαιρετική απήχησή του κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση και είδε το Sportage να ξεπερνά τις 2 εκατομμύρια μονάδες σε πωλήσεις. Ο σχεδιασμός της μάσκας Tiger Nose κέρδισε ευρεία αναγνώριση και διακρίσεις κύρους όπως τα βραβεία iF Design, Good Design και Red Dot. Πέτυχε επίσης εντυπωσιακές αξιολογήσεις ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της βαθμολογίας πέντε αστέρων στο Euro NCAP το 2010 και χαρακτηρίστηκε ως Κορυφαία Επιλογή Ασφάλειας (TSP) από το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) στις ΗΠΑ το 2011. Επιπλέον, κατείχε σταθερά την πρώτη θέση στις έρευνες ποιότητας της J.D. Power (2013 Initial Quality Study, 2015 Vehicle Dependability Study), ενισχύοντας τη φήμη του ως ένα κομψό, ασφαλές και υψηλής ποιότητας όχημα.

Το Sportage τέταρτης γενιάς παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2015, με την εταιρεία να ισχυρίζεται πως η αιχμηρή και κομψή σχεδίασή του ήταν εμπνευσμένη από τα μοντέρνα πολεμικά αεροσκάφη. H νέα γενιά εξοπλιζόταν με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ για πρώτη φορά, η γκάμα κινητήρων του ενσωμάτωνε υβριδική τεχνολογία και συγκεκριμένα το ηλεκτρικό σύστημα των 48 Volt.

Η πέμπτη γενιά, που παρουσιάστηκε το 2021, έδωσε περαιτέρω προτεραιότητα στην ασφάλεια και στη στιβαρότητα του αμαξώματος. Παράλληλα, οι διαστάσεις του αυξήθηκαν (μήκος 4.515 χιλιοστά, πλάτος, 1.865 χιλιοστά, ύψος 1.645 χιλιοστά), τοποθετώντας το στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV. Η εντυπωσιακή εμφάνισή του, εμπνευσμένη από τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της Kia, μαζί με διάφορες επιλογές κινητήρων του (βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικό και Plug-in υβριδικό) του κέρδισαν ευρεία αναγνώριση και πολυάριθμα βραβεία αυτοκινήτου στην παγκόσμια σκηνή.

Αναφορικά με την επετειακή έκδοση (προς το παρόν διατίθεται μόνο στην αγορά της Κορέας), αυτό που την χαρακτηρίζει είναι οι λεπτομέρειες πράσινου χρώματος κατά μήκος της καμπίνας. Τα καθίσματα έχουν ντυθεί με καπιτονέ δέρμα σε λαδί απόχρωση, σε συνδυασμό με μαύρο σουέτ. Στα προσκέφαλα, είναι ευδιάκριτο το λογότυπο 30th anniversary. Εξωτερικά, οι μαύρες λεπτομέρειες στο εμπρόσθιο τμήμα, μαζί με τις ζάντες 19 ιντσών, αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκδοση μαγνητίζουν περισσότερο τα βλέμματα.

Get it on Google Play Download on the App Store