To VW Amarok διαθέτει έναν από τους ισχυρότερους -αν όχι τον απολύτως ισχυρότερο- ντίζελ σε pick up. Ο διτούρμπινος 3.0 TDI V6 παράγει 240 ίππους (258 σε κάποιες αγορές) και 600 Nm ροπής, χαρίζοντας στο αγροτικό από το Βόλφσμπουργκ 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δλ. και ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική 180 χλμ./ώρα. Μια συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο, έχει το προνόμιο του να απολαμβάνει Amarok 300+ ίππων, που πηγάζουν μάλιστα από την καύση αμόλυβδης!
Η Αυστραλία μπορεί να υπερηφανεύεται πως διαθέτει το ισχυρότερο Amarok που πωλείται, σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο μηχανοστάσιο παίρνει θέση ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.3 λίτρων, με απόδοση 302 ίππων στις 5.900 σ.α.λ. και 452 Nm στις 3.350 σ.α.λ. Τα σήματα μπορεί να λένε «2.3 TSI», όμως το μοτέρ δεν είναι άλλο από τον εγνωσμένης αξίας και γκαζιού 2.3 EcoBoost, προέλευσης Ford. Μην ξεχνάμε πως Amarok και Ranger εξελίχθηκαν από κοινού, οπότε απολύτως φυσιολογικό να μοιράζονται τα περισσότερα μηχανικά μέρη.
Το εξίσου γνωστό 10άρι αυτόματο αναλαμβάνει να συνεργαστεί με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion, προκειμένου να μεταφέρει στους τροχούς την υψηλότερη ιπποδύναμη που έχει εμφανιστεί σε Amarok παραγωγής. Σε συνδυασμό με τα 104 λιγότερα κιλά σε σχέση με το 3.0 TDI V6 (2.228 κιλά στο σύνολο), το 2.3 TSI κατεβάζει σχεδόν 1,5 δλ. το χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα, στα μόλις 7,4 δλ.! Η τελική παραμένει δέσμια των ηλεκτρονικών, στα 180 χλμ./ώρα, αλλά το βενζινοκίνητο φτάνει πολύ πιο γρήγορα εκεί από το ντίζελ. Συν τοις άλλοις, όπως αναφέρουν οι Αυστραλοί συνάδελφοι στις δοκιμές τους, το βενζινοκίνητο Amarok είναι πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού και με ακριβέστερο σύστημα διεύθυνσης, λόγω του μικρότερου βάρους στον εμπρός άξονα.
Αναμενόμενα χαρακτηρίζεται από αυξημένες απαιτήσεις σε καύσιμο, ζητώντας κατά μέσο όρο 1,5 λίτρα/100 χλμ. παραπάνω (9,9 λίτρα/100 χλμ. αντί 8,4). Χάρη στο τεράστιο ρεζερβουάρ των 80 λίτρων πάντως, η αυτονομία ξεπερνά τα 700 χλμ. – αρκετά πίσω, βέβαια, από τα περίπου 900 χλμ. του πετρελαιοκίνητου. Εξίσου μεγάλη η απόσταση που τα χωρίζει στη μέγιστη δυνατότητα ρυμούλκησης, η οποία στο ντίζελ φτάνει τα 3.500 κιλά και στο TSI δεν ξεπερνά τα 3.100. Στο πόσο μπορεί να σηκώσει η καρότσα, ωστόσο, τα δυο τους εμφανίζονται πρακτικά ταυτόσημα: 877 κιλά το TDI, 872 το TSI.
Αντίθετα, καμία απολύτως διαφορά δεν παρουσιάζουν στην τιμή. Αμφότεροι οι κινητήρες προσφέρονται στις κορυφαίες εκδόσεις Aventura, που ξεκινούν από τις 79.990 δολάρια Αυστραλίας (47.843 ευρώ).