Η απαξίωση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Το κλασικό ρητό της αγοράς, εξάλλου, τα λέει όλα: «μέχρι να στρίψεις τη γωνία, έχει χάσει τη μισή του αξία». Με αρκετή δόση υπερβολής, βέβαια, αλλά η απώλεια τιμής είναι πέρα για πέρα υπαρκτή, σε κάθε μοντέλο. Κάποια, βέβαια, υποφέρουν πολύ περισσότερο. Τί να πει αυτή η Porsche Taycan, για παράδειγμα;
Τα ηλεκτρικά γενικότερα αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με την πτώση της αξίας, τα ακριβότερα ακόμα περισσότερο. Η Taycan 4S, μια τετραετία πίσω στο χρόνο, ξεκινούσε στη Γερμανία πάνω από τις 160.000 ευρώ. Με τους δυο ηλεκτροκινητήρες να παράγουν 530 ίππους και 640 Nm, τη μπαταρία των 79,2 kWh να προσφέρει αυτονομία 408 χλμ. και το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 3,8 δλ., με την τελική να «φρενάρει» ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Με λίγα λόγια, ένα από τα ταχύτερα και πιο επίκαιρα premium EVs του 2020, το οποίο προσέλκυσε πολύ εύπορο κόσμο στις αντιπροσωπείες της Porsche.
Σήμερα, ωστόσο, αρκετοί μπορεί να το έχουν μετανιώσει. Όσοι θέλουν να την πουλήσουν, για την ακρίβεια. Η συγκεκριμένη έχει 90.239 χλμ. και φαίνεται άψογα συντηρημένη. Το ιστορικό δεν αναφέρει βλάβες στη μπαταρία ή τους κινητήρες, οπότε έχουμε να κάνουμε με υγιή Taycan 4S. Πόσο την κοστολογεί η αγορά των μεταχειρισμένων; Κοντά στο 1/3 της αρχικής της αξίας! Η αγγελία τοποθετεί την τιμή στις 57.001 ευρώ, κάνοντας μια ηλεκτρική Porsche 530 ίππων τετραετίας σχεδόν 10.000 ευρώ φθηνότερη από ένα καινούργιο Toyota GR Yaris. Μάλιστα εδώ βρίσκουμε τη μεγαλύτερη μπαταρία των 93,4 kWh, που δίνει αυτονομία άνω των 464 χλμ. Όπως αποδεικνύεται όμως, λίγο μετράνε όταν έρθει η ώρα της μεταπώλησης. Αξίζει, δε, να προσέξουμε πως το αυτοκίνητο πωλείται από αντιπροσωπεία, κάτι που σημαίνει πως ο προηγούμενος ιδιοκτήτης πήρε ακόμα λιγότερα χρήματα για να δώσει την Taycan, πιθανότατα κάτω και από 50.000 ευρώ.