Το Nissan GT-R μετρά αισίως 15 ολόκληρα χρόνια στην αγορά (17 αν μετρήσουμε από όταν παρουσιάστηκε). Το 2009 παρουσιάστηκε, στο 2024 βρισκόμαστε, καλό 2025 (μπορεί και ’26) για τον διάδοχο. Στο διάστημα αυτών των χρόνων ο «Godzilla» αναβαθμίστηκε πολλές φορές, έφτασε μέχρι τα 600 άλογα ως Nismo, αλλά ποτέ δεν αναδιαρθρώθηκε εκ βάθρων. Το αυτοκίνητο πρακτικά είναι ίδιο εδώ και δυο δεκαετίες, απόδειξη του πόσο μπροστά από την εποχή του ήταν. Όλα τα ωραία, όμως, κάποια στιγμή τελειώνουν. Και για αυτό, σύμφωνα με τους Ιάπωνες, φταίνε οι νομοθεσίες.
Το GT-R ξεκίνησε να αποσύρεται σταδιακά παγκοσμίως το 2021, κάνοντας την αρχή από την Αυστραλία λόγω αυστηρότερων προδιαγραφών στις δοκιμές πλάγιας σύγκρουσης. Η Ευρώπη ήταν η δεύτερη που έριξε «άκυρο» στο R35, ως αποτέλεσμα των αυστηρότερων νορμών για τα επίπεδα θορύβου. Ντεσιμπέλ, crash test, ρύποι. Πόσα να αντέξει ο έρμος, ο «Godzilla»; Ο επικεφαλής παγκόσμιων προϊόντων της Nissan, Pierre Loing, εξήγησε γιατί το R35 ουσιαστικά ζει με δανεικό χρόνο: «Το GT-R βρίσκεται μαζί μας 17 χρόνια, και μακάρι να συνέχιζε για άλλα τόσα. Εμείς θα το θέλαμε πάρα πολύ να το βγάζαμε για πολλά ακόμα χρόνια, αλλά οι νομοθέτες έχουν διαφορετική άποψη».
Το «δάνειο ζωής» που ανέφερε ο Loing, μεταφράζεται σε κυκλοφορία το νωρίτερο μέχρι το τέλος του έτους. Εκείνο της παραγωγής προγραμματίζεται για το 2025, δίχως ακόμα να αναφέρεται το πότε. Δύσκολα, όμως, θα ξεπεράσει το πρώτο τρίμηνο, αν φτάσει και μέχρι εκεί. Το πιθανότερο είναι με το που λήξει το ’24, να συμβεί το ίδιο στην πάμπλουτη καριέρα του GT-R. Μάλιστα το τέλος παραγωγής του R35 δεν θα συνοδευτεί από κάποιον άμεσο αντικαταστάτη, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον, αφήνοντας τη γκάμα της Nissan «ορφανή» από κορωνίδα. Το πρωτότυπο Hyper Force των 1.360 ίππων έδειξε πώς θα ήταν μια αμιγώς ηλεκτρική εξέλιξη, αλλά το πιο πιθανό για το R36 είναι να υιοθετήσει υβριδικό σύστημα κίνησης.