Το μέλλον της SEAT βαίνει αυξανόμενα αμφίβολο, και κύριος λόγος για αυτή την εξέλιξη δεν είναι η εμπορική δυστοκία της ίδιας, αλλά η επιτυχία της αδελφής Cupra! Κατάσταση που δηλώνεται όχι από κάποια φημολογία του αέρα, αλλά από τον CEO των δυο εταιριών.
Ο Wayne Griffiths παραχώρησε συνέντευξη τύπου για τα οικονομικά αποτελέσματα των Cupra και SEAT, αλλά δεν μίλησε μόνο για ποσοστά αυξήσεων και μειώσεων. Ο επικεφαλής των Ισπανών επεσήμανε την ανάγκη πλήρους εξηλεκτρισμού, δρόμο στον οποίο βρίσκεται η Cupra, αναφέροντας μάλιστα πως το μέλλον είναι τα άλλοτε γρήγορα SEAT: «Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Κάτι που σημαίνει ότι για εμάς, το μέλλον είναι η Cupra. Αυτά είναι τα αυτοκίνητα για τη νέα γενιά». Όταν οι ερωτήσεις έγιναν πιεστικές αναφορικά με τη μοίρα της SEAT, συμπλήρωσε: «Δεν μπορούμε να εξηλεκτρίσουμε και τις δυο μάρκες ταυτόχρονα. SEAT και Cupra στηρίζουν η μια την άλλη κατά τη φάση της μετάβασης, δεν είναι ανάγκη να αποφασίσουμε το μέλλον της πρώτης σήμερα».
Ο Άγγλος ξεκαθάρισε πως προτεραιότητα είναι τα τρία νέα επερχόμενα ηλεκτρικά της Cupra, δηλαδή τα Tavascan, Terramar και Urban Rebel, ενώ η SEAT θα συνεχίσει να επενδύει στον τομέα του electromobility, όπου ήδη έχει παρουσία με e-scooter. Τα πράγματα, ωστόσο, δεν δείχνουν τόσο αισιόδοξα για την άλλοτε πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία της Ισπανίας. Οι πωλήσεις το 2022 σημείωσαν κάμψη 18,1%, την ώρα που τα Cupra εκτίναξαν τα ποσοστά τους κατά 92,7% Μια αύξηση που τράβηξε συνολικά τις δυο εταιρίες στο +14%, αλλά εύκολα αντιλαμβανόμαστε πως την ώρα του οικονομοτεχνικού απολογισμού η Cupra λάμπει, ρίχνοντας μεγάλη σκιά στα αποτελέσματα της SEAT.
Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που το VW Group έχει εγκρίνει την επένδυση 10 δις ευρώ, για τα εργοστάσια στην Παμπλόνα, το Μαρτορέλ και τη Βαλένθια. Όλα για ηλεκτρικά μοντέλα, όλα για την Cupra. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι Ισπανοί εξετάζουν μέχρι την είσοδό τους στην αγορά της Αμερικής – πάντα μέσω της Cupra. Μόνο από το πόσες αναφέρθηκε το όνομα της Cupra και το πόσες (δεν) της SEAT, καταλαβαίνουμε πως τα πράγματα είναι αρκετά σκούρα για τη δεύτερη.