To νέο Panda είναι ένα project που μας απασχολεί καιρό, κυρίως λόγω της αλλαγής προσανατολισμού που του επιφυλάσσει η Fiat. Γνωρίζουμε ότι το νέο μοντέλο θα είναι μεγαλύτερο, ηλεκτρικό και SUV, έχοντας ήδη δει σε μεγάλο βαθμό το πώς θα είναι μέσω διαρροών.
Πάνω σε αυτές τις διαρροές «πάτησαν» οι ψηφιακοί σχεδιαστές του Kolesa.ru, για να μας δώσουν μια πολύ καλή οπτική σχετικά με την τελική μορφή του Panda 4ης γενιάς. Όπως βλέπουμε, μόνο το όνομα μένει κοινό με το σημερινό μοντέλο. Κάποιες λεπτομέρειες από το πρωτότυπο Centoventi, ιδίως στη διαμόρφωση των εμπρός φαναριών και της οριζόντιας φάσας στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, βρίσκουν το δρόμο προς το κανονικό αυτοκίνητο, αλλά προσαρμοσμένα στα πρότυπα των SUV. Οι ρετρό ζάντες (που μπορεί να είναι και τάσια) εμπνέονται από εκείνες του 500 από τη δεκαετία του 60, αλλά και των τροχών του πρώτου Panda 4×4, συνθέτοντας μια πανέμορφη λεπτομέρεια – άγνωστο, όμως, αν περάσει στην παραγωγή (η οποία θα γίνεται στη Σερβία).
Αναφορικά με το τεχνικό σκέλος του επερχόμενου και αποκλειστικά ηλεκτρικού Panda, βάση του θα είναι η πλατφόρμα Smart Car Stellantis που συναντάμε και στο νέο Citroen e-C3. Εκεί ένας ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 113 ίππους και δίνει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ., με την τελική να περιορίζεται στα 135 χλμ./ώρα. Το γαλλικό μικρό διαθέτει μπαταρία 44 kWh, ικανή για μέγιστη αυτονομία 320 χλμ. Λογικά ίδια νούμερα θα πρέπει να συνοδεύουν το Panda MK4, ενώ κάτι ανάλογο θα πρέπει να περιμένουμε και τιμολογιακά.
Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για κόστος μεταξύ 20.000 και 25.000 ευρώ, ήτοι παρεμφερή επίπεδα με εκείνα του e-C3 και απολύτως ανταγωνιστικά με των επικείμενων νέων Renault 5 και VW ID.2.